Toon posts:

Tele 2 Compleet van 4 mb naar 20 mb

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Een paar weken geleden ben ik gebeld door tele 2 om mijn internet snelheid te verhogen van 4 mb naar tot 20 mb. Dus dat dee ik, Maar deze week zeiden ze dat het klaar was. Dus maandag keek ik op de status van de bestelling stond alles klaar. Maar dat was dus niet zo. Want ik dee een speedtest en hij gaf 4,5 mb aan dus stuurde ik een mail. En kreeg ik antwoord dat het maandag en dinsdag nog zou gaan duren. En dat het woensdag klaar zou zijn. Nou oke dan maar, Maar vandaag keek ik en het was klaar ik dee een speedtest en kreeg 12mb snelheid. Dus mooi ik dacht me ping moet dan ook flink gedaald zijn. Maar ik had nog steeds dezelfde ping als toen ik 4 mb had. Terwijl als ik andere vraag die ook tot 20 mb snelheid hebben die hebben ongeveer rond de 10-20 ping. En ik heb gemiddeld 40-50 ping. Dus vond ik het een beetje raar. Wat kan ik daar aan doen. Om dat te veranderen? Als jullie het moeten weten welk spel ik ermee bedoel dan is het cod uo.

Is er een oplossing voor dit?
En ik weet niet of dit hier goed gepost is.

Groeten
Langedwerg

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je ping wijzigt niet bij een snelheidsverhoging

Verwijderd

Topicstarter
Hoe word die gewijzigt dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 17:53 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Dichter bij de server gaan wonen of glas leggen :). Hebben die anderen ook tele2 als aanbieder of een andere leverancier? En in welk land wonen zij en in welk land staat de server?

[ Voor 63% gewijzigd door BCC op 30-07-2008 18:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze wonen gewoon in nederland en de server staat ook gewoon in Nederland. Maar de 1 woont in ergens in brabant de andere woont in scheveningen. De andere in Hengelo. En ik in Apeldoorn. En ik denk niet dat het aan internet licht. Wat ik dus niet snap is iedereen heeft hetzelfde internet tot 20 mb snelheid. Maar Ik blijf gewoon 40-50 ping houden terwijl al die andere een ping hebben van 10-20
Laats was er 1 die woont ik Engeland en ging zijn internet ook upgraden naar tot 20 mb en kwam op een nederlandse server met ook 15 ping dus het is een beetje verwarrend. Die man bij tele 2 zei dat ik de splitter die van de telefoon naar de modem gaat eruit halen en de telefoon rechtstreeks op de modem aan sluiten maar zover ik weet kan dat niet.

Dus ik weet nog steeds niet hoe ik me ping kan verlagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 20:24 ]

• PolarBear
  • Niet online
Een ping heeft in principe niets met snelheid te maken (even afgezien van een bijna of volledig volle lijn). De ping zegt iets over de snelheid in tijd. Dat is beperkt door lichtsnelheid, snelheid van de routers etc.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Bandbreedte geeft inderdaad aan hoeveel MB je per seconde door de pijp kan douwen. Ping is hoelang het duurt voordat het aan de andere kant van de pijp eruit komt.

Ping heeft daarom vooral te maken met de routering over het netwerk. Het is namelijk nogal onzinnig voor een provider om packets te bufferen (op te houden). Je wil ze namelijk zo snel mogelijk door-routeren of droppen. Wat wel kan is dat tele2 goedkope en dus mogelijk langere routeringen toepast dan de andere gebruikers. Wat voor een route geeft tracereoute aan?

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 30-07-2008 20:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik heb geen router er tussen zitten. Alleen een splitter voor de telefoon. Maar die man van tele2 zei dat het rechtstreeks kan naar de modem maar ik zou niet weten hoe. En waar kan je tracereoute zien? Want ik heb er nog nooit van gehoord.

En is er een manier om je ping te verlagen?

Want het is echt vaag als je ziet dat mensen die verder weg wonen van de server die nog een betere ping hebben dan mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 22:04 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Als je de search gebruikt op tele2 en ping, dan zul je zien dat het gewoon aan het netwerk van tele2 ligt. Een paar dagen geleden was hier ook al een topic over. tele2 slechte ping

Welk abo hebben die anderen dan? Dat zal vast geen tele2 zijn.
Er is niks aan te doen, en ook tele2 gaat hier weinig aan veranderen. Het is dus een normale situatie, dus je zult een andere ISP moeten zoeken als je dit anders wilt hebben. Ik vrees alleen dat je nu net een nieuw jaarcontract hebt gekregen, dus ff afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 30-07-2008 23:57 ]

PSN: djmurcielago

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Ik begrijp niet waarom weer een apart topic wordt aangemaakt over een Tele2 onderwerp.
Er zijn al meerdere Tele2 topics op dit forum.

Daar had je ook al eens meer kunnen lezen over ping snelheid bij Tele2.
Die vragen zijn al vaker voorbijgekomen. Via de 'search' functie in dit forum kon je alle info hierover vinden.

