Toon posts:

tele2 slechte ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vroeg me af of meerdere mensen hier last van hebben. Ik heb nu een tele2 abbonement, die van 30euro per maand en tot 20mb/s, maar als ik in een game ben, ik bedoel dan call of duty 1/2, blijkt dat ik hele slechte ping heb. In nederlandse servers soms zelfs rond de 50/60, terwijl ik dan andere mensen zie met een ping rond de 20/30 en die helemaal niet een duurder internet pakket hebben. Hebben meerdere mensen dit? En ligt dit dan aan tele2, of aan mezelf, dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of dat ik niet gunstig woon?

Marten

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Ja dat hebben meerdere mensen.
50/60 is nog laag genoeg om goed te kunnen gamen.

wil je het voor jou zo optimaal hebben:
Neem een server in NL, zorg ervoor dat er verder geen activiteit is via jouw internetverbinding.

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wat is dan je upload-download snelheid? heb je die gemeten?

Speedtest

[ Voor 9% gewijzigd door Hammer op 26-05-2008 20:58 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Tja, dat is het lot met een 20 Mbit adsl2+ abonnement. Dat is bij elke provider zo, heb Orange ,Tele2 en Telfort gehad en met geen van allen kun je (fps) gamen zoals met een simpel langzaam KPN abonnement wel gewoon gaat. De technische details heb ik niet, maar om die hoge snelheid te kunnen aanbieden moet er worden gecompenseerd in de latency (correctie?). Weinig aan te doen.

pepernooot

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@HAMMER_99:
Je up- en download snelheden hebben niets met je ping te maken.

Verder is dit bij mij een bekend fenomeen. Ik mag met mijn tele2 abbo'tje blij zijn als ik een sub 100 ping heb op CoD2 of 4.

edit:
Wat dinkelover beweert is dan weer de overdreven versie. Met die pings kun je prima gamen, ook een FPS. Mijn resultaten lijden er echt niet onder.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 26-05-2008 21:09 ]

• Hammer
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:08:
@HAMMER_99:
Je up- en download snelheden hebben niets met je ping te maken.
Niet? he verdorie... Naja, ik zat er zelf aan te denken om over te stappen op Tele2, omdat het een stuk goedkoper is dan mijn ziggo abbonement; ben alleen nogal huiverige voor specificaties waarin met zegt: snelheden tot 20mbit/s.. was gewoon eens benieuwd in hoeverre deze snelheden klopten^^ Ik dacht overigens wel dat ping (de snelheid waarmee een pakket naar de server gestuurd wordt en weer terug naar de pc?) iets met de bandbreedte te maken kon hebben; excuseer mijn lompigheid :p

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ping is meer te vertalen naar latency dan naar snelheid. Het vertelt in principe hoe lang het duurt voordat je packet op zijn bestemming komt. Hogere ping wordt o.h.a. veroorzaakt doordat je packet een onlogische of lange route neemt tussen start en aankomst. Tele2 routeert je data vaak via wat omslachtige routes, waarschijnlijk om zo kosten te drukken en prijstechnisch te kunnen concurreren.
Bandbreedte betekent hoeveel packets je kan versturen in een bepaalde tijd. Je data kan niet 'sneller' of 'langzamer' dan dat hij normaal over het koperen draadje verplaatst.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
HAMMER_99 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Niet? he verdorie... Naja, ik zat er zelf aan te denken om over te stappen op Tele2, omdat het een stuk goedkoper is dan mijn ziggo abbonement; ben alleen nogal huiverige voor specificaties waarin met zegt: snelheden tot 20mbit/s.. was gewoon eens benieuwd in hoeverre deze snelheden klopten^^ Ik dacht overigens wel dat ping (de snelheid waarmee een pakket naar de server gestuurd wordt en weer terug naar de pc?) iets met de bandbreedte te maken kon hebben; excuseer mijn lompigheid :p
Kijk eens naar Telfort. We hebben het hier ook (nou ja, oud Tiscali ;)) en heb hier een ping van 15ms in de Speedtest.nl test. Bovendien kost het daar geen drol.
terwijl ik dan andere mensen zie met een ping rond de 20/30 en die helemaal niet een duurder internet pakket hebben.
België is reteduur, maar wat heeft dat met de snelheid te maken. 20mbit heb je al voor € 20,- in de maand, dus het kan best dat je te veel betaald. Duurder != per definitie beter.

