Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf gat gedremeld, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Al een poosje droomde ik van een venster in mijn zijpaneel, nu heb ik dan toch de knoop doorgehakt; het gat is er!

Maar nu begin ik te twijfelen over de afwerking, het idee was de randjes mooi glad te schuren en het blanke alu van het snijvlak zwart te verven. De kast is zwart en een Lian Li A70 btw. :-)

Is dit een goed idee, of kan ik beter iets ander doen ?

Oja, het groene plexi word er gewoon met dubbelzijdige tape tegenaan geplakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 31-07-2008 20:59 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 22:46

madwurmz

from Planet Verbs

fotootje?
of beter eerst 'ontwerpje' :p

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Als afwerking van de snijrand kan je ook gebruikmaken van raamrubber.
Dat is wat je hier op tweakers in elkgeval vaka ziet. Of je het mooi vind is persoonlijk, maar het op die manier net afwerken is vrij eenvoudig.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 17:10
job schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:19:
Als afwerking van de snijrand kan je ook gebruikmaken van raamrubber.
Dat is wat je hier op tweakers in elkgeval vaka ziet. Of je het mooi vind is persoonlijk, maar het op die manier net afwerken is vrij eenvoudig.
Raamrubber? volgens mij is staat daar tegenwoordig nog al een taboe op :P Voor mij is het iig lang geleden dat ik een respectabele mod heb gezien waarin een raamrubber werd gebruikt.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Het is gewoon een rechthoekig gat, ongeveer 30cm bij 24cm wat het moederbord gedeelte goed laat zien, verder valt er weinig aan te zien. Raamrubber vind ik afschuwelijk, dat komt er nooit in. Vroeg me alleen af hoe ik dat blanke alu het best afwerk; gewoon een likje verf erover of afwerken met iets anders ? (geen raamrubber :X )

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 31-07-2008 22:20 ]

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
Als je een vaste hand hebt is verf denk ik wel de beste oplossing. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat je exact dezelfde tint hebt als de rest van je kast, anders valt het gegarandeert op. Niet iets dat je wilt bij de eye-catcher van je case. Ikzelf zou kijken naar de mogelijkheid om bijvoorbeeld een zwarte marker te gebruiken om de kopse kanten bij te kleuren.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Marker, ja. Dat lijkt me wel wat. Blijft dat goed zitten of "vergaat" dat na verloop der tijd ?

Dit is het "gat" Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/rf.de.klein/venster.jpg

Er moet nog wat geschuurd worden :P

[ Voor 38% gewijzigd door Madrox op 01-08-2008 00:13 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Mythrill schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Raamrubber? volgens mij is staat daar tegenwoordig nog al een taboe op :P Voor mij is het iig lang geleden dat ik een respectabele mod heb gezien waarin een raamrubber werd gebruikt.
Ja het is zeker lang geleden dat ik het nog langs heb zien komen.
Maar het is wel makkelijk in gebruik. Staat soms wat lomp, maar kan ook zeker mooi staan.
Beetje afhankelijk van de grootte van het gat.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 01-08-2008 00:56 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Gewoon houtlatjes in verstek zagen en infrezen. Dan krijg je de prachtigste randen. Uiteraard neem je dan geen vuren of een andere affreuse houtsoort maar iets dat er wel een beetje chic uitziet.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Hout past niet echt bij de meeste modjes. Gewoon een watervaste stift pakken of een likje verf erover lijken mij het beste.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Pixxel schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:20:
Als je een vaste hand hebt is verf denk ik wel de beste oplossing.
En als je niet zo'n vaste hand hebt breng je die verf gewoon met een rollertje aan. ;)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

of gewoon goed aftapen waarna je gewoon lekker kan klodderen uit de losse pols.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:02
Zoals ik het gedaan heb ik is de randen goed schuren en de rest van het panneel licht opschuren. Dan met een spuitbus in 4~6 lagen in de orgineele kleur spuiten. Dan zie je er uiteindelijk niets meer van. Eventuweel als je bang bent dat de kleur niet goed klopt met de rest van de kast, schuur en spuit je de rest van de kast ook nog. Gewoone gamma spuitbussen zijn daar goed genoeg voor, maar autolak is beter omdat dat veel krasvaster is. Kun je de kast bijvoorbeeld mat metallic zwart spuiten. Of gewoon mat zwart, hoogglas zou ik niet doen omdat dat heel moeilijk is om goed egaal te krijgen.

