Firefox fans?

Pagina: 1
Acties:

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:37
Met verbazing zit ik het 'grootse' nieuws te lezen dat Firefox 3.1 Ogg Theora-videocodec gaat ondersteunen.

Ik bedoel, Opera heeft al sinds November 2007 ondersteuning voor de video-tag. Tevens heeft Opera inmiddels 3D canvas ondersteuning, verregaande SVG ondersteuning en in een vrij recente build is alles bij elkaar gebracht.

Waarom zie ik geen grote headline van Opera die wederom pioniert in de implementatie van standaarden en gebruiksgemak? Wanneer FireFox een feature van Opera na-aapt, is het opeens een revolutie en wordt het met groot nieuws gebracht. Het enige wat Opera krijgt, als het geluk heeft, is een update in de Meuktracker.

Men is bij T.net toch geen FireFox fanboy?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
+1.....Opera gebruiker sinds 2003....

Verwijderd

edie schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:19:

Men is bij T.net toch geen FireFox fanboy?
Spijtige conclusie: jawel.

Firefox is per definitie nerd-klaarkom-spul, en tweakers barst met nerds. Ergo..

Veel mensen beginnen bij het zien van de naam firefox/opera of IE al bepaalde associaties te maken, zonder inhoudelijk te weten waarover het gaat. Conditionering door jarenlange napraterij van de 'experts' ter zake. Jammer, maar dit zal nu niet meer veranderen...

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:55
Misschien was er niemand die een nieuwstip daarover instuurde?
Er zijn nu eenmaal minder mensen die Opera gebruiken, en dus minder kans dat iemand daarover een nieuwstip instuurt.

Verwijderd

Tja, er wordt toch gewoon nieuws gebracht. Er staat toch geen standpunt in het bericht, ik weet dus ook niet hoe je er bij komt dat het nieuws zo groot wordt gebracht. Tweakers kan niet al het nieuws posten, dus brengen ze nieuws wat voor veel lezers interessant is (en Opera wordt t.o.v. Firefox niet veel gebruikt nee).

Als ik graag rijst van mr x uit china eet ga ik bij de supermarkt toch ook niet zeuren dat ze alleen Silvo hebben :+

Oh ja, ik ben geen firefox fanboy btw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 15:26 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Krijgen we die discussie iedere keer bij een artikel over Firefox? :/

Wel Firefox, geen Opera?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Misschien zijn Opera fanboys niet zo geschikt als nieuwsposter. Misschien moet je jezelf wel aanmelden. Wie zal het zeggen? Heb je nieuwsposts over Opera gesubmit?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
pven schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:30:
Krijgen we die discussie iedere keer bij een artikel over Firefox? :/

Wel Firefox, geen Opera?
Ja, Opera fans kunnen weinig verdragen en moeten altijd lopen bashen. Let maar eens op. Elke maal er een Firefox bericht verschijnt lopen de reacties goed, tot iemand roept dat Opera feature x al jaren heeft, Opera stukken beter is, etc ... En daar komen dan reacties op, loopt het allemaal scheef.

March of the Eagles

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:36:
Misschien zijn Opera fanboys niet zo geschikt als nieuwsposter. Misschien moet je jezelf wel aanmelden. Wie zal het zeggen? Heb je nieuwsposts over Opera gesubmit?
Het gaat niet over #nieuwspost <opera> versus #nieuwspost <firefox>. Dus natuurlijk wordt hier gemakkelijk gereply'ed met: submit zelf een nieuwspost. En daarmee is de kous af. :O

Niet iedereen heeft zin om dat te doen, en het is niet aan de gebruikers om gebalanceerd nieuws af te leveren. Ze hebben daar op de redactie een paar full time redactoren die wel een oogje in het zeil kunnen houden op dit gebied. Zeker nu tweakers.net volledig commercieel is en de werknemers ook gewoon betaald worden. (en als ze dat niet zijn, zouden ze dat moeten eisen) Content maakt de site, en wie content levert voor een commerciële site zou vergoed moeten worden.

Het gaat er om dat het steeds gebracht wordt alsof firefox telkens het warm water uitvindt, terwijl ze gewoon achterlopen op opera. Opera hoeft daarom geen eigen nieuwsberichten te krijgen, maar een eervolle vermelding in een firefox nieuwsbericht is wel op z'n plaats. Kwestie van de IT-ontwikkelingen in context te kunnen plaatsen.... Zo krijgt firefox ten onrechte het imago van voortrekkersrol op internetgebied.

edit: dit betekent dus dat bepaald nieuws gewoon niet behandeld wordt als het geen submit krijgt door een gebruiker? Dus die redactoren kauwen gewoon wat submits om in leesbare tekst, en that's that? Erg eenzijdig als dit het geval is. Alsof de site van het journaal enkel berichten zou plaatsen die door de gebruikers zijn ingestuurd. Ik had verwacht dat er vanuit de redactie actief naar nieuwtjes werd gespeurd en daarvoor niet afhing van input van de userbase...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 15:47 ]

• pven
  • Niet online
Ik moet concluderen dat Hacku helaas gelijk heeft ...
Ze hebben daar een paar full time redactoren die wel een oogje in het zeil kunnen houden op dit gebied. Zeker nu tweakers.net volledig commercieel is en de werknemers ook gewoon betaald worden. (en als ze dat niet zijn, zouden ze dat moeten eisen)
Klok ... klepel ... je hebt alleen maar vermoedens en brengt die als waarheid.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het gaat er om dat het steeds gebracht wordt alsof firefox telkens het warm water uitvindt,
Waar lees je dat? Ik lees enkel dat Firefox een nieuwe feature gaat implementeren, ik lees nergens dat het iets compleet nieuws is.

March of the Eagles

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:43:
Het gaat niet over #nieuwspost <opera> versus #nieuwspost <firefox>. Dus natuurlijk wordt hier gemakkelijk gereply'ed met: submit zelf een nieuwspost. En daarmee is de kous af. :O

Niet iedereen heeft zin om dat te doen, en het is niet aan de gebruikers om gebalanceerd nieuws af te leveren. Ze hebben daar een paar full time redactoren die wel een oogje in het zeil kunnen houden op dit gebied. Zeker nu tweakers.net volledig commercieel is en de werknemers ook gewoon betaald worden. (en als ze dat niet zijn, zouden ze dat moeten eisen) Content maakt de site, en wie content levert voor een commerciële site zou vergoed moeten worden.

Het gaat er om dat het steeds gebracht wordt alsof firefox telkens het warm water uitvindt, terwijl ze gewoon achterlopen op opera. Opera hoeft daarom geen eigen nieuwsberichten te krijgen, maar een eervolle vermelding in een firefox nieuwsbericht is wel op z'n plaats. Kwestie van de IT-ontwikkelingen in context te kunnen schetsen...
Lekker makkelijk hoor. Ook een redacteur kan niet alles weten. Zeker op computergebied, waar er 1001 alternatieven zijn voor elk programma, is het moeilijk om op de hoogte te blijven van elke obscure feature die elk product met zich meeneemt.