Vind je de lag niet liev, neem een ander abbo, maar post nog wel even je Speedtest.nl ping. Wie weet zijn de CoD4 servers gewoon tragisch bij jou. Heb je verder wel je port geforward?

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik kan dus weinig aan de ping doen :< maar wat ik dan wel raar vind is dit

http://img520.imageshack.us/img520/6812/naamlooste0.jpg

833.6kbyte/s, als je dat vertaalt in mbit, dan kom je nog niet eens over de 5mbit/s (correct me if im wrong), dus dat vind ik wel errug laag... en als ik met nieuwsgroepen download haal ik max 500kb/s, waar ligt dat aan dan?

Verwijderd

Het staat er notabene in kleine lettertjes achter 6669 kbit/s, ongeveer 6,5 mbit/s. Dat ligt aan je provider. Probeer ook nog eens wat andere snelheidstesten om zeker te stellen dat het niet aan speedtest.nl ligt.

Overigens haal ik vanuit Zweden met een max. 8 mbit abonnement op speedtest.nl:
download: 5786 kbit/s
upload: 814 kbit/s
connection: 939,0 connections/min
Ping: 26,0 ms

Met als kantnoot dat mij van te voren verteld is dat ik niet meer dan 6 mbit kan halen in verband met de afstand tot de centrale. Ik heb er zelf voor gekozen om toch 8 mbit te nemen in plaats van 2 mbit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 21:51 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Euhm, doe eens bij wat andere providers zon postcodecheck om te kijken wat je maximale d/l snelheid is (Telfort heeft er een). Waarschijnlijk zit je te ver van de centrale, anders is het "druk" op internet. Als het altijd zo sloom is (dag en nacht) en het ligt niet aan de afstand tot de centrale, dan zou ik even mailen met Tele2.

* Bitage doet link opzoeken voor wijkcentrale
Klik
Afst. - Downloadsnelheid
<0,7 KM - 24 Mbps
<1,2 KM - 22 Mbps
<1,6 KM - 20 Mbps
<1,9 KM - 18 Mbps
<2,1 KM - 16 Mbps
<2,3 KM - 14 Mbps
<2,5 KM - 12 Mbps
<2,7 KM - 10 Mbps
<3,1 KM - 8 Mbps
<3,4 KM - 6 Mbps
<3,9 KM - 4 Mbps
<4,7 KM - 2 Mbps
<5,3 KM - 1 Mbps

[ Voor 30% gewijzigd door Bitage op 26-05-2008 21:56 ]

• BHQ
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Mwah, Het is meer een vaste instelling op de centrale. er zijn zgn. fast en interleaved profielen. De eerste wordt iirc alleen door KPN gebruikt een geeft een lekker lage ping, terwijl bij andere telco's er wat ping opgeofferd is voor errorcorrectie/stabiliteit. Dat wil dus een wat hogere ping geven.

Besides, niet dat je die ping gaat merken.. Is het omdat je er echt last van hebt of omdat een hoge ping niet stoer is?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 20:39
@ TS
Als je eens gaat zoeken in dit forum en op internet, zal je ontdekken dat een hoge ping bij Tele2
doodnormaal is.
Ook is bekend dat je zelf weinig eraan kunt doen. Behalve een betere provider kiezen!
Je moet eens de Tele2 topics nalezen hierover. Daar staat genoeg. Soms wel een beetje oude
info, maar helaas is er weinig veranderd de laatste jaren bij Tele2.

Verwijderd

Topicstarter
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1524 meter.

Ik vind het alsnog maar vaag, maar hebben jullie dan suggesties welke provider ik dan zou moeten kiezen om wel een lage ping te hebben? Want ik heb er last van ja die hoge ping...

edit: Telfort zegt dat ik 17Mb/s zou halen op mijn adres

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 08:15 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:14:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1524 meter.

