Ik heb een KVM 2-poort ps2 switch van het goedkope type, waarmee ik bedoel dat ie te switchen is met een knopje en niet softwarematig via een hotkey.
Deze KVM switcht tussen twee computers:
Een Intel DG965wh met Windows 64 (vanaf nu W), en
een Asus P4C800 met Ubuntu 8.04 32 (vanaf nu U).
Het probleem is als volgt:
Het maakt U niets uit in welke stand de KVM staat tijdens het booten. Keyboard en muis doen het bijna altijd. Soms om een in mijn ogen willekeurige reden niet, en dan kan ik de ps2 connectors er even uit-en-in stoppen en dan werkt het weer.
W daarentegen wil per se dat de KVM tijdens het booten op W staat. Zo niet dan werkt de muis/keyboard niet. Ook niet na een reboot. Ook niet na het uit-en-in steken van de connectors. Ik moet dan alle connectors van U losmaken, de connector van de monitor losmaken, W afsluiten (gelukkig gebeurt dat automatisch als ik op de powerknop druk), de stroom van W eraf, niet te kort wachten, alles weer aansluiten en W opstarten terwijl ie geselecteerd is op de KVM.
Als je dit weet kan je dit voorkomen door ALTIJD tijdens het booten ff W geselecteerd te hebben. Dit is wel een beetje irritant, maar wat pas echt irritant is, is dat net zo soms als de muis/keyboard op U niet werken, de k/m soms ook niet op W werkt terwijl ie allang correct geboot was!
In een ander topic, waar verder geen voor mij relevante hulp aan bod kwam, kwam ik iets herkenbaars tegen:
Ik heb al een aantal dingen geprobeert:
Wie weet waarom de windows-pc wazig doet?
Deze KVM switcht tussen twee computers:
Een Intel DG965wh met Windows 64 (vanaf nu W), en
een Asus P4C800 met Ubuntu 8.04 32 (vanaf nu U).
Het probleem is als volgt:
Het maakt U niets uit in welke stand de KVM staat tijdens het booten. Keyboard en muis doen het bijna altijd. Soms om een in mijn ogen willekeurige reden niet, en dan kan ik de ps2 connectors er even uit-en-in stoppen en dan werkt het weer.
W daarentegen wil per se dat de KVM tijdens het booten op W staat. Zo niet dan werkt de muis/keyboard niet. Ook niet na een reboot. Ook niet na het uit-en-in steken van de connectors. Ik moet dan alle connectors van U losmaken, de connector van de monitor losmaken, W afsluiten (gelukkig gebeurt dat automatisch als ik op de powerknop druk), de stroom van W eraf, niet te kort wachten, alles weer aansluiten en W opstarten terwijl ie geselecteerd is op de KVM.
Als je dit weet kan je dit voorkomen door ALTIJD tijdens het booten ff W geselecteerd te hebben. Dit is wel een beetje irritant, maar wat pas echt irritant is, is dat net zo soms als de muis/keyboard op U niet werken, de k/m soms ook niet op W werkt terwijl ie allang correct geboot was!
In een ander topic, waar verder geen voor mij relevante hulp aan bod kwam, kwam ik iets herkenbaars tegen:
Bij mij gebeurt zo iets ook heel afentoe in Ubuntu. Alsof ctrl+tab of alt+tab op rapid fire staan. Nooit in XP. Dan klik/tiep ik wat random en connect ik de ps2's opnieuw en dan gaat het weer goed. Maar OOK DAN heeft W er geen zin meer in!Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:48:
Wel is het zo dat soms xp volledig op tilt slaat. Alsof het toetsenbord en de muis plotseling overactief worden.
Ik heb al een aantal dingen geprobeert:
- Een (niet meegeleverde) adapter gekocht om op de adapter-aansluiting van de KVM aan te sluiten
- De nieuwste .inf drivers van Intel geinstalleerd
- Een nieuwe bios geinstalleerd
- Het usb-naar-ps2-converter toetsenbord vervangen door een native-ps2 exemplaar
Wie weet waarom de windows-pc wazig doet?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)