Je kan wel zeggen dat wij verantwoordelijk zijn voor het nieuws en vervolgens klagen dat het niet aansluit bij wat jij wil, maar dat komt op mij hetzelfde over als wanneer iemand die zelf niet stemt gaat zeiken over "de politiek". Je hebt als gebruiker de middelen om dingen die jou boeien door te geven aan de redactie; gebruik die dan ook. En ga niet achteraf op deze manier ongezouten af zitten geven op de redactie, want dat is weinig constructief.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Wel, hetgeen mij (als opera fan zijnde) soms wel frustreert is dat firefox regelmatig features bijkrijgt die al eerder in opera zaten. Echter wordt het bij firefox altijd gepropageerd alsof het een nieuwe, revolutionaire innovatie is: niet dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:46:
Wel, hetgeen mij (als opera fan zijnde) soms wel frustreert is dat firefox regelmatig features bijkrijgt die al eerder in opera zaten. Echter wordt het bij firefox altijd gepropageerd alsof het een nieuwe, revolutionaire innovatie is: niet dus.
Het probleem met Opera-gebruikers is denk ik eerder dat ze het op die manier lezen terwijl het nieuws helemaal niet op die manier wordt gebracht.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Echter wordt het bij firefox altijd gepropageerd alsof het een nieuwe, revolutionaire innovatie is: niet dus.
Nogmaals, ik kan dit in het nieuwsbericht helemaal niet terug vinden.

March of the Eagles

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
edit:
Zo, dat topic ging hard... Inmiddels is mijn reactie al 10x gezegd in andere woorden...

[ Voor 92% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 15:52 ]

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 10:14
Dat is soms inderdaad frustrerend, andersom zal het ook wel voorkomen. Om maar niet te beginnen over al die andere software/hardware/otherware fabrikanten die dat bij elkaar doen...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Elk bedrijf brengt nieuwe features alsof ze geweldig en super innovatief zijn. Ze zouden gek zijn als ze dat niet deden. ;) Maar zoals al gezegd: dat lees ik niet terug in het artikel waar we hier over praten. :)

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Lekker makkelijk hoor. Ook een redacteur kan niet alles weten. Zeker op computergebied, waar er 1001 alternatieven zijn voor elk programma, is het moeilijk om op de hoogte te blijven van elke obscure feature die elk product met zich meeneemt.

Je kan wel zeggen dat wij verantwoordelijk zijn voor het nieuws en vervolgens klagen dat het niet aansluit bij wat jij wil, maar dat komt op mij hetzelfde over als wanneer iemand die zelf niet stemt gaat zeiken over "de politiek". Je hebt als gebruiker de middelen om dingen die jou boeien door te geven aan de redactie; gebruik die dan ook. En ga niet achteraf op deze manier ongezouten af zitten geven op de redactie, want dat is weinig constructief.
Nee, ik kom naar tweakers.net om nieuwtjes te lezen en op de hoogte te blijven. Ik kom toch niet naar tweakers.net om mijn 'eigen' nieuws te maken? (als in 'submit') Want als ik iets zou submitten, dan weet ik het toch al? Het nieuws is mij dan al bekend en dan hoef ik het niet nogmaals via tweakers.net te lezen. En als ik al een 'nieuwtje' zou hebben, dan zou ik dat gewoon via een andere IT gerelateerde site opgepikt hebben (tomshardware, cnet, zdnet, endgagdet, digg, gizmodo, ... )
Ik heb niet de inside bronnen om 'nog onbekend nieuws' te submitten. Dus als het van een andere site zou komen, dan heb ik het daar al gelezen en is het nog steeds nutteloos om het te submitten, want ik weet het dan immers wel al.

Disclaimer: ik bezoek alleen de tweakers.net frontpage om aan m'n portie content en IT gerelateerd nieuws te komen. Die andere sites staan zelfs niet bij m'n favorieten en heb ik dan ook nog nooit actief bezocht.

• pven
  • Niet online
Ikke, ikke, ikke en de rest kan ... :O

Er zijn gelukkig genoeg mensen die er anders over denken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:55:
[...]

Nee, ik kom naar tweakers.net om nieuwtjes te lezen en op de hoogte te blijven. Ik kom toch niet naar tweakers.net om mijn 'eigen' nieuws te maken? (als in 'submit') Want als ik iets zou submitten, dan weet ik het toch al? Het nieuws is mij dan al bekend en dan hoef ik het niet nogmaals via tweakers.net te lezen. En als ik al een 'nieuwtje' zou hebben, dan zou ik dat gewoon via een andere IT gerelateerde site opgepikt hebben (tomshardware, cnet, zdnet, endgagdet, digg, gizmodo, ... )
Ik heb niet de inside bronnen om 'nog onbekend nieuws' te submitten. Dus als het van een andere site zou komen, dan heb ik het daar al gelezen en is het nog steeds nutteloos om het te submitten, want ik weet het dan immers wel al.
Jij weet het inderdaad al, maar anderen misschien nog niet. Je spreekt over een negatieve tendens jegens Opera, maar je wil zelf niet doen wat je kan om Opera wat meer aandacht te geven. Vind je dat zelf niet een beetje hypocriet? :)

Daarbij: als iedereen zo zou denken, dan kregen we ineens veel minder nieuwsposts. De nieuwssubmit is zonder twijfel een belangrijke bron van tips voor de redactie bij het uitzoeken van nieuwswaardige zaken.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 10:14
Het grootste gedeelte van het nieuws op tweakers komt gewoon van andere sites af hoor. Het wordt gesubmit omdat het misschien interessant is voor medetweakers, als de redactie het daar mee eens is zal het bericht ook daadwerkelijk op de site verschijnen. Dat is zo ongeveer het doel van een communitie site zoals tweakers. dat jij te lui bent om daar aan mee te werken ligt aan je zelf maar dan moet je ook niet gaan klagen over het nieuws dat er wel te vinden is :>

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er is wel eens iemand naar het kantoor van Opera in Noorwegen geweest voor een feature over Opera. We zijn nog nooit bij Firefox geweest. Er is echt geen voorkeurbeleid voor de ene ten opzichte van de andere browser.

Dat je niet wilt submitten omdat je het zelf al weet kan ik slechts egoistisch noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door P_de_B op 02-08-2008 17:02 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

P_de_B schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:02:
Er is wel eens iemand naar het kantoor van Opera in Noorwegen geweest voor een feature over Opera. We zijn nog nooit bij Firefox geweest. Er is echt geen voorkeurbeleid voor de ene ten opzichte van de andere browser.

Dat je niet wilt submitten omdat je het zelf al weet kan ik slechts egoistisch noemen.
tja, zoals ik al zei, ik bezoek alleen tweakers.net om op de hoogte te blijven (mijn belangrijkste resource op dat gebied), dus ik heb gewoon zelfs niets te melden. En wat ik te melden zou kunnen hebben, zal vast wel al door iemand anders gesubmitted zijn, gezien m'n interesses redelijk mainstream zijn.

Ik verwacht ook niet per se meer opera nieuws. Opera is altijd al een select clubje geweest, daar heb ik prima mee leren leven, en opera bekend maken onder de community heb ik ook al lang opgegeven. Ik geniet elke dag van opera, en wat anderen doen moeten ze zelf weten, ik ga daar niet meer of minder voldoening uit halen, en m'n persoonlijke opera-ervaring blijft onveranderd positief. Enige puntje was dat sommige nieuwsberichten over firefox (algemeen gezien, dus nu niet in het bijzonder het aangehaalde bericht) wel een verwijzing naar opera kunnen gebruiken, zo vermijd je van aparte opera nieuwsposts te moeten maken, maar plaats je bepaalde dingen toch in de context van algemene ontwikkelingen op gebied van browserinnovatie. Zo creëer je geen verkeerde perceptie en wat realiteitszin bij de firefox aanhangers ;)

Verder heb ik bijzonder weinig te klagen over kwantiteit of volledig van het nieuws hoor. En idd, het verslag van het bezoek aan opera-HQ was erg onderhoudend en informatief om te lezen.