Ik vind het alsnog maar vaag, maar hebben jullie dan suggesties welke provider ik dan zou moeten kiezen om wel een lage ping te hebben? Want ik heb er last van ja die hoge ping...

edit: Telfort zegt dat ik 17Mb/s zou halen op mijn adres
Kabel internet, of een abbotje XS4All/Planet (das KPN)

Btw, megabits per seconde zeggen geen reet over je ping. Daarnaast, 50 a 60 ping is zo slecht nog niet. Het kan lager, maar bij de meeste providers haal je niet beter.
Zeker als je thuis ook nog draadloos werkt en je PC eigenlijk niet voldoende is om het spel te trekken, gaat je ping drastisch omhoog. Oh, en vergeet een goede router niet.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 27-05-2008 08:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:29

Oxigeon

En zo is dat!

Ik maak ook gebruik van Tele2 en heb er ook een beetje last van. Af en toe ben ik diegene met een gemiddelde verbinding maar ik zit ook vaker bij de beste 3

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Hammer
  • Niet online
Mijn ping met ziggo abbo is op NL servers (ut99/ ut3) rond de 20-30, wat ook vrij logisch klinkt. Als ik dan op NL servers al een ping zou hebben van 60 (het dubbele) zou mij dat ook irriteren.

@ Marten_91: Ik heb er Tele2, naar aanleiding van een aanbieding, over gebeld; Het kwam het erop neer dat ik dat woordje "tot" in hun advertentie niet zo heel letterlijk zou moeten nemen. Er kon wel een afwijking inzitten van 2/3 Mbit max. , maar absoluut geen 15 Mbit/s Zoals ik dat nu zie, is dat wel degelijk het geval. Dit riekt naar misleidende reclame? Ik zou wel eens willen zien hoeveel mensen nu die werkelijke 20Mbits halen, of er iig in de buurt komen.

@Ed_L: Dank voor je uitleg; ik was inderdaad in de veronderstelling dat grotere pakketten op een breedere baan (breedband) dus ook sneller getransporteerd konden worden; mijn logica faalt even :p

@ Bitage: Ik heb even die telfort-test gedaan en inderdaad; ik zou er een snelheid mee moeten halen van 20Mbit/s, en dat voor €19,95... dus ik ga over stappen; scheelt me een bom duiten, en de recensies zijn over het algemeen positief ^^ Dank voor de tip :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

lier

MikroTik nerd

Soms kan het nog wel helpen om de interne bekabeling na te lopen en eventueel je ISRA - splitter/modem afstand zo klein mogelijk te maken. Heb je al iets in deze richting geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
Hier ook een Tele2 verbinding, in games (Call Of Duty 4, TrackMania) is de ping bij mij meestal tussen de 40 en 50 (TrackMania) en de 50 tot 80 ms (Call of Duty 4) (dit is via Wireless). Echter mijn internetverbinding is een 4 MBit verbinding (nog de oude Tele2 Compleet).
Ik kan prima games spelen, en heb geen last van lag oid in games (tenminste, niet dat ik zo merk).
Afstand naar de centrale is hier 3 KM. Download en uploadsnelheid zijn prima, zit gewoon aan de snelheid die ik zou moeten halen (500 + Kbyte/s down en 100 KByte/s up).

• Psylocibine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-01 13:40
Ik heb ook een slechte ping met Tele2. Ik speel Tactical Ops crossfire en heb op Duitse servers tussen de 40 en de 60 ping. Op Nederlandse servers iets van 36. Mensen met een Ziggo abbonement hebben gewoon pings van ronde de 24. Toen ik een paar jaar geleden nog @ home dus ook Ziggo had had ik ook die lage pings. Een maat van me heeft Telford internet genomen en heeft ook echte k#tpings. Ga maar eens met een ping van 50 tegen iemand met 25 ping spelen. Je merkt echt wel dat het nadeel heeft. Helemaal zonde als je goeie hardware hebt aangeschaft voor flink wat fps en je hebt een slechte provider. Ik ga zo snel mogelijk overstappen naar Ziggo. Proberen om dit abbonement over te laten nmen, af te kopen of anders maar doorbetalen, kben deze k#tping gewoon zat.

