Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista]kan gn nieuwe partitie aanmaken[0x8004240f]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Heb juist mijn pc met upgrade binnen. Nu wil ik vista installeren op die pc. Nu had ik nog 1 partitie waar ooit xp op stond, die heb ik maar geformateerd en verwijderd. Op een andere partitie stond vista, die heb ik ook geformateerd en verwijderd. Ik heb een 3e partitie met al mijn data. Nu wil ik een nieuwe partitie aan maken voor vista, maar dit wil niet lukken :s , ik krijg telkens de error: kan geen partitie maken in de geselecteerde ongebruikte ruimte [fout: 0x8004240f]

2 afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/dl/447d2f7e69d8780f13aa1d316f65d710/48908ec0/0681/hdprob.jpg

chkdsk:
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/dl/652ab87bd48efb0d7996f5441d8e326c/48908f20/0538/hdprob_2.jpg

Ik vind het raar dat er bij die 2e ongeselecteerde ruimte "uitgebreid" staat. Ook heb ik mijn twijfels over de screen van chkdsk.

Kan er iemand mij helpen, ik krijg dit dus niet voor elkaar.

BVD

Verwijderd

Topicstarter
heb vista geïnstalleerd op de 15gb partitie, daar kon ik wel een partitie aanmaken, vervolgens heb ik in vista met schijfbeheer van die 120 overige gb een partitie proberen te maken, maar hij zegt dat er onvoldoende ruimte is oid. BULLSHIT DUS.

zo te zien heeft vista mijn hdd naar de kl*te geholpen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Misschien is het probleem de verdeling van de vrije ruimte op je schijf. Dus eerst vrij, dan data en dan nog meer vrij. Dat hij het daarom ziet als 2 stukken. Ik weet niet of hier een oplossing voor is, behalve dan het formatteren van de schijf.

Ten tweede? Kan je die uitgebreide partitie niet overzetten naar een ander soort partitie (primaire)? Formatteren en alles weer terug zetten zal gegarandeerd werken.

Of je zal kunnen proberen te partitioneren m.b.v. een third party tooltje zoals Partion Magic of een Linux live cd.

[ Voor 45% gewijzigd door CoolGamer op 30-07-2008 19:20 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:10:
Misschien is het probleem de verdeling van de vrije ruimte op je schijf. Dus eerst vrij, dan data en dan nog meer vrij. Dat hij het daarom ziet als 2 stukken. Ik weet niet of hier een oplossing voor is, behalve dan het formatteren van de schijf.

Ten tweede? Kan je die uitgebreide partitie niet overzetten naar een ander soort partitie (primaire)? Formatteren en alles weer terug zetten zal gegarandeerd werken.

Of je zal kunnen proberen te partitioneren m.b.v. een third party tooltje zoals Partion Magic of een Linux live cd.
wat bedoel je met formateren? gewoon de hele boel? dus ook de DATA partitie? Want dat is in principe geen probleem aangezien ik van alles ook een backup heb.

De 2e alinea snap ik niet echt? Uitbreiden oid lukt niet, ik kan het ook niet veranderen naar primair of logisch oid.

Linux live cd heb ik ook nog liggen. Partition magic werkt dacht ik niet op vista?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:59:
[...]

wat bedoel je met formateren? gewoon de hele boel? dus ook de DATA partitie? Want dat is in principe geen probleem aangezien ik van alles ook een backup heb.

De 2e alinea snap ik niet echt? Uitbreiden oid lukt niet, ik kan het ook niet veranderen naar primair of logisch oid.

Linux live cd heb ik ook nog liggen. Partition magic werkt dacht ik niet op vista?
Je kan de disk ook vanuit schijfbeheer herinitialiseren, dat verhelpt meestal dit soort crap. Volgens mij kan 't ook vanaf de prompt maar het commando moet je zelf ff googlen, dat is me ontschoten.

Dan is wel alle data verschwunden ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat heb je hoogstwaarschijnlijk zelf een keer per ongeluk veroorzaakt :)

Vista (en eigenlijk elk OS) wil in ieder geval een primaire partitie kunnen gebruiken voor opstartbestanden (ntldr/bcd).
Als die er niet is, of niet bruikbaar dan houdt het al gauw op.

Gelukkig is er ook nog zoiets als de OM FAQ / Beleid waar het één en ander in staat over types partities.

In ieder geval: je zou kunnen kijken of je met Diskpart wat kan beginnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Misschien kan je proberen Ubuntu te downloaden en dan een LiveCD te maken.
Ubuntu heeft wel ook een partitie-beheerder (Zal Gparted of Qparted heten)
Ik vind het zelf altijd erg fijn (ben zo nu en dan druk in de weer met partities, zat eerst telkens naar tig windows programma's te zoeken, maar dit was tot nu toe de beste oplossing)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:59:
dus ook de DATA partitie? Want dat is in principe geen probleem aangezien ik van alles ook een backup heb.
Dan zou ik er verder niet mee gaan prutsen, en de hele partitietabel verwijderen... Want soms ben je zoveel met partities verwijderen en aanpassen bezig geweest dat het allemaal niet meer helemaal lekker wil.

Gewoon lekker opnieuw beginnen, backup terugzetten en klaar. Dat is wat ik had gedaan...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:04:
[...]