Het ging er mij om dat het niet mijn taak is om aan nieuwsgaring te doen (in mijn perceptie dan). Ik ben een bezoeker, ik lees en daar houdt het op. Net zoals je bvb ook geen nieuwstips moet aandragen voor bbc.com. Ik heb er geen tijd voor en geen zin in. Daarnaast sta ik er wel op te vermelden dat ik de community effort in kwestie ten zeerste waardeer en respecteer laat dat duidelijk zijn, het is alleen niet mijn ding. Om me daarom egoïstisch te noemen.... Iedereen heeft andere interesses en bezigheden lijkt me.
Ik bekijk de banners en klik er af en toe op, tot daar mijn bijdrage aan de commerciële poot van tweakers.net. ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat nieuws gesubmit moet worden door users, pas laat komt, op basis van andere sites is, ed. valt tegenwoordig ook reuze mee trouwens. De redactie van T.net is flink gegroeid het laatste jaar, en da's niet zonder reden ;)

Dat is dan meteen ook misschien, samen met het feit dat opera (zeker twee jaar geleden) maar door een select clubje gebruikt wordt, een mooie verklaring voor waarom er wél een nieuwsbericht was voor een bepaalde feature in Firefox, maar níet voor diezelfde feature in Opera. Vergeet ook zeker niet dat dingen soms zó nieuw zijn dat ze nog totaal NIET interessant zijn, en dat het soms gewoon zo druk is met nieuws dat iets als een kleine nieuwe feature gewoonweg niet te posten valt in de tijd die er is ;)

Om dan meteen te gaan gooien met dingen als 'fanboy' en 'na-apen*'? Nee.

* Wees blij dat ze het doen. Doet Mozilla dit niet met Firefox zal de codec nooit groot worden, tenzij MS het met IE 'na-aapt' dan.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 17:40 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:33:
tja, zoals ik al zei, ik bezoek alleen tweakers.net om op de hoogte te blijven (mijn belangrijkste resource op dat gebied), dus ik heb gewoon zelfs niets te melden. En wat ik te melden zou kunnen hebben, zal vast wel al door iemand anders gesubmitted zijn, gezien m'n interesses redelijk mainstream zijn.
Als iedereen zo denkt wordt er natuurlijk nooit iets gepost. ;)
Ik verwacht ook niet per se meer opera nieuws. Opera is altijd al een select clubje geweest, daar heb ik prima mee leren leven, en opera bekend maken onder de community heb ik ook al lang opgegeven. Ik geniet elke dag van opera, en wat anderen doen moeten ze zelf weten, ik ga daar niet meer of minder voldoening uit halen, en m'n persoonlijke opera-ervaring blijft onveranderd positief. Enige puntje was dat sommige nieuwsberichten over firefox (algemeen gezien, dus nu niet in het bijzonder het aangehaalde bericht) wel een verwijzing naar opera kunnen gebruiken, zo vermijd je van aparte opera nieuwsposts te moeten maken, maar plaats je bepaalde dingen toch in de context van algemene ontwikkelingen op gebied van browserinnovatie. Zo creëer je geen verkeerde perceptie en wat realiteitszin bij de firefox aanhangers ;)
Die verwijzing kan er alleen zijn als de redactie op de hoogte is van wat er binnen Opera speelt. En als niemand daar nieuws voor submit, dan wordt dat moeilijker bij te houden natuurlijk. ;)
Het ging er mij om dat het niet mijn taak is om aan nieuwsgaring te doen (in mijn perceptie dan).
Het is inderdaad niet je taak, noch is het je plicht. Echter, in mijn vergelijking hierboven waar ik zeg dat iemand die niet stemt ook niet moet zeuren over de politiek geldt dat ook; je hebt een stemrecht, geen stemplicht. Echter, als je dingen anders wil zien, dan zal de eerste stap moeten zijn dat je zelf bijdraagt aan die verandering. De redactie kan niet alles weten. :)

Verwijderd

Ik heb FF een tijdje geleden van mijn PC's afgegooid... Ik vind Opera op alle vlakken beter...

Het zal er wel mee te maken hebben dat Opera in het verleden betaald was dat FF nog steeds zo immens populair is... Maar verder begrijp ik het niet.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:45:
Ik heb FF een tijdje geleden van mijn PC's afgegooid... Ik vind Opera op alle vlakken beter...

Het zal er wel mee te maken hebben dat Opera in het verleden betaald was dat FF nog steeds zo immens populair is... Maar verder begrijp ik het niet.
En dat is hier relevant omdat....? ;)

Verwijderd

Omdat de eerste paar posts in dit topic daar over gaan ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:08:
Omdat de eerste paar posts in dit topic daar over gaan ;)
Nee, dit topic gaat erover dat de redactie oneerlijk veel aandacht zou geven aan Firefox ten koste van Opera. Wie er dan wel en niet Opera gebruikt is verder niet belangrijk en komt op mij over alsof je niet meer hebt gelezen dan de topictitel en de eerste zin van de startpost. ;)

• EricJH
  • Nu online
Waar kan ik die Firefox fans kopen? Staan ze al in de Pricewatch? :+

Verwijderd

Overigens zijn zowel Opera als Safari, als Firefox al tijden bezig met het ontwikkelen van deze HTML5 features, en ik meen me te herinneren dat daar ook al genoeg artikelen over zijn geweest, dus het is een beetje flauw om te zeggen dat alleen Firefox het nieuws krijgt. Firefox wordt veel meer gebruikt (serieus, er zijn nauwelijks Opera-gebruikers), dus het is niet zo gek dat er meer over Firefox gepraat wordt.

Dit artikel gaat over het nieuws dat video-support alsnog in Firefox komt, in 3.1. Het was de bedoeling dat het in 3.0 kwam, maar werd geschrapt wegens tijdgebrek.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

En niemand die hier post als Safari gebruiker (even snel door het topic heen gelezen en trouwe Firefox gebruiker zijnde).
Van die browser hoor je bijna ook niets, is dit dan ook omdat bijna niemand het gebruikt de redactie van tweakers er niets over hoef te schrijven?

Het kwam bij deze post toevallig zo uit dat Firefox de aandacht krijgt, maar als Opera iets innovatiefs doet zal die ook z'n (meuk)post wel krijgen.

Verder is er niet voor niets de [http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit]Nieuws submitlink[/]! Dus mocht je als Opera fanboy een nieuwtje hebben wat je wilt delen met de rest van de mensen die op tweakers komt: schroom niet en post je meuk-/nieuwslink.

Just my 2 cents :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit ziet eruit als een beetje gebash van een Opera fan.

- Er wordt nergens verteld dat het een "revolutionair" feature is of dat Firefox de eerste is
- Firefox wordt simpelweg meer gebruikt. Natuurlijk zal er dan eerder een nieuwsbericht over een feature in Firefox komen dan een feature in Opera.

Verwijderd

Waarom moet dat nodig zijn?

