TomTom - Kopen in NL of USA?

Pagina: 1
Acties:

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van een TomTom. Nu ga ik over een dikke week naar Amerika, en ik heb het plan om er daar eentje te kopen, ivm de dollar. Kan ik hem tijdens het rondreizen meteen gebruiken, je hebt dan immers de US & Canada kaarten geïnstalleerd staan.

Maar hoe zit dat dan bij terugkomst in Nederland, moet je nog invoerrechten oid betalen? In Nederland wil ik dan weer de kaart van West-Europa (kost 60 euro oid) installeren, past dat dan samen op de TomTom of ben ik dan de USA kaart kwijt (of kan je dat backuppen, zit er een CD-tje bij oid)?

Of is het toch aan te raden om er in NL al eentje te kopen? Wat is wijsheid?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Interessante stelling. Ik ga zelf in oktober naar de VS. Heb nu al een PDA met TT6 en wil voor 50 euro digitaal de kaarten van de VS en Canada kopen.

Ik vraag me af of je per saldo goedkoper uitbent, ook rekening houdende met de dollarkoers. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over het invoeren, sowiezo heb je een minimumbedrag wat je in mag voeren, de hoeveelheid daarvan staat wel op de site van de douane.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 11:59
Grappig, ik zag in een ander topic dat je naar Amerika ging, deze vraag heb ik mezelf ook gesteld. Huren daar is idd geen optie, echt niet normaal wat ze daar voor durven te vragen. Ik heb het volgende gedaan;

TomTom One XL West Europe gekocht ( € 199,--) + 2 GB SD kaart (€ 10,--) + kaart van Amerika (€ 29,-- via TomTom Home). Totale kosten +- € 240,--.

De nieuwe TomTom modellen hebben geen SD card slot, daarom heb ik gekozen voor een TomTom One XL. Anders moet je er een kopen incl. de kaart van Amerika en dan betaal je minimaal € 400,--.

Ik heb dus besloten om er een in NL te kopen, juist om er zeker van te zijn dat hij ook gaat werken in Nederland. De kaart downloaden en installeren is zo gepiept. Prijs in Amerika zal wss iets lager liggen ivm de koers, maar dat 'risico' (zoeken naar juiste type, gaat hij werken in NL?, etc etc) wou ik niet nemen voor die paar Euro.

offtopic:
Wanneer vlieg je? Grote kans dat we in hetzelfde vliegtuig zitten :p

[ Voor 14% gewijzigd door Masch op 01-08-2008 11:37 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat dat wel mee zal vallen met invoerrechten. Zeker als je kan aantonen dat je hem daadwerkelijk daar ook hebt gebruikt.
Masch schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:34:

offtopic:
Enige idee hoeveel vleigtuigen er naar Amerika gaan elke dag. Toen ik laatst naar Denver moets kon ik al op 6 tijden aankomen op de dag dat ik er wilde zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door TrailBlazer op 01-08-2008 11:40 ]

• BreadFan
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:29:
Interessante stelling. Ik ga zelf in oktober naar de VS. Heb nu al een PDA met TT6 en wil voor 50 euro digitaal de kaarten van de VS en Canada kopen.

Ik vraag me af of je per saldo goedkoper uitbent, ook rekening houdende met de dollarkoers. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over het invoeren, sowiezo heb je een minimumbedrag wat je in mag voeren, de hoeveelheid daarvan staat wel op de site van de douane.
Van douane.nl:
Ik kom aan in Nederland en ik heb een apparaat gekocht buiten de Europese Unie. Moet ik belasting betalen als ik dat apparaat meeneem?

Apparaat bedoeld voor eigen gebruik

Als u een apparaat meeneemt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie, en dat apparaat is bedoeld voor eigen gebruik, dan hoeft u geen belasting te betalen als het apparaat niet meer waard is dan € 175. Is het aanschafbedrag hoger, dan betaalt u over het hele bedrag belasting. Die belasting zijn douanerecht, en omzetbelasting. Hoeveel belasting u betaalt is afhankelijk van het soort apparaat en de waarde van het apparaat.
TomTom One XL West Europe gekocht ( € 199,--) + 2 GB SD kaart (€ 10,--) + kaart van Amerika (€ 29,-- via TomTom Home). Totale kosten +- € 240,--.
Hmm, 240 valt mee idd. Zal eens naar die combi kijken.
offtopic:
offtopic:
10 augustus naar JFK

• Masch
BreadFan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:04:
[...]

Van douane.nl:

[...]

[...]
Hmm, 240 valt mee idd. Zal eens naar die combi kijken.

[...]

offtopic:
10 augustus naar JFK
11 augustus Chigaco - LA, we zitten dus niet in hetzelfde vliegtuig :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• BreadFan
  • Niet online
TomTom One XL West Europe gekocht ( € 199,--)
Op de site van TomTom staat die voor 299... waar heb jij hem vandaan?

[edit]
Hmmmm.... [Tomtom One] In USA gekocht, in NL niet werkend

[ Voor 14% gewijzigd door BreadFan op 01-08-2008 16:16 ]

• Masch
Die van mij was een aanbieding bij BCC.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• BreadFan
  • Niet online
Heb toch maar besloten om hem hier te kopen, het is een GO 720 geworden. De USA-kaart heb ik voor 30 euro via TomTom Home gekocht. :)

Bedankt voor alle adviezen.

[ Voor 10% gewijzigd door BreadFan op 04-08-2008 11:30 ]

Pagina: 1