Wat je met spuiten zoizo niet moet doen is het in een keer dekkent te krijgen, liever te vaak een dun laagje dan in een keer een dikke laag.

Verwijderd

offtopic:
Wanneer je sowieso gebruikt (een term die we hebben geleend van onze oosterburen), probeer 't dan ook goed te spellen...

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:17:
[...]
offtopic:
Wanneer je sowieso gebruikt (een term die we hebben geleend van onze oosterburen), probeer 't dan ook goed te spellen...
offtopic:
Hoera, nog 1 Nederlander weet hoe je het schrijft, maar dan blijft het aantal nog steeds op twee handen te tellen :/

Casemod: Cubeleon

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

brinkdinges schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

offtopic:
Hoera, nog 1 Nederlander weet hoe je het schrijft, maar dan blijft het aantal nog steeds op twee handen te tellen :/
we hebben een clubske opgericht voor mensen met wat taalinzicht!! :P

Ontopic: een deel verven van je sidepanel lijkt me niet handig dan zou ik gewoon het hele ding GOED recht schuren en helemaal spuiten met een autolak zoals hierboven genoemd is.
je zou ook iets industrielers kunnen doen en wat metalen profiel erom bonjouren en dit spuiten :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Helemaal spuiten of deels is geen optie; het is een lian li met speciaal gespoten alu, daar zit een structuur in die ik never nooit na ga doen. Het gaat om het snijvlak van 3mm, daar ga je toch je hele kast toch niet voor overspuiten 8)7

Heb even gekeken hoe het eruit ziet met een markeerstift; dat is geen suc6. Denk dat ik toch voor echte verf ga of toch een raamlijst erin zet.

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Madrox schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:17:
Helemaal spuiten of deels is geen optie; het is een lian li met speciaal gespoten alu, daar zit een structuur in die ik never nooit na ga doen. Het gaat om het snijvlak van 3mm, daar ga je toch je hele kast toch niet voor overspuiten 8)7

Heb even gekeken hoe het eruit ziet met een markeerstift; dat is geen suc6. Denk dat ik toch voor echte verf ga of toch een raamlijst erin zet.
ik zei ook niet de hele kast, maar alleen de sidepanel. dat met die marker is logisch dat dat niet werkt. compleet ander soort van kleur en structuur krijg je er niet mee. denk dat een omlijsting de beste oplossing zal zijn, als je het netjes afwerkt en goed uitmeet.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Klopt; ik zei dat nml. naar aanleiding van deze tip:
kippy schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:47: Eventuweel als je bang bent dat de kleur niet goed klopt met de rest van de kast, schuur en spuit je de rest van de kast ook nog. Gewoone gamma spuitbussen zijn daar goed genoeg voor, maar autolak is beter omdat dat veel krasvaster is. Kun je de kast bijvoorbeeld mat metallic zwart spuiten. Of gewoon mat zwart, hoogglas zou ik niet doen omdat dat heel moeilijk is om goed egaal te krijgen.
Van Kippy :>

Na het fijne schuurwerk en opnieuw de markeerstift, ben ik best tevreden met het resultaat. Alhoewel een sierrandje nog mooier zou staan denk ik (misschien gebeurt dat nog).
Behalve het snijvlak zie je ook nog het randje van de tape, die is wit; wat wel een effect geeft.
Heb de tape helemaal rondom geplakt, zodat je een gelijkmatig effect hebt.
Zal zo even een nieuw plaatje uppen.

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/rf.de.klein/Afbeelding1.png

En een plaatje van de frontpanel:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/rf.de.klein/Afbeelding2.png

De witte casefans worden nog vervangen door een paar groene exemplaren.

Het opnieuw spuiten wil ik vermijden;als ik alleen het zijpaneel doe ga je zeker verschil met de rest van de kast doen en de hele kast opniew spuiten alleen om een randje van 3mm van een venstertje weg te werken is in mijn ogen ronduit belachelijk. Dan ga ik nog liever raamrubbers gebruiken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 03-08-2008 21:02 ]

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
Neem eens een aantal foto's met het licht aan ;) is wat overzichtelijker denk ik

Raamrubbers kan je gebruiken maar dan wel met de nadelen die al gezegd zijn. Ik vind dit zelf ook niet zo mooi maar er bestaan wel wat elegantere varianten waarmee je wel een mooi resultaat kan bereiken.
Probeer het anders gewoon is bij een verfwinkel te gaan met een sample van de verf die je nu hebt. Vaak kunne ze je dezelfde tint geven en verf dit dan gewoon met een fijn penseel of airbrush als je die hebt. op die manier zal je mss wel nog een klein verschil zien maar het is tenslotte maar een klein randje.