Verwijderd

dinkelover schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:06:
De technische details heb ik niet, maar om die hoge snelheid te kunnen aanbieden moet er worden gecompenseerd in de latency (correctie?).
http://multilink-ip.com/h...tes/broadband-latency.pdf

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Psylocibine schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:20:
Ik heb ook een slechte ping met Tele2. Ik speel Tactical Ops crossfire en heb op Duitse servers tussen de 40 en de 60 ping. Op Nederlandse servers iets van 36. Mensen met een Ziggo abbonement hebben gewoon pings van ronde de 24. Toen ik een paar jaar geleden nog @ home dus ook Ziggo had had ik ook die lage pings. Een maat van me heeft Telford internet genomen en heeft ook echte k#tpings. Ga maar eens met een ping van 50 tegen iemand met 25 ping spelen. Je merkt echt wel dat het nadeel heeft. Helemaal zonde als je goeie hardware hebt aangeschaft voor flink wat fps en je hebt een slechte provider. Ik ga zo snel mogelijk overstappen naar Ziggo. Proberen om dit abbonement over te laten nmen, af te kopen of anders maar doorbetalen, kben deze k#tping gewoon zat.
Ten eerste wordt ping normaliter uitgedrukt in ms (milliseconden) en niet in xx ping, dat slaat nergens op. Je zegt ook niet: "Mijn auto gaat 100 snelheid".

En als je nu ADSL hebt, kun je gewoon Ziggo nemen. Dit is immers kabel en heeft dus 0,0 te maken met je ADSL/koperlijn.

Voor de TS: de bovenstaande reacties raken kant noch wal, dus ik zou er niet teveel op afgaan. Zo helpt het niet om je ping te verbeteren als je ineens een port forward die niet eens geforward hoeft te worden :D. Ook je modem dichter bij je IS/RA punt zetten is onzin, die elektronen schieten zó snel over het koper dat ze die 10cm extra écht niet merken hoor. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 05-07-2008 19:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Welkom bij de club

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:20:
[...]

Ten eerste wordt ping normaliter uitgedrukt in ms (milliseconden) en niet in xx ping, dat slaat nergens op. Je zegt ook niet: "Mijn auto gaat 100 snelheid".
Het heet sowieso latency. Het wordt gemeten met het tooltje ping. Je hebt tegenwoordig ook voltage, wattage, amperage, terwijl dat ook echt spanning, vermogen en stroomsterkte heet. Niet iedereen wil de dingen bij de naam noemen. :(

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marcieking schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Het heet sowieso latency. Het wordt gemeten met het tooltje ping. Je hebt tegenwoordig ook voltage, wattage, amperage, terwijl dat ook echt spanning, vermogen en stroomsterkte heet. Niet iedereen wil de dingen bij de naam noemen. :(
Precies, ping is ook nog niet eens goed. Maarja, beetje gek om altijd te zeggen: mijn latentie is 50ms. :D Tevens staat ook overal ping = xx ms dus het is redelijk ingeburgerd door deze dingen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57

r0b

Psylocibine schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:20:
Alsjeblieft zeg, een latency van 35ms een "k#tping" noemen is regelrechte onzin imo. 35ms is netjes. En wbt het verschil tussen 25 en 50; dat is net zoiets als 200 en 225 FPS. Het zal wellicht een miniem klein stukje verschil maken, maar een direct voordeel ... ? Dat waag ik te betwijfelen. Daarnaast kan je dat altijd compenseren. Het is niet alsof al je investeringen in een steel mousepad, Razor muis en 8800GTS SLI opstelling opeens teniet gedaan worden door een (nogmaals) miniem verschil in latency.
Overigens zijn in-game latencies ook niet 1-op-1 te vergelijken, zo had je met de oudere Tactical Ops versies nog netspeed verschillen tussen de gebruikers ook. Ik weet zo niet of dat binnen TO:C ook nog bestaat.

Wat ik wel gemerkt heb (een paar jaar geleden) was dat ADSL - over het algemeen genomen - een gemiddeld lagere latency had dan kabel. Maar dat zal ondertussen wel weer veranderd zijn met EuroDocsis 2.0, en consorten..