De FireFox nieuwtjes worden ook altijd zonder submitter gepost. Het kán dus wel. Hoe moeilijk moet het zijn om eens per week (want zo vaak zijn er updates) naar http://my.opera.com/desktopteam/blog/ te surfen als het je baan is om nieuws over te bengen. En desnoods abboneren de redacteurs zich op de RSS/ATOM feed van het desktop team.

just my 2 cents ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:29:

De FireFox nieuwtjes worden ook altijd zonder submitter gepost. Het kán dus wel. Hoe moeilijk moet het zijn om eens per week (want zo vaak zijn er updates) naar http://my.opera.com/desktopteam/blog/ te surfen als het je baan is om nieuws over te bengen. En desnoods abboneren de redacteurs zich op de RSS/ATOM feed van het desktop team.

just my 2 cents ;)
Er wordt ook niet gezegd dat er geen Opera nieuws is, Tweakers zal alleen toch echt ergens een selectie moeten maken. Ze kunnen zich wel abboneren op 100000 feeds, maar wat schiet je er mee op...

Verwijderd

just my 2 cents ;)
Er is ook elke dag nieuws over Ubuntu. Aangezien dat net zoveel wordt gebruikt als Opera, valt de berichtgeving daarover ook zwaar tegen. Maar betekent dat dat er elke keer een "Windows fans?" topic moet verschijnen bij een Microsoft-artikel? Nee, men geeft gewoon een kritische reactie als Microsoft weer eens wat "nieuws" heeft bedacht.

Verwijderd

Gewoon wat ik niet snap is dat een techsite als deze niet uitgaat op de eerste die een systeem implementeert maar op de bekendste die dat doet. Aan berichten als deze en de halve reclame-berichten word het voor mij steeds duidelijker hoe hard tweakers.net achteruit gaat. Toen ik nog maar net bij T.net zat merkte ik vooral dat deze site de snelste was met het melden van het nieuws, tegenwoordig heb ik het eerst een aantal uur tot een aantal dagen eerder ergens anders gelezen.

Ik weet best dat het veel werk is, en dat je niet al het nieuws kan posten. Maar kan je dan misschien proberen om het belangrijkste te posten en niet de reclame die er tegenwoordig veels te veel in zit. Nieuws posten is geen populariteits wedstrijdje.

Verwijderd

Aan de andere kant, als gebruikers niets submitten, zal het ze ook wel niet zoveel boeien.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

just my 2 cents ;)
Heb je enig idee hoeveel verschillende stukjes software er bestaan? I rest my case.

Verwijderd

Enerszijds kan ik begrijpen dat Firefox-nieuws meer voorkomt: een groot gedeelte van de bezoekers van Tweakers.net gebruikt Firefox. In dat interview met Opera las ik dat zo'n 42% van de bezoekers Firefox gebruikt. Nieuws over Firefox is dus relevant voor een groter gedeelte van de bezoekers.

Maar ik kan het me ook voorstellen dat het vervelend is om nieuws over Opera helemaal niet terug te zien op de frontpage. Misschien is het toch een idee om hier wat meer tijd aan te besteden? Blijkbaar zit het een aantal mensen toch dwars, dus dat lijkt me wel een rechtvaardiging. :)

Verwijderd

Dan wil ik meer nieuws over Ubuntu. ;) (En zo krijg je wel meer requests.)

• pven
  • Niet online
En ik over Oracle. B)

Kortom: dat gaat niet opschieten; met zoveel users heb je evenveel meningen. :Y)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik kreeg ook geen aandacht toen mijn browser de <body> tag ondersteunde :'(

Verwijderd

We just hit rock bottom.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Was het jullie opgevallen dat bij de gerelateerde nieuwsitems, bij het bericht uit de topicstart, dit bericht genoemd staat?
nieuws: Firefox en Opera willen ontwikkelaars helpen met video

En dat daar ook dit in staat:
Begin vorige maand heeft Opera al een experimentele versie van zijn browser met ingebouwde ondersteuning voor videotags vrijgegeven. Deze versie ondersteunt ook Ogg Theora. Mozilla werkt hier nog aan. De ontwikkeling zal niet op tijd klaar zijn om in Firefox 3.0 meegenomen te kunnen worden, maar zal via toekomstige updates worden vrijgegeven.
En in het huidige bericht wordt het nog even herhaald:
Net als Opera zal de nieuwe Firefox-versie ondersteuning gaan aanbieden voor de html 5.0-tag <video>, waardoor het niet langer nodig is om clips via javascript aan te roepen.
Dus volgens mij was het feit dat Opera de video-tag had geimplementeerd wel degelijk een keer genoemd ;) De ondersteuning van de video-tag in november 2007 was overigens experimenteel, ik vind het wel heel brutaal om te stellen dat Opera er al sinds 2007 ondersteuning voor heeft, terwijl hun laatste bericht op labs.opera.com suggereerd dat zowel Video als 3D Canvas nog steeds in een experimentele build zitten.
Wat dat betreft is Firefox dus mogelijk zelfs eerder met een release-build die de video-tag gaat ondersteunen door hem in 3.1 op te nemen. En dan is het ineens wel de eerste, ondanks dat Opera eerder een test-build ermee leverde ;)

Niettemin kan het best zijn dat Opera iets nieuws/interessants doet of gedaan heeft en dat dat best gepost had mogen/moeten worden, maar de stelligheid van de topicstart vind ik wel weer erg ver gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 03-08-2008 22:35 ]

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik noem mezelf geen fanboy, Opera werkt ook wel fijn, maar ben ooit (iets van 6 jaar terug) van IE naar Firefox overgestapt, ik werk sindsdien altijd met de nieuwste Beta van Firefox, en ben er eigenlijk gewoon mee doorgegaan... Wat denken jullie... wel of geen fanboy... :?

Verwijderd

Minstens offtopic. Dus wat dat betreft zit je goed qua fanboy-gehalte. :P

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Heb je enig idee hoeveel verschillende stukjes software er bestaan? I rest my case.
Beetje overdreven he! Er valt echt wel een onderscheid te maken tussen massaal gebruikte software met kritische toepassingen waar in de (gespecialiseerde) media altijd veel rond te doen is en standaard tooltjes ed.

Ik noem een OS, browser en eventueel professionele paketten van adobe/VMware, enz...

Dat je niet bij elke 'scheet' een nieuwspost moet plaatsen lijkt me duidelijk, en ook niet dat je op elke RSS feed van elk stukje software moet ge-abonneerd zijn om het een beetje bij te houden. (nieuwe versies van mutorrent bvb ;) )

OS is altijd veel om te doen, maar browsers ook. Security, features, technische ontwikkeling, implementaties. Genoeg reden om zowél een RSS feed van firefox als opera aan te houden en veel extra werk lijkt me dat niet. (ik reageer nu specifiek op iemand die suggereerde dat de redactie net zo goed de rss feed van het opera dev team kan volgen, waarna dat afgedaan werd als 'nonsens')

Vond de opmerking nét iets te gemakkelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:43:
...
Nieuws posten is geen populariteits wedstrijdje.
Sorry hoor, maar dat is het (niet in de vorm zoals jij het stelt, maargoed) wel. Dat Jan uit lutjebroek gisteren zijn videokaart opgeblazen heeft is geen nieuws, omdat niemand erin geinteresseerd is. Dat bergen videokaarten van merk X type Y de geest geven is weer wél nieuws.