Tele2 heeft altijd een naar verhouding hoge ping gehad. Dat ligt merendeels aan het netwerk van Versatel en natuurlijk hoe ver je van de server zit. Als je niet tevreden bent met een te hoge ping, zal je moeten veranderen naar een andere ISP.

Zelf kan je niets doen aan je ping snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die man zegt dat ik me splitter er tussen uit moet halen maar dat kan volgens mij niet. Want die kabel word gescheiden en dan gaat ie naar de modem. Als jullie niet weten wat voor modem het is.
Hier heb je een plaatje ervan.

http://img106.imageshack....056/dsc01749793152qo3.jpg

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Staat het merk/type niet op het modem zelf? Wat de klantenservice zegt, kan overigens wel. Sommige modems hebben een splitter, waardoor je de andere splitter niet meer hoeft te gebruiken.

• cornfed99111
Welk abonnement heb je nu?
Als je Tele2 Compleet hebt (dus inclusief telefonie) en zonder een analoog abonnement, dan kan je inderdaad de splitter wegnemen. Je sluit dan de telefoonkabel die uit de muur komt direct aan je DSL aansluiting. (dat is de onderste stekker). De telefoons blijven op TEL1 en TEL 2 aangesloten, zoals je nu hebt.

Je ping zal er niet door verbeteren, vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail gestuurd naar tele2 om te vragen of hun er wat aan kunnen doen ik zou binnen 4 uur gebeld worden maar niks. Nu moet ik binnen 48 uur een mail terug krijgen met antwoord om te kijken of zij er wat aan kunnen doen. Want het moet gewoon normaal zijn niet dat je met 50 ping speelt met een tot 20 mb terwijl andere met 4mb al onder de 15 ping zitten.

• cornfed99111
Volgens mij begrijpen we mekaar niet zo.
Hier zijn meerdere users die je duidelijk proberen te maken dat ping snelheid en doorvoersnelheid niet in relatie staan tot elkaar. Toch lees ik dat je nog steeds met zulke ideeën komt aanzetten.

Weet niet meer zo goed met welke bedoeling je topics openmaakt...
Voor mij is deze eenzijdige discussie gesloten....

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Mbit: De hoeveelheid data die je in een keer door je lijn heen kunt pompen. (In logistieke termen, een 20Mbit vrachtwagen is gewoon veel groter dan een 4Mbit vrachtwagen)

Ping: De snelheid waarmee je data door de lijn aan de andere kant eruit komt. (Weer logistieke termen. Die 20Mbit vrachtwagen kan wel groter zijn maar kan misschien maar 50km/h terwijl die van 4Mbit wel 100km/h kan)

(en meer nijntjetaal dan dit kan ik er niet van maken. Je splitter eruit halen zal hooguit je ping met 0.0000000001ms verlagen. Dit zit gewoon op het netwerk van Tele2 en zul je mee moeten leren leven)

sudo apt-get rekt

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik even een goeie uitleg krijgen hoe ik die splitter ertussen uit moet halen? Want die foto is niet door mij gemaakt. Heb ik van internet, Ik heb wel dezelfde hier staan.

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:51:
Kan ik even een goeie uitleg krijgen hoe ik die splitter ertussen uit moet halen? Want die foto is niet door mij gemaakt. Heb ik van internet, Ik heb wel dezelfde hier staan.
Die kabel die nu de "line" ingang van je splitter in gaat? Die trek je uit de splitter en doe je in de DSL ingang van je modem. Simpeler dan dat kan ik het niet maken ;)

sudo apt-get rekt

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 2 kabels in 1 die van de muur naar de splitter gaat en eentje van de splitter naar de modem. Dus wat moet ik nou doen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 16:45 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:07
ping tijden zijn btw niet alleen gerelateerd aan hoe de routes lopen maar ook aan hoeveel foutcorrectie er binnen het netwerk plaatsvind.

Hierdoor kan er bvb ook verschil zitten tussen een internet only provider of een provider die ook VoIP biedt. De kans is groot dat de internet + VoIP lijn een hogere ping heeft.

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Er zitten 2 kabels in de splitter. 1 die van de muur naar de splitter gaat. En 1 die van de splitter naar de modem gaat. Waar moeten ze heen als ik de splitter weg wil halen?

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 01:40
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:15:
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Er zitten 2 kabels in de splitter. 1 die van de muur naar de splitter gaat. En 1 die van de splitter naar de modem gaat. Waar moeten ze heen als ik de splitter weg wil halen?
Als er maar twee kabels 'in' de splitter zitten dan wordt er ook niets gesplitst lijkt mij.

Mijn splitter heeft aan de ene kant een aansluiting waar ik mijn binnenkomende telefoonlijn aansluit (bij mij vanaf het ISRA-punt). Aan de andere kant zijn twee aansluitingen. Hier wordt het signaal gesplitst naar telefonie en ADSL-modem.