Je kan de disk ook vanuit schijfbeheer herinitialiseren, dat verhelpt meestal dit soort crap. Volgens mij kan 't ook vanaf de prompt maar het commando moet je zelf ff googlen, dat is me ontschoten.

Dan is wel alle data verschwunden ;)
herintialiseren? gewoon een nieuw volume maken? Dat heb ik al gedaan, werkt niet (staat in 2e post).
Met CMD doe je dat met diskpart denk ik, maar dat gaat ook niet:

ik start diskpart
vervolgens doe ik list disk
daarna select disk0 (is de enige disk die ik krijg)
vervolgens partition, dan krijg ik zo'n lijst met create, shrink etc
daarna tik ik create
vervolgens kies ik partition en dan krijg ik weer die lijst met create, shrink etc |:(
alt-92 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:15:
Dat heb je hoogstwaarschijnlijk zelf een keer per ongeluk veroorzaakt :)

Vista (en eigenlijk elk OS) wil in ieder geval een primaire partitie kunnen gebruiken voor opstartbestanden (ntldr/bcd).
Als die er niet is, of niet bruikbaar dan houdt het al gauw op.

Gelukkig is er ook nog zoiets als de OM FAQ / Beleid waar het één en ander in staat over types partities.

In ieder geval: je zou kunnen kijken of je met Diskpart wat kan beginnen.
zal die faq eens doorlezen, diskpart lukt niet (of ik doe iets verkeerd)
marco.meijer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:20:
Misschien kan je proberen Ubuntu te downloaden en dan een LiveCD te maken.
Ubuntu heeft wel ook een partitie-beheerder (Zal Gparted of Qparted heten)
Ik vind het zelf altijd erg fijn (ben zo nu en dan druk in de weer met partities, zat eerst telkens naar tig windows programma's te zoeken, maar dit was tot nu toe de beste oplossing)
ga ik meteen proberen, eerst nog even mijn live cd vinden
Saeverix schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Dan zou ik er verder niet mee gaan prutsen, en de hele partitietabel verwijderen... Want soms ben je zoveel met partities verwijderen en aanpassen bezig geweest dat het allemaal niet meer helemaal lekker wil.

Gewoon lekker opnieuw beginnen, backup terugzetten en klaar. Dat is wat ik had gedaan...
eerst even live cd proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:59:
[...]

herintialiseren? gewoon een nieuw volume maken? Dat heb ik al gedaan, werkt niet (staat in 2e post).
Met CMD doe je dat met diskpart denk ik, maar dat gaat ook niet:

ik start diskpart
vervolgens doe ik list disk
daarna select disk0 (is de enige disk die ik krijg)
vervolgens partition, dan krijg ik zo'n lijst met create, shrink etc
daarna tik ik create
vervolgens kies ik partition en dan krijg ik weer die lijst met create, shrink etc |:(

[...]

zal die faq eens doorlezen, diskpart lukt niet (of ik doe iets verkeerd)

[...]

ga ik meteen proberen, eerst nog even mijn live cd vinden

[...]

eerst even live cd proberen.
Dit bedoelde ik

2. Go to DOS command line (click on “Start Menu”, then “Run”, type in “cmd” in textbox, and hit “OK”)

* Type in “DiskPart” in command line.
* Type in “list disk” in command line to show all disks in this machine.
* Select disk you want to clear
* Use “clean” command.

3. Go back to Disk Management, disks are “unallocated” now. Right click on disk info, choose “Initialize Disk”.

diskpart commando uitgelegd op microsoft support.

clean [all]

Use the clean command to remove partition or volume formatting from the current in-focus disk by zeroing sectors. By default, only the MBR or GPT partitioning information and any hidden sector information on MBR disks is overwritten. If you specify the all parameter, each and every sector can be zeroed, and all data that is contained on the drive can be deleted.

Dus niet all gebruiken, anders ben je lang bezig zeg maar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:01:
[...]

Dit bedoelde ik

2. Go to DOS command line (click on “Start Menu”, then “Run”, type in “cmd” in textbox, and hit “OK”)

* Type in “DiskPart” in command line.
* Type in “list disk” in command line to show all disks in this machine.
* Select disk you want to clear
* Use “clean” command.

3. Go back to Disk Management, disks are “unallocated” now. Right click on disk info, choose “Initialize Disk”.

diskpart commando uitgelegd op microsoft support.

clean [all]

Use the clean command to remove partition or volume formatting from the current in-focus disk by zeroing sectors. By default, only the MBR or GPT partitioning information and any hidden sector information on MBR disks is overwritten. If you specify the all parameter, each and every sector can be zeroed, and all data that is contained on the drive can be deleted.

Dus niet all gebruiken, anders ben je lang bezig zeg maar ;)
ik heb het inmiddels gedaan door gewoon te formateren. Ik had ook clean gebruikt, maar dat was ook niet gelukt, mss deed ik iets verkeerd.

iig het is opgelost, ben nu backup aan het terugzetten.

ik had het ook met een livecd geprobeerd, maar linux (ubuntu) maar gparted zag maar 172,xx mb ongebruikte ruimte, dat was denk ik de ruimte die overgebleven was toen ik de hdd in 3 partities indeelde. Wel raar dat windows die niet zag.
Pagina: 1