Nu kan je daar natuurlijk een kip - ei discussie van gaan maken, dat dingen die veel aandacht krijgen meer mensen gaat interesseren en andersom, maar dat proces gaat niet zo snel. Populariteit hoeft hem overigens niet in een merk of product te zitten, maar kan ook in een feature / vernieuwende zaken zitten - maar ook daar zal eerst een marktbehoefte aan bepaalde technieken moeten zijn voordat het het nieuws haalt.

Zoals hiervoor al eens ter vergelijking gesteld; als jij in 2006 een videotag ondersteuning in je zelf in elkaar geprutste browser had gebouwd dan was er ten eerste geen website geweest die die feature zou gebruiken ten tweede geen user die het had kunnen gebruiken. Er moet door samengaan van nieuws, vernieuwing en gebruik een bepaalde kritische massa ergens voor zijn - en nieuws gaat als onderdeel daarin mee.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:43:
Gewoon wat ik niet snap is dat een techsite als deze niet uitgaat op de eerste die een systeem implementeert maar op de bekendste die dat doet. Aan berichten als deze en de halve reclame-berichten word het voor mij steeds duidelijker hoe hard tweakers.net achteruit gaat. Toen ik nog maar net bij T.net zat merkte ik vooral dat deze site de snelste was met het melden van het nieuws, tegenwoordig heb ik het eerst een aantal uur tot een aantal dagen eerder ergens anders gelezen.

Ik weet best dat het veel werk is, en dat je niet al het nieuws kan posten. Maar kan je dan misschien proberen om het belangrijkste te posten en niet de reclame die er tegenwoordig veels te veel in zit. Nieuws posten is geen populariteits wedstrijdje.
Pardon? Tweakers.net verwees vroeger alleen naar nieuwsberichten van andere sites. Vandaag de dag hebben we de grootste online redactie van de Benelux en proberen we nieuws te maken. Dat betekent dat we zelf nabellen, persberichten zoeken, contacten onderhouden en een compleet bericht proberen te maken. Dat duurt inderdaad langer dan simpelweg naar een andere sites linken. Als je van mening bent dat we reclame publiceren, dan moet je je afvragen of jouw interesses zijn veranderd of het aanbod bij Tweakers.net. Volgens mij brengt Tweakers.net nog steeds hetzelfde soort nieuws als vroeger én meer. Als je vindt dat er nieuws mist, dan nodig ik je van harte uit om de submit te gaan gebruiken. Volgens mij valt het wel mee...

Verwijderd

Het is juist de nieuws berichten die "meer" zijn waar ik over val. Want die worden ook qua % nieuwsberichten "meer". Waardoor het echte nieuws, qua % een heel stuk minder wordt. T.net mag dan wel de grootste techsite in de Benelux zijn, maar de kracht van Internet is juist dat die grenzen er niet zijn. Daarbij probeert T.net nu het imago van een techsite, gamesite, veilingsite, economische site hoog te houden. En in die categoriën is T.net, zelfs in de Benelux, NIET de grootste. Maar die indruk krijg ik wel.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

Sorry hoor, maar dat is het (niet in de vorm zoals jij het stelt, maargoed) wel. Dat Jan uit lutjebroek gisteren zijn videokaart opgeblazen heeft is geen nieuws, omdat niemand erin geinteresseerd is. Dat bergen videokaarten van merk X type Y de geest geven is weer wél nieuws.
Euhm.. oké.
Nu kan je daar natuurlijk een kip - ei discussie van gaan maken, dat dingen die veel aandacht krijgen meer mensen gaat interesseren en andersom, maar dat proces gaat niet zo snel.
Dus: een browser extra aandacht geven geeft mensen langzaam interesse in die browser. Oké, het is dus toch reclame.
Populariteit hoeft hem overigens niet in een merk of product te zitten, maar kan ook in een feature / vernieuwende zaken zitten - maar ook daar zal eerst een marktbehoefte aan bepaalde technieken moeten zijn voordat het het nieuws haalt.
Als in, met groote advertentiebalken op websites. YAY, WIJ HEBBEN DIE FUNCTIE!
Zoals hiervoor al eens ter vergelijking gesteld; als jij in 2006 een videotag ondersteuning in je zelf in elkaar geprutste browser had gebouwd dan was er ten eerste geen website geweest die die feature zou gebruiken ten tweede geen user die het had kunnen gebruiken. Er moet door samengaan van nieuws, vernieuwing en gebruik een bepaalde kritische massa ergens voor zijn - en nieuws gaat als onderdeel daarin mee.
Dus als Opera een half jaar geleden iets introduceert, maar er is nog geen gebruik van gemaakt, is het géén nieuws. Maar als het nu door FireFox geïntroduceert wordt, die voordeel heeft van Opera's vroege release zodat devs hun sites konden aanpassen, is het ineens wel nieuws? Nee, nu is het reclame.

Hoe je het ook wend of keert, het is en blijft een reclame bericht. En reclame is géén nieuws. Maar het staat wel op een nieuwssite. Zie je wat ik bedoel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:06 . Reden: conclusie toegevoegd. ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dus als Opera een half jaar geleden iets introduceert, maar er is nog geen gebruik van gemaakt, is het géén nieuws. Maar als het nu door FireFox geïntroduceert wordt, die voordeel heeft van Opera's vroege release zodat devs hun sites konden aanpassen, is het ineens wel nieuws? Nee, nu is het reclame.
Tja. Een Firefox user zal een nieuwstip verzonden hebben, de redactie heeft dit opgepikt en een bericht gemaakt. Een Opera user zal dit in de tijd niet gedaan hebben.
Dus: een browser extra aandacht geven geeft mensen langzaam interesse in die browser. Oké, het is dus toch reclame.
Lijkt me niks mis met reclame. Eigenlijk is al het nieuws reclame, een bericht over een moederbord is ook gewoon reclame voor de fabrikant.

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 04-08-2008 11:06 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Nee dan zou er een submitter bij staan, en die staat er niet bij.
Hacku schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:05:
Lijkt me niks mis met reclame. Eigenlijk is al het nieuws reclame, een bericht over een moederbord is ook gewoon reclame voor de fabrikant.
Van Dale:
re·cla·me (de; reclamen, reclames)
1 openbare aanprijzing om de afzet van goederen of diensten te bevorderen

nieuws (het)
1 bericht of berichten over iets dat nog onbekend was

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:08 ]

Verwijderd

Zoals je in m'n post hebt kunnen zien heb ik nergens naar Opera of FireFox verwezen; ik probeer slechts duidelijk te maken hoe zaken in elkaar steken in het algemeen. Hoe je daar uit weet te trekken dat we reclame maken (in de vorm reclame, niet dat nieuws simpelweg de interesse verhoogt) vind ik knap, maar ook een illustratie dat je koste wat kost hier enkel met oogkleppen op wil kijken naar dat "jouw" Opera volgens jou te weinig aandacht krijgt.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
1 bericht of berichten over iets dat nog onbekend was
Wel, mij was het onbekend dat Firefox 3.1 deze feature zal opnemen.

En nieuws is ook een vorm van reclame. Dat Intel een nieuwe cpu introduceert wordt de wereld ingestuurd, maar is tevens een vorm van reclame.

March of the Eagles

Verwijderd

Dat is het 'm nou juist. Dit topic gaat over Opera vs FireFox in het idee van nieuws (reclame) posten hier op T.net. Daarom pak ik dat voorbeeld er bij. Ik had ook bv Nintendo vs Sony/MS kunnen noemen, of MS vs Sony, of Creative vs Apple. Want exact dezelfde tactieken worden hier overal bij gebruikt.
Hacku schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:12:
[...]