* r0b herinnert zich meerdere clanwars met duitsers, buren ffs, die niet op een NL server wouden spelen vanwege ping-verschillen.
En dus moesten we neutraal grondgebied zoeken. België dus. 8)7

Trouwens; veel succes met overstappen naar Ziggo. Dat zal inderdaad stukken beter zijn .... als je de klantenservice niet nodig hebt. :+

/me denkt met weemoed terug aan oude tijden, waar je nog met je splinternieuwe @Home kabelverbinding tegen modemmers kon spelen zonder gezeik over en weer

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 05-07-2008 19:55 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

lier

MikroTik nerd

MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:20:Voor de TS: de bovenstaande reacties raken kant noch wal, dus ik zou er niet teveel op afgaan. Zo helpt het niet om je ping te verbeteren als je ineens een port forward die niet eens geforward hoeft te worden :D. Ook je modem dichter bij je IS/RA punt zetten is onzin, die elektronen schieten zó snel over het koper dat ze die 10cm extra écht niet merken hoor. ;)
Ben blij dat je een smiley erbij geplaatst hebt...was even bang dat je serieus was...
:9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48
Alice over een BBeyond lijn, 20mbit 20 euro, 463 meter van de centrale 1.85 mb/s download max:

Ping naar google.nl:
Reply from 66.249.91.103: bytes=32 time=14ms TTL=245
Reply from 66.249.91.103: bytes=32 time=12ms TTL=245

Even Counter Stike Source getest, op een nederlandse server een ping van 5 ms :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sluuut schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:24:
Alice over een BBeyond lijn, 20mbit 20 euro, 463 meter van de centrale 1.85 mb/s download max:

Ping naar google.nl:
Reply from 66.249.91.103: bytes=32 time=14ms TTL=245

Even Counter Stike Source getest, op een nederlandse server een ping van 5 ms :)
Netjes, maar waarom pak je zo'n trage server om te pingen :P? Pak dan demon.nl ofzo, die geeft al 7ms minder. :z (19ms hier met Orange Extra)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48
MensionXL schreef op zondag 06 juli 2008 @ 08:40:
[...]

Netjes, maar waarom pak je zo'n trage server om te pingen :P? Pak dan demon.nl ofzo, die geeft al 7ms minder. :z (19ms hier met Orange Extra)
Pinging demon.nl [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=7ms TTL=58

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik speel ook COD 4, heb ook een beroerde ping via Tele2. (tussen 80 en 100, daar waar anderen rond de 50 zitten)
Speel draadloos op laptop. Heb al van alles geprobeerd. (andere wireless router erachter, wel met kabel, resetten van alles) Niets helpt.
Vorige week bij iemand anders draadloos gespeeld met mijn laptop (weet helaas niet welke provider)
zit ik ook gewoon prima rond de 50.
Heb Tele2 hier ook over gebeld, zij geven aan dat ze dit niet ondersteunen. Ze voldoen aan de voorwaarden zoals afgesproken, en dat is het brengen van de 10Mbit verbinding die ik heb. Ping valt daar niet onder.

• BHQ

BHQ

Rodink schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:16:
Ik speel ook COD 4, heb ook een beroerde ping via Tele2. (tussen 80 en 100, daar waar anderen rond de 50
Ja. heel fijn dat je ping hoger is :)

Nu, merk je er wat van? waarschijnlijk in geen enkel opzicht, maar het is net stoeah genoeg om een hoge ping te hebben schijnbaar..

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 18:05
een ping van 5 of 30 merk je inderdaad helemaal niks van. Ik heb dagen COD4 gespeeld met Tele2 en dit loopt gewoon goed en soepel. 34-35ms dus! waar mensen die 100ms vandaan halen? Ik heb geen idee. Volgens mij hebben ze eerder een brakke pc dan dat het Tele2 is.

