Wel Firefox, geen Opera?

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik vraag me af waarom er meerdere artikelen over de release van Firefox 3.0 moeten gaan, en de release van Opera 9.50 (alweer enkele dagen geleden) geen artikel waard was?
En ja, deze stond ook in de Nieuwssubmit.

Verwijderd

Verscheidene nieuwsberichten én meuktracker, terwijl de nieuwe features nu niet bepaald wereldschokkend zijn :)

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Gaat dit topic over de veelheid van de berichten over FireFox of over het gebrek aan berichten over Opera 9.50? Want ik krijg het idee dat het dat laatste is.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik wil de keuze van de redactie niet verdedigen of afbreken, maar misschien heeft het iets te maken met de mate van gebruik. Een groter aandeel van de bezoekers gebruikt Firefox dan dat er Opera gebruikt.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
+ omdat mozilla er een hele heisa heeft rond gemaakt met hun wereldrecord enzo

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Titelfixje (was: Firefox wat de klok slaat).

Ik denk dat het iets te maken heeft met het changelog, dat opent met "Opera 9.5 is a recommended security and stability upgrade." Ik kan het echter ook niet in de meuktracker terugvinden, dus dit gaan we even uitzoeken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Wel, ik begrijp dat firefox een wereldrecord wil vestigen en dat vind ik best wel nieuwswaardig. Het verbaast me dan ook niet dat dit meer dan eens in de nieuwsberichten terechtkomt. De nieuwe firefox release op zich wordt hier echter ook nog eens als een apart nieuws-item behandeld. Dan komt onvermijdelijk de vraag waarom opera niet dezelfde behandeling krijgt. Voor mij horen beiden prima in de meuktracker thuis hoor, maar Alfredo heeft wel een punt. Zeker omdat opera massas nieuwe features en changes heeft gekregen, wanneer je gaat vergelijken met firefox.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 20:15 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Opera is gewoon in de Meuktracker genoemd: meuk: Opera 9.50

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:58

bonzz.netninja

Niente baffi

heb trouwens het idee dan 9.5 wel meer is dan alleen security updates. Hij heeft weer een zooitje nieuwe features en ook weer tikkie sneller

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opera 9.50 was inderdaad een 'marjor' release voor Opera. Of de nieuwe versie ook een nieuwsbericht mogen hebben, kan ik niet direct beamen. Qua features zit Opera goed gebakken, maar afaik zijn die features in versie 9.50 alleen maar verbeterd door het eruit vissen van bugfixes. Opmerkelijke nieuwe features ben ik niet tegengekomen; nieuwe features zijn wel in het nieuws terechtgekomen iirc.

Mocht een nieuwe Opera interessante nieuwe features hebben, dan weet ik zeker dat het ook in het nieuws zal verschijnen. Het zal er ook mee te maken hebben dat Firefox de bekendste alternatieve browser voor IE is, en dat is Opera in kleinere mate ;).

• Alfredo
In de meuktracker kwam hij inderdaad wel voor.

Ik zeg niet dat Firefox geen nieuwsbericht verdient, maar gewoon dat ik het vreemd vind dat er 3 aan gewijd werden (aankondiging releasedatum, wereldrecord en release), terwijl er geen enkele over Opera 9.50 ging. Dit terwijl Opera (IMO) niet moet onderdoen en wel wat nieuwe features bevat (Dragonfly, Quickfind, Opera Link, nieuwe engine, ...).

Ik vroeg me dus gewoon af, waarom niet voor Opera (terwijl hij toch gesubmit was) en 3 voor Firefox?

[ Voor 10% gewijzigd door Alfredo op 17-06-2008 20:33 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zo dan: nieuws: Nieuwe Opera-browser 4,5 miljoen keer gedownload :)

Het moge duidelijk zijn dat dit vorige week al gebracht had moeten worden. Ik trek me dit dubbel aan omdat dit al de tweede keer is (as far as I know :X) dat we een major van Opera missen. Dat gaan we de volgende keer écht beter doen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Alfredo
Mooi zo, en dat beantwoord ook ineens mijn vraag. :)

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:58

bonzz.netninja

Niente baffi

jeej! Opera FTW :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
En waarom ubuntu wel en opensuse niet? Die hebben ook een nieuwe versie uit, maar staat ook niet in een artikel/mauktracker? Terwijl het toch best wel een grote, veelbelovende update is, die in veel reviews wel wordt gezien als een ubuntu-killer. En ja, ik heb een nieuwssubmit ingestuurd, zelfs een uur of 5 voordat de release er was.

[ Voor 15% gewijzigd door Teun_2 op 20-06-2008 12:36 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die release is amper uit zeg, daar gaan we vandaag aandacht aan besteden. Als het nou vorige week was geweest, OK, maar we gaan hier geen verantwoording over lopende zaken afleggen.

Aangezien dit zeer beslist geen discussietopic over recente submits mag worden en er over submits bovendien principaliter niet gediscussieerd wordt, gooi ik hier een preventief slot op.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.