Wat je kunt doen is je telefoonlijn niet aansluiten op de splitter maar direct op het ADSL-modem. Je bent dan natuurlijk wel je telefonie kwijt. Tenzij je VoIP hebt via je modem dan zal je telefoon die is aangesloten op je modem gewoon blijven werken. In dat geval vraag ik me af waarvoor je een splitter hebt.

Bij nader inzien. Is het niet zo dat je de splitter verwart met het ISRA-punt? Het ISRA-punt kan ook een kastje zijn waar de PPT-lijn binnenkomt en een telefoonlijn uitkomt. Bij mij staat er PTT op dit kastje.

[ Voor 17% gewijzigd door One_Gandalf op 02-08-2008 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een POTS/ADSL splitter dat staat erop en er gaan 2 kabels in eentje vanaf de muur naar de splitter en 1 van de splitter naar de modem. Dus is er een kan ik de splitter ertussen uit halen?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Doe eens gek en probeer het eens

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:51:
Ik heb een POTS/ADSL splitter dat staat erop en er gaan 2 kabels in eentje vanaf de muur naar de splitter en 1 van de splitter naar de modem. Dus is er een kan ik de splitter ertussen uit halen?
Ok, als ik het goed begrijp gebruik je een van de twee uitgangen van de splitter dus niet. In dat geval zorgt de splitter er alleen voor dat de telefoon-frequenties worden uitgefilterd.

Je kunt de kabel 'uit de muur' rechtstreeks aansluiten op je ADSL-modem. Ik heb dit zelf ook gedaan en dit werkte perfect. De telefoon-frequenties (POTS = analoge telefonie) worden dan weliswaar niet uitgefilterd maar deze worden door je ADSL-verbinding toch niet gebruikt, geen probleem dus.

[ Voor 11% gewijzigd door One_Gandalf op 02-08-2008 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat moet er dan gebeuren met die kabel die van de splitter naar de modem gaat?

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:06:
Maar wat moet er dan gebeuren met die kabel die van de splitter naar de modem gaat?
Die kabel heb je niet meer nodig als je de splitter er tussen uit haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok na heel wat zoeken en doen ben ik er nog steeds niet uit.
Ik zou even wat informatie geven
waar nog niks in zit is.

Line
tel2
usbd
usbh
lan 2
lan 1

De kabel die van de splitter naar de modem gaat zit in adsl

Dus wat moet ik doen?

Verwijderd

De kabel die van de muur naar de splitter gaat moet je uit de splitter halen. Deze kabel goed vast houden of markeren zodat je niet vergeet wat welke kabel is. Dan de kabel die van de splitter naar de modem gaat uit het modem halen (dus uit die adsl aansluiting halen). Nu de kabel die je nog steeds vast houdt (of die je gemakeerd hebt) in de ADSL aansluiting van het modem stoppen.

Dan hou je een splitter over met daar in 1 kabel die naar je modem ging.

Nu kan je kijken of zaken beter/sneller/fijner/prettiger (door halen wat niet van toepassing is) werken. Als dat zo is ... gefeliciteerd .. zo niet .. dan moet je alles weer terug stoppen zoals het daarvoor was.

Om goed te testen is het aan te raden je modem en je PC helemaal uit te zetten. 5 minuten wachten. Dan eerst het modem aanzetten en pas na 5 minuten je PC.

Werkt alles dan kan je die spliter eventueel weg halen, maar als die niet in de weg zit kan je hem ook gewoon laten zitten ... als het goed is is deze nu nergens meer aan gekoppeld

success

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit topic gaat dicht. Je eigen inzet daalt bijna tot 0.

Ik weet niet wat je hoopt te bereiken door de splitter 'ertussenuit' te halen,
je gemiddelde latency (pingtijd) zal er echt niet door veranderen.

Inmiddels wordt het tijd dat je je installatiehandleiding er maar eens bij pakt, of voor mijn part de helpdesk maar om hulp gaat vragen. Door elke keer opnieuw te vragen "wat moet ik doen" kom je geen stap verder.

Een splitter wordt normaal gesproken als volgt aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://cd.dslorder.nl/files/cms_491ecdc144ac2e142489be190a53d03c.jpg
Er zit dan dus nog een kabel van "Modem" naar je modem.

Deze splitter is bedoeld om analoge telefonie (van KPN) af te scheiden van ADSL.
Indien je geen KPN lijn meer hebt dan is het mogelijk dat die kabel bij telefoontoestel er niet meer zit.

Dan rest je niets anders dan de lijn "inkomende lijn" direct in je modem te steken (waar nu de kabel zit vanaf de splitter). Het resterende kabeltje+splitter kan dan weg.

Latency heeft _niets_ te maken met snelheden. Dit heeft puur te maken met in welke tijd je data aankomt (responstijd). Dit heeft te maken met het achterliggende netwerk van de ISP en de paden welke gebruikt worden om je data over het internet te routeren.

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 20-09-2008 22:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.