• topcat1602
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
Hoi,

ping kan afhangen van je PC ook hoor.
op mijn vorig PC'tje had ik bij versatel (voor dat het door tele2 overgenomen was) 8 ms pingtijd. bij telenet nu 12 ms. Met oude games en nederlandse servers had ik toen pingtijden van 20/30 ms en
bij sommige nieuwe games op nederlandse servers met weinig of evenveel volk pingtijden rond de 100 ms.

ik spreek hier over pingtijden die games wee'rgeven en dus response tijden op game niveau. Niet over de pingtijden die je uitvoert in de commandprompt.

groetjes

Kurt

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 09:49

rCk

Brakke pc heeft niet zo zeer te maken met hoge ping hoor? NIET ZO ZEER, voor ze beginnen te flamen dat het enige effect kan hebben.
In ieder geval naar mijn weten, brakke pc van me zusje haalt zelfde ping op cod4 dus ja.

Hierzelf ook op tele2. En ik heb op een goede cod4 nl server altijd een ping van 40-50. Nou dat is goed genoeg voor mij hoor ;). Of het nu 20 milliseconde verschilt, nou nou wat een verschil. Dat heeft een mens niet eens in zijn mars om daar GOED op in te kunnen spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door rCk op 31-07-2008 21:40 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie dat er inmiddels al weer een leuk aantal pseudo-geleerden aan zijn gekomen hier, die hun huiswerk nog maar eens moeten doen.
Latency tijden zijn een direct gevolg van de route die data packets nemen van je pc naar de server. Die route wordt verzorgd door je ISP. Helaas is de kortste route niet altijd de goedkoopste, waardoor een ISP nog wel een wil kiezen voor een langere route. Dit levert jou vervolgens hogere latencies op. Wat je ook probeert, je krijgt data nooit sneller door het koperdraadje dan het gaat... je modem dichter bij je ISRA zetten levert zo weinig rendement op dat niemand er iets van merkt en niet gebruikte poorten opengooien is ook onzin.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 23:20
Edmin schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:31:
Ik zie dat er inmiddels al weer een leuk aantal pseudo-geleerden aan zijn gekomen hier, die hun huiswerk nog maar eens moeten doen.
Latency tijden zijn een direct gevolg van de route die data packets nemen van je pc naar de server. Die route wordt verzorgd door je ISP. Helaas is de kortste route niet altijd de goedkoopste, waardoor een ISP nog wel een wil kiezen voor een langere route. Dit levert jou vervolgens hogere latencies op. Wat je ook probeert, je krijgt data nooit sneller door het koperdraadje dan het gaat... je modem dichter bij je ISRA zetten levert zo weinig rendement op dat niemand er iets van merkt en niet gebruikte poorten opengooien is ook onzin.
En hier hebben we zo'n pseudo-geleerde aan het woord. Je vergeet een heleboel factoren welke invloed hebben op de latency, het ATM deel om maar wat te noemen. Daarnaast weet ik uit ervaring dat de routes van Tele2 helemaal niet zo slecht zijn over het algemeen, maar dat het op een aantal van hun versatel routers niet zo best gaat en er zo een 5ms bij komen.

Ook kan ik uit ervaring zeggen dat een verschil tussen ISRA <> modem van zo'n 15meter over slechte bekabeling zo'n 5ms en 7Mbit uit kan maken voor een Tele2 lijn. Hoe en wat daar de oorzaak van is durf ik je niet met zekerheid te zeggen, ik ben dan ook geen pseudo-geleerde. Mijn punt is dan ook dat het is niet zo 1-2-3 te zeggen wat de oorzaak is.

[edit]
Sh*t, ik had even niet door dat ik in een oud topic zat te graven 8)7

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

m33p schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:52:
[...]

En hier hebben we zo'n pseudo-geleerde aan het woord. Je vergeet een heleboel factoren welke invloed hebben op de latency, het ATM deel om maar wat te noemen. Daarnaast weet ik uit ervaring dat de routes van Tele2 helemaal niet zo slecht zijn over het algemeen, maar dat het op een aantal van hun versatel routers niet zo best gaat en er zo een 5ms bij komen.