Wel, mij was het onbekend dat Firefox 3.1 deze feature zal opnemen.

En nieuws is ook een vorm van reclame. Dat Intel een nieuwe cpu introduceert wordt de wereld ingestuurd, maar is tevens een vorm van reclame.
Tja het is moeilijk om een nieuwe ontwikkeling te noemen zonder het product wat erbij hoort te noemen. Maar als het om de onwtikkeling ging, zou Opera hier genoemd moeten worden en niet FireFox.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:15 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waar lees jij dat het om een nieuwe ontwikkeling gaat? Het gaat over dat Firefox deze feature gaat ondersteunen. Ik lees _nergens_ dat Ogg Theora een nieuwe ontwikkeling is.
Mozilla is van plan om in Firefox 3.1 ondersteuning te bieden voor de opensource-codec Ogg Theora. Ook zal de browser overweg kunnen met een nieuwe html-tag die het plaatsen van video's op webpagina's moet vereenvoudigen.

March of the Eagles

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom er zo doorgeklaagd wordt over het ene nieuwsje dat in de topicstart wordt genoemd. De totale negativiteit ook om hier meteen reclame achter te zoeken. Wat heeft T.net daarbij te winnen dan? Denk je echt dat FF een bepaald bedrag overgemaakt heeft voor dit nieuwsje? Het is gewoon puur toeval dat het destijds bij Opera niet genoemd is en zoals ACM al aangeeft wordt ook netjes genoemd dat Opera het al had. Wat is het probleem dan? Dit topic begon met de klacht dat deze FF-feature gebracht werd als iets nieuws en dat Opera het al jaren had en daar geen nieuwsje voor heeft gehad. Die bewering is deels onwaar, omdat enkel het nieuwsje over Opera destijds miste en dat kan allerlei oorzaken hebben. Misschien was er destijds meer en interessanter nieuws of misschien is het aan de aandacht van de redactie ontsnapt. Voor dat laatste 'probleem' is er de nieuwssubmit, waarmee iedere gebruiker een nieuwstip kan insturen. Dat is overigens geen luiheid van de redactie, maar gewoon zelfkennis omdat iedereen wel inziet dat je niet al het nieuws kunt volgen, hoe groot je redactie ook is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Je quote 'm al:
Ook zal de browser overweg kunnen met een nieuwe html-tag die het plaatsen van video's op webpagina's moet vereenvoudigen.
Dus als in: YAY, WIJ HEBBEN DIE FUNCTIE (die al algemeen bekend is en ingevoerd in minstens 1 andere browser, maar bij ons is het NIEUW omdat onze browser de gaafste en beste is van allemaal)! En daarom heb ik ook zo'n hekel aan FireFox, die zeker niet de gaafste of beste browser is.
Grrrrrene schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:20:
Denk je echt dat FF een bepaald bedrag overgemaakt heeft voor dit nieuwsje?
Kijk dat is nou een goed idee :+ Het is reclame voor FireFox niet voor T.net, meer mensen lezen over deze functie. "Hé dat is gaaf!" "Wow, daar heb ik nog nooit van gehoord, gauw ff FireFox downloaden!" En daar zijn de dames en heren bij Mozilla op uit. (wat natuurlijk helemaal niet slecht is)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:25 ]

Verwijderd

nieuws over firefox is gewoon nieuws omdat het een grote browser is. daarom :P

check anders dit: nieuws: Microsoft brengt bètaversie Internet Explorer 7 uit
er wordt verteld over wat nieuwe features van IE, zonder verwijzing naar andere browsers waar ze allang in zaten. boeiend. het nieuws is dat ze nu in IE zitten, want IE is groot.

even zo voor firefox.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor producenten van producten is marketing/geruchtenmolen/gecontroleerd hypen een strategie om de afzet van hun producten te vergroten. Het verschil met reclame is dat reclame meestal betaald wordt. Voor de geruchtenmolen moeten nieuwe features zorgvuldig gelekt worden, opgepikt worden door nieuwbronnen en verder verspreid. Die berichten zijn eigenlijk teasers en moeten voldoende nieuwsrijk zijn om daadwerkelijk te worden gepubliceerd door nieuwsbronnen. Bedrijven die dit soort strategieen goed in de vingers hebben zijn bijvoorbeeld Apple en imo ook de Firefox mensen (denk aan downloadrecord).

Ik heb het idee dat Opera hier minder goed in is, en dat heeft zijn impact op de nieuwsdichtheid. Is dat de schuld van tweakers of van Opera? Zoals al eerder is gezegd, men kan niet alle updates van alle software ter wereld volgen; en er wordt dus een afweging gemaakt op bijvoorbeeld nieuwswaarde, doelgroep, en wellicht ook nog eens het gemak waarmee het nieuws op de site is te krijgen.

Deze discussie heeft een calimerogehalte, wij zijn klein en zij zijn groot. Maar we willen/kunnen er zelf niets aan doen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:21:
[...]
Dus als in: YAY, WIJ HEBBEN DIE FUNCTIE (die al algemeen bekend is en ingevoerd in minstens 1 andere browser, maar bij ons is het NIEUW omdat onze browser de gaafste en beste is van allemaal)! En daarom heb ik ook zo'n hekel aan FireFox, die zeker niet de gaafste of beste browser is.
Dus omdat het een algemeen bekende functie is en ingevoerd is in minstens 1 browser dan mag er gelijk geen nieuws meer over geschreven worden?
Want dan snap je toch hopelijk wel dat er helemaal geen nieuws meer komt qua features in browsers. Het w3c heeft volgens mij zelf een interne browser die de standaarden ondersteunt ( alleen schijnt deze weer niets weer te geven dacht ik )... En anders heb je webkit nightlies waar vandaag de ondersteuning in kan zitten en morgen niet meer...

Kijk ga je het hebben over een belangrijke browser ( qua gebruikers ) dan zou je een punt hebben als het niet over opera ging...

Verwijderd

Ik ben niet zo'n hype type:

"Sander, waarom heb je geen iPod?"
"Ik ben geen hype-freak."

"Sander, waarom gebruik je geen FireFox?"

"Sander, waarom heb je wel een Wii?"
"De Wii heeft de leukste games. Oké het is een hype, maar daarom heb ik 'm niet gekocht."

"Sander, waarom gebruik je Opera?"
"Opera, is een stabiele browser die alle functies, die ik dagelijks gebruik, ingebouwd heeft en de GUI ziet er gewoon geweldig uit."
Gomez12 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:32:
[...]

Dus omdat het een algemeen bekende functie is en ingevoerd is in minstens 1 browser dan mag er gelijk geen nieuws meer over geschreven worden?
Want dan snap je toch hopelijk wel dat er helemaal geen nieuws meer komt qua features in browsers. Het w3c heeft volgens mij zelf een interne browser die de standaarden ondersteunt ( alleen schijnt deze weer niets weer te geven dacht ik )... En anders heb je webkit nightlies waar vandaag de ondersteuning in kan zitten en morgen niet meer...

Kijk ga je het hebben over een belangrijke browser ( qua gebruikers ) dan zou je een punt hebben als het niet over opera ging...
Dat bedoel ik niet:

"In navolging op andere browsers, waaronder Opera (link naar artiekel), heeft FireFox functie A toegevoegd..."

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:35 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:21:
Je quote 'm al:

[...]

