Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Problemen met SCSI Raid Host controller

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
Wie kan helpen?

Ik draai een systeem met xp met daarin 2 harde schijven en dus een scsi kaart.
Om de een of andere duistere reden vraagt het systeem iedere keer of ik de driver wil installeren als ik windows opstart omdat er nieuwe hardware gevonden is. Als ik dat doe zegt ie dat de software niet goed is geinstalleerd. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Iemand een idee? Ik zie dan bij apparaatbeheer staan dat silicon image Sil 3112 SATA Raid controller goed geinstalleerd is en de VAX347S SCSI controller ook alleen bij de SCSI/RAID host controller staat een uitroepteken.

TP

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik draai een systeem met xp met daarin 2 harde schijven en dus een scsi kaart.
Ik snap het woordje dus hier niet in. Je hoeft daar geen SCSI kaart voor te draaien om met 2 harde schijven te werken.
Iemand een idee? Ik zie dan bij apparaatbeheer staan dat silicon image Sil 3112 SATA Raid controller goed geinstalleerd is en de VAX347S SCSI controller ook alleen bij de SCSI/RAID host controller staat een uitroepteken.
Hoe installeer jij die drivers? Gewoon los in Windows of met "Nieuwe hardware gevonden".

note. welke versie van de drivers installeer je?

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 03-08-2008 02:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die VAX347S 'controller' lijkt mij een beetje te veel op een (oude) DaemonTools emulatiedriver..

Maar wees eens wat duidelijker welke van de twee de waarschuwing geeft?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 19:45
Vaak worden SATA (RAID)-Controllers als SCSI devices gezien zie ook de FAQ OM FAQ / Beleid

De VAX347S SCSI is bij mijn weten de virtuele SCSI controller van DeamonTools voor je virtuele CD/DVD drive

is de Sil 3112 SATA Raid controller op je moederboard geïntegreerd, zo ja check in de bios in welke modus hij staat. Sommige SATA controller kunnen zich voor doen als IDE drives voor compatibility met oudere OSes. Hierdoor wil het wel eens zo zijn dat je verschillende drivers nodig hebt voor je controller afhankelijk in welke modus je controller staat.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59
Alcohol is known to use the name "VAX347S SCSI Controller"

• tjerkpolle
Hallo allemaal,

bedankt voor de reakties....

@outerspace

je hebt gelijk, kan ook zonder scsi met 2 hd schijven maar ik heb wel scsi

als ik de pc opstart meld hij nieuwe hardware gevonden.

Ik heb geprobeerd windows zelf te laten bepalen en ik heb de drivers voor mijn moederbord ( ABIT IC7 G) gedownload, maar ook dat werkt niet.

Waar kan ik zien welke versie deze drivers hebben?

• tjerkpolle
iemand een oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tjerkpolle schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:03:

je hebt gelijk, kan ook zonder scsi met 2 hd schijven maar ik heb wel scsi
Hate to bust your bubble, maar je hebt geen SCSI - althans niet hardware ;)
Je hebt een Serial ATA (raid) Controller die als geëmuleerd SCSI device gezien wordt, en een SCSI emulatie driver voor Alcohol120% geinstalleerd.

Dat is wat je ziet, iemand die SCSI hardware koopt gaat deze vragen namelijk niet stellen want die weet doorgaans heel goed waar die mee bezig is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tjerkpolle
@alt 92

hallo,

ik heb dan misschien niet zoveel kaas van gegeten... maar dit staat op de aankoopbon van destijds.....

moederbord Abit IC7-G Socket 478 met intel 875 chipset, SUAL SATA RAID.....
en verder 2 x HD Seagata S-ATA barracuda schijven....

• tjerkpolle
Kan het dan zijn dat als ik Alcohol eraf gooi dat ik van het probleem af ben?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tjerkpolle schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:38:
@alt 92

hallo,

ik heb dan misschien niet zoveel kaas van gegeten... maar dit staat op de aankoopbon van destijds.....

moederbord Abit IC7-G Socket 478 met intel 875 chipset, SUAL SATA RAID.....
en verder 2 x HD Seagata S-ATA barracuda schijven....
Je hebt dus een moederbord met een onboard Sata raid controller die waarschijnlijk raid 0/1 ondersteunt. Dit is inderdaad geen scsi controller. Raid controllers worden alleen vaak wel onder de scsi controllers bij je hardware lijst weergegeven.

Is het probleem ontstaan na installatie van Alcohol ?

Ik zou sowieso eens proberen of het probleem opgelost is als je deze verwijdert

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 08-08-2008 08:45 ]

Pagina: 1