Ook kan ik uit ervaring zeggen dat een verschil tussen ISRA <> modem van zo'n 15meter over slechte bekabeling zo'n 5ms en 7Mbit uit kan maken voor een Tele2 lijn. Hoe en wat daar de oorzaak van is durf ik je niet met zekerheid te zeggen, ik ben dan ook geen pseudo-geleerde. Mijn punt is dan ook dat het is niet zo 1-2-3 te zeggen wat de oorzaak is.

[edit]
Sh*t, ik had even niet door dat ik in een oud topic zat te graven 8)7
Misschien moet je het topic nog eens doorlezen. Natuurlijk zijn er nog veel meer factoren., maar zolang er mensen hun definities niet kennen, heeft het weinig zin om er wijs 'advies' over te geven. Dat jij 5ms verlies ervaart met 15m koperdraad klinkt onlogisch. Heb je daar serieus mee getest of is het een gevoel? 7Mbit verlies is ook erg veel, maar dat kan liggen aan een slecht afgeschermd draadje zoals je zelf al aangeeft. Dit heeft echter niets met Tele2 te maken, zoals jij wel lijkt te beweren.
Mag ik vragen hoe jij uit ervaring weet dat de routes niet zo slecht zijn? Dat hun routers niet al te best zijn weet ik ook, maar ik heb (toen dat nog kon) ook gebruik gemaakt van andere merken (o.a. SMC en Linksys) en kan je vertellen dat het niets deed met mijn latency.

Al met al geef ik geen oplossing, maar wel mogelijke oorzaken.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 23:20
Edmin schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:07:
[...]

Misschien moet je het topic nog eens doorlezen. Natuurlijk zijn er nog veel meer factoren., maar zolang er mensen hun definities niet kennen, heeft het weinig zin om er wijs 'advies' over te geven. Dat jij 5ms verlies ervaart met 15m koperdraad klinkt onlogisch. Heb je daar serieus mee getest of is het een gevoel? 7Mbit verlies is ook erg veel, maar dat kan liggen aan een slecht afgeschermd draadje zoals je zelf al aangeeft. Dit heeft echter niets met Tele2 te maken, zoals jij wel lijkt te beweren.
Mag ik vragen hoe jij uit ervaring weet dat de routes niet zo slecht zijn? Dat hun routers niet al te best zijn weet ik ook, maar ik heb (toen dat nog kon) ook gebruik gemaakt van andere merken (o.a. SMC en Linksys) en kan je vertellen dat het niets deed met mijn latency.

Al met al geef ik geen oplossing, maar wel mogelijke oorzaken.
Dat 5ms over 15m (kan ook wat meer geweest zijn, zat op een rol) weet ik toevallig uit persoonlijke ervaring. Ben nog niet zo lang geleden in een huis getrokken waar nog unshielded UTP lag welke afbrak bij het buigen, behoorlijk oud dus. Nou zal dit niet vaak voorkomen, maar dat maakt wel duidelijk dat het een behoorlijk verschil kan maken. Overigens wil ik niet beweren dat dat aan Tele2 ligt, dat is niet mijn bedoeling geweest.

Zelf werk ik bij een groot datacentrum als systeembeheerder/netwerkbeheerder, vandaar de ervaringen met de routes en routers. Wanneer ik over routers praat praat ik niet over het routertje dat je thuis hebt staan maar over apparaten van enkele tienduizenden euro's.

Verwijderd

kan zo'n ping probleem aan je provider liggen die van mij is ook aan de hoge kant in een nederlandse server en haal makkelijk 20 mbit

• BHQ

BHQ

Een router is iets anders dan een route ;)
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:54:
kan zo'n ping probleem aan je provider liggen die van mij is ook aan de hoge kant in een nederlandse server en haal makkelijk 20 mbit
Ehrm.

Je latency wordt überhaupt al voor een groot deel bepaald door je DSL lijn zelf (alsin, een carrier kan er bewust voor kiezen een techniek toe te passen waardoor de ping hoger kan zijn maar de lijn potentieel stabieler is). Verder kan je ping hoger worden door de route die je gaat, maar in vele gevallen is dat al de beste mogelijk.

Then again, mijn ervaring is dat hoe hoet de snelheid, hoe hoer de ping.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yapser schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:03:
[...]

Een router is iets anders dan een route ;)
NSS
Pagina: 1