Neen, dat verzin jij erbij. Ja, er staat "nieuw" in. HTML5 is ook nieuw (en nog in draft fase!), dat wordt gewoon geboeld. Dat jij het leest in de zin van "wij Firefox, hebben een nieuwe functie" is jouw probleem, maar de redactie heeft dit nooit zo bedoeld.

March of the Eagles

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:33:
FireFox is allang de tijd van de "hype" voorbij ;)
hype (dem; hypes)
1 rage

ra·ge (de; rages)
1 iets dat op zeker ogenblik sterk in de mode is
De hype nu over firefox is eerder het zout leggen op elke "feature" die Fx krijgt welke ook al in browser X zit ;)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben niet zo'n hype type:

"Sander, waarom heb je geen iPod?"

"Sander, waarom heb je wel een Wii?"
"De Wii heeft de leukste games. Oké het is een hype, maar daarom heb ik 'm niet gekocht."

"Opera, is een stabiele browser die alle functies, die ik dagelijks gebruik, ingebouwd heeft en de GUI ziet er gewoon geweldig uit."

[...]

Dat bedoel ik niet:

"In navolging op andere browsers, waaronder Opera (link naar artiekel), heeft FireFox functie A toegevoegd..."
Je expres niet conformeren naar groepsgedrag is ook een vorm van groepsgedrag en van conformeren, zeker als je (onbewust) denk dat de waardering van de groep voor jouw persoon hierdoor toe neemt ;).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Dankzij "download day" en FF3 is de hype rond FireFox weer opgelaaid.
Sallin schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:37:
[...]

Je expres niet conformeren naar groepsgedrag is ook een vorm van groepsgedrag en van conformeren, zeker als je (onbewust) denk dat de waardering van de groep voor jouw persoon hierdoor toe neemt ;).
Euhm oké. Twee zijden van dezelfde munt, ofzoiets.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:39 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Dat bedoel ik niet:

Lees anders even verder:
Net als Opera zal de nieuwe Firefox-versie ondersteuning gaan aanbieden voor de html 5.0-tag <video>, waardoor het niet langer nodig is om clips via javascript aan te roepen.
Opera wordt netjes vermeld.

March of the Eagles

Verwijderd

Ach ja, het word me duidelijk dat we het niet eens worden..

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ sanderev66: Verder is het zo dat als jij een link hebt waar te vinden is dat Opera iets nieuws introduceert voordat Mozilla het doet en het compleet revolutionair en werkend is, wat let je dan om die link te submitten op tweakers om het hier als nieuwsartikel te zien verschijnen.

Zo is er een artikel over Opera, dat ze eerder zijn dan Mozilla, dat het werkt en is het meteen 'reclame' voor jou favoriete browser.

Zelf werk ik al 5 jaar met Firefox en ben ik helemaal gewend aan de interface, evt. kuren, instellingen van m'n addons, indeling en een groot deel van de plugins die ik in Firefox gebruik zijn niet/nauwelijks beschikbaar in Opera.

Verder lees ik ook op andere sites minder nieuws over Opera dan over Mozilla. Puur omdat Mozilla beter is in de geruchten te verspreiden en aandacht krijgen.
Ik net zo met Firefox.

En Mozilla heeft het slim aangepakt met de Download-day. Opera zou hetzelfde kunnen doen, maar nooit dezelfde aantallen halen, puur omdat het een minder populaire browser is, en in mijn ogen niet beter dan Firefox.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:42:
Buiten dat alles, zijn er veel meer FF users op T.net dan Opera, dan spreekt het voor zich dat er meer aandacht aan besteed wordt.

Verder zal het me een worst wezen dat het een hype product is. Als het maar voor mijzelf goed werkt.

March of the Eagles

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:43:
Zelf werk ik al 5 jaar met Firefox en ben ik helemaal gewend aan de interface, evt. kuren, instellingen van m'n addons, indeling en een groot deel van de plugins die ik in Firefox gebruik zijn niet/nauwelijks beschikbaar in Opera.
Dat komt puur en alleen omdat Opera niet open source is.
Hacku schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:50:
Buiten dat alles, zijn er veel meer FF users op T.net dan Opera, dan spreekt het voor zich dat er meer aandacht aan besteed wordt.
Dan kan je nog eens raar komen te kijken, Opera is op veel meer systemen beschikbaar dan FF. Waaronder mobiele telefoons, DS-en, Wiis. Iedere Wii heeft Opera software aan boord. En ik weet zeker dat er veel Wii bezitters op T.net zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 11:54 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:01:
Hoe je het ook wend of keert, het is en blijft een reclame bericht. En reclame is géén nieuws. Maar het staat wel op een nieuwssite. Zie je wat ik bedoel?
Onderaan het bericht wordt getwijfeld aan de reikwijdte van Ogg Theora als alternatief voor Flash-video. Er wordt dus een kanttekening gezet bij het nut van deze nieuwe functie. Duidelijk géén reclame-bericht dus, want ik denk niet dat Mozilla snel aan zal komen met 'we introduceren functie X! Maar we weten niet of het gebruikt gaat worden!'

Kortom, als nieuwsbericht is het precies dat: een bericht dat iets nieuws vertelt en hier onafhankelijk over bericht. De reden dat hetzelfde met Opera blijkbaar niet gebeurde is hier al vaker genoemd, daar ga ik nu verder niet op in.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

Dat mag dan zijn, als end user heb je hier niks aan. Je wil x en y kunnen gebruiken.
Dan kan je nog eens raar komen te kijken
Zoek de stats maar eens op ;)

March of the Eagles

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat weerhoudt Opera om ook open source te gaan?
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:42:
Leg dan eens uit wat daar niet goed aan is? Volgens mij staat er nml precies hetzelfde als wat jij steeds voorstelt, maar dan in andere bewoording.

[...]

Dan kan je nog eens raar komen te kijken, Opera is op veel meer systemen beschikbaar dan FF. Waaronder mobiele telefoons, DS-en, Wiis. Iedere Wii heeft Opera software aan boord. En ik weet zeker dat er veel Wii bezitters op T.net zitten.
Ik heb een Wii, maar dat wil niet zeggen dat ik ermee naar T.net surf (of überhaupt surf)...

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 04-08-2008 12:06 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als eindgebruiker maakt het mij niet uit of iets open source is of niet ;)
http://tweakers.net/stats/?Action=Browserstats

• Grrrrrene
  • Niet online
Grappig om te zien dat de FF-, Opera- en Safari-bezoekers zoveel actiever zijn dan de IE bezoekers.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is er wat veranderd in de laatste tijd? Ik zie vaak in reacties staan dat FF op Tweakers IE allang voorbij is qua gebruik, maar uit deze stats blijkt anders.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PWM schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:17:
Is er wat veranderd in de laatste tijd? Ik zie vaak in reacties staan dat FF op Tweakers IE allang voorbij is qua gebruik, maar uit deze stats blijkt anders.
Zie het verschil in hits, iets wat interessanter is, aangezien dat dus mensen zijn die meer komen doen hier (vaak ingelogde users).

offtopic:
Waarom wordt er in dit artikel alleen Opera en Safari genoemd en niet Firefox? :+

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Erkens schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:20:
offtopic:
Waarom wordt er in dit artikel alleen Opera en Safari genoemd en niet Firefox? :+
Inderdaad, ik zou het net ook posten
Overigens hadden andere browsers, zoals Opera en Safari, geen last van de fout in de code.
Geen woord over Firefox in het hele artikel!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dus? Dat is een keuze van de maker, en die keuze beïnvloedt de functionaliteit. Diezelfde functionaliteit beïnvloedt op zijn beurt weer de populariteit die het stuk software geniet. En nu komt het: een onpopulair product is minder interessant om over te schrijven.