In elk geval eerst voor zorgen dat je alles heel mooi glad schuurt en vooral recht :+

Veel succes :)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom laat je het niet gewoon blank? Als je het netjes glad schuurt en daarna polijst, dan geeft dat waarschijnlijk ook een prima resultaat. Mijn telefoon (Nokia 6500 Classic) is ook van zwart geanodiseerd alu en de rand van het scherm en de speaker zijn daarbij met een hoek van 45 graden in de behuizing gefreesd en dat ziet er heel erg mooi uit.
Mocht je dit niets vinden, dan denk ik dat je met mat of zijdeglans zwart het beste resultaat krijgt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan natuurlijk - in plaats van een likje verf wat net niet hetzelfde is als het zwart van de kast - ook gewoon voor een totaal andere kleur kiezen en het gewoon met een dunne rand fel groen of rood of iets dergelijks afwerken. Netjes een regelmatige rand aftapen en, na licht schuren, schilderen/spuiten maar.

Dan zijn je zaagrandjes netjes afgewerkt, springt je window nog meer in het oog en zit je niet met twee kleuren zwart die net niet hetzelfde zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
El cheapo: een snoertje in kleur naar keuze over de lengte insnijden, koper/inhoud eruit halen. De ingesneden "huls" over de rand van het gemaakte gat plooien en op maat afknippen. Zo kan je ook eventuele nare dremelfoutjes camoufleren. Probeer wel zo recht mogelijk in de lengte te snijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Stofnest op 07-08-2008 18:55 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Orion84 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:09:
Je kan natuurlijk - in plaats van een likje verf wat net niet hetzelfde is als het zwart van de kast - ook gewoon voor een totaal andere kleur kiezen en het gewoon met een dunne rand fel groen of rood of iets dergelijks afwerken. Netjes een regelmatige rand aftapen en, na licht schuren, schilderen/spuiten maar.

Dan zijn je zaagrandjes netjes afgewerkt, springt je window nog meer in het oog en zit je niet met twee kleuren zwart die net niet hetzelfde zijn.
Afbeeldingslocatie: http://boards.sonypictures.com/spiderman/images/smilies/spiderman/spidey_with_stupid.gif
Ik was bijna klaar met alle reacties lezen, en mijn idee te geven, maar het mocht niet zo zijn.
Een geaccentueerde rand van donker-antraciet of mat zwart kan erg mooi zijn bij een hoogglans kast.

[ Voor 6% gewijzigd door c0ne op 09-08-2008 16:25 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!

Het wegwerken met de stift, is me niet bevallen. Ziet er gewoon niet mooi uit. Verder moet ik zeggen, dat je ook deels de dubbelzijdige tape ziet, als je er schuin naar kijkt. Dat idee met een heel ander kleurtje zou weleens kunnen werken, heb zojuist een potje Acryan UVgreen ontvangen.
Weet nog niet hoe ik dat erop ga brengen, denk met een klein kwastje.

De tip met de uitgesneden kabel vind ik ook een goede, alhoewel je dan natuurlijk niet een te smalle kabel kan nemen; die krijg je nooit goed gesneden lijkt me.

Maar ik heb nog een optie; heb ook een ACryan meshpaneel ontvangen, waar ik een raampje van zou kunnen maken, die in het venster past (tegen de randen aan, zodat die vastklemt).
Gaat wel een lastig klusje worden, denk ik zo.

• Tarkin
  • Laatst online: 05:57
als je zo'n kabel wilt doen. snij dan een klein stukje, en trek dan gewoon aan de kabel (in de ene hand het omhulsel, de andere de kabel) mijn ervaring is dat je dan nogal recht zit zonder al te veel problemen. desnoods kan je het nog een beetje afwerken maar dat is niet echt nodig aan die kabel.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04
Je zou ook de vier hoeken ca. 1 cm verder in zagen (onder een hoek van 15o) En dan de randjes omvouwen. Dit is misschien wel lastig om netjes te doen, maar dan heb je wel perfecte randen imo.
Pagina: 1