Trouwens, je verwijt de redactie van het maken van sluikreclame, maar vervolgens zeur je ook weer dat er niet genoeg nieuws geplaatst wordt over Opera waardoor minder mensen het gebruiken. Je wil dus wél sluikreclame, maar alleen voor die producten die jij gebruikt? :z
Te voor de grap eens het aantal mensen dat zijn Wii gebruikt om te browsen. ;)

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:33:
[...]

Dus? Dat is een keuze van de maker, en die keuze beïnvloedt de functionaliteit. Diezelfde functionaliteit beïnvloedt op zijn beurt weer de populariteit die het stuk software geniet. En nu komt het: een onpopulair product is minder interessant om over te schrijven.
Dus alleen 'open source of niet' bepaalt de populariteit van een stuk software? :X Onder een kleine schare nerds die om één of andere reden gefixeerd zijn op OSS als een stier op een rode doek. Geen rationaliteit meer, niet meer weten waarom of wat de achterliggende reden is, enkel: OSS is goed, CSS is baaaaad, want met OSS kunnen we zelf de programmacode lezen en zelf features veranderen of toevoegen... :z Ik vraag mij af hoeveel mensen zelf de code van hun firefox hebben nageslaan en zelf iets hebben toegevoegd wat al niet lang en breed geïmplementeerd was.

Echt een hinderlijke houding van de OSS fanatics. Ev1l corporations (ati) en weet ik veel wat nog allemaal. Ik kan best begrijpen dat je de ontwikkeling van je software in één dedicated team wil houden. Een team dat begaan is met de ontwikkeling van z'n eigen software, en tevens een richting en strategie kan bepalen. Een beperkt aantal mensen dat aan de code rommelt, om niet een wildgroei aan forks/alternatieve versies/gebrekkig geïmplementeerde software te hebben.

Software is vooral populair omdat het gratis is, niet omdat het OSS is. Of zou photoshop CS3 of autodesk software of wat dan ook ineens 1000% beter zijn omdat nerds aller lande ineens mee kunnen instaan voor de ontwikkeling? Ik heb nooit goed begrepen hoe dat werkt en hoe het zo geen zooitje wordt.

CSS is wat mij betreft één van de redenen dat opera zo enorm goed, volledig en gefocussed is. Ontwikkeling met een strategie met visie en subliem stukje software.

Enlighten me als ik iets verkeerd begrepen heb over OSS, maar ik snap de fascinatie niet.

Daarnaast willen sommige bedrijven wel winst maken met hun software inspanningen. Ik besef dat hier ook vloeken in de kerk is voor de aanwezige lefties (winst op software=vies) maar software ontwikkeling is net zo zeer een business als elke andere, die instaat voor massa's werkgelegenheid. Mensen die database toepassingen, of GIS toepassingen ontwikkelen zouden ook hun code massaal OSS moeten maken zeker?
</offtopic>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 14:56 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Dus alleen 'open source of niet' bepaalt de populariteit van een stuk software? :X Onder een kleine schare nerds die om één of andere reden gefixeerd zijn op OSS als een stier op een rode doek.
Sorry, maar hier ben ik gestopt met het lezen van je post. Je hebt de mijne immers ook niet gelezen, want anders zou je dit niet gezegd hebben. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 04-08-2008 15:09 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

-NMe- schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:33:
Te voor de grap eens het aantal mensen dat zijn Wii gebruikt om te browsen. ;)
De Wii is nummer 10 (1524 bezoeken de afgelopen maand) en doet de helft van de nummer 9 SunOS/Solaris (3127). En dat zijn behoorlijk verwaarloosbare aantallen (afgerond 0.02% en 0.03%) van het totaal. Overigens doet de PS3 met 4307 bezoeken het op de 8e plek al weer wat beter :P

Maar het totale aandeel van browsers dat zich als Opera identificeert - volgens Google Analytics - zit toch echt slechts op 3,05% van de bezoeken en 4,20% van de pageviews. Terwijl Firefox en IE respectievelijk voor de bezoeken op 40,95% en 51,56% en voor de pageviews op 47,41 en 43,55% zitten.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ACM schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:26:
[...]
Maar het totale aandeel van browsers dat zich als Opera identificeert - volgens Google Analytics - zit toch echt slechts op 3,05% van de bezoeken en 4,20% van de pageviews.
Worden bij die getallen ook niet-ingelogde bezoekers meegerekend? Op de statistiekenpagina staat namelijk dat de meting gedaan is over ingelogde bezoekers. Op de mobiele pagina kun je niet inloggen, en het punt was nu net dat Opera veel op bijvoorbeeld mobiele devices werd gebruikt.

Overigens denk ik zelf niet dat dit heel veel zal schelen, maar ik vroeg het me gewoon af.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hertog schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:50:
Worden bij die getallen ook niet-ingelogde bezoekers meegerekend? Op de statistiekenpagina staat namelijk dat de meting gedaan is over ingelogde bezoekers. Op de mobiele pagina kun je niet inloggen, en het punt was nu net dat Opera veel op bijvoorbeeld mobiele devices werd gebruikt.
Nee, Google heeft geen kennis van of iemand bij ons ingelogd is. Echter heeft de mobiele site uberhaupt geen externe tracking en wordt daar niet gewerkt met sessies (we willen de pagina's niet onnodig zwaar maken).
Dus onze standaard tools laten inderdaad geen uitgebreide statistieken van de mobiele site zien. Echter is het totaal aantal pageviews daarop nou ook weer niet heel erg hoog, dat zit op zo'n 10-20.000 pageviews/dag in totaal, terwijl een enkel nieuwsitem in de gewone layout al meer bereikt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Ik geloof dat de meeste vooroordelen mbt 'partijdigheid' tov Opera versus Firefox ondertussen wel ontkracht zijn. Feit is dat in vergelijking met IE en Firefox Opera (net als Safari) gewoon een niche-browser is. Ze zijn wel heel vooruitstrevend (en moeten dat ook wel zijn) en leveren een goed produkt,maar uiteindelijk zijn toch alle browser gewoon kut :P

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het wordt tijd dat FireCrisp's Opera Explorer uitkomt. :+

Verwijderd

crisp schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:59:
Ik geloof dat de meeste vooroordelen mbt 'partijdigheid' tov Opera versus Firefox ondertussen wel ontkracht zijn. Feit is dat in vergelijking met IE en Firefox Opera (net als Safari) gewoon een niche-browser is. Ze zijn wel heel vooruitstrevend (en moeten dat ook wel zijn) en leveren een goed produkt,maar uiteindelijk zijn toch alle browser gewoon kut :P
Opera is geen niche browser. MicroSE Unite is een niche browser. ;)

• EricJH
  • Nu online
Vandaag is Opera 9.52 RC2 live gegaan.

Gisteren zag RC1 het licht. Er is bij RC 2 slechts een bug opgelost: One more RC was needed to fix the upload regression :-).

Hij is hier op te halen: http://my.opera.com/deskt...008/08/15/opera-9-52-rc-2 .

Ik heb dit zojuist als nieuwstip ingestuurd. :Y)
Pagina: 1