Psylocibine schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:20:
Ik heb ook een slechte ping met Tele2. Ik speel Tactical Ops crossfire en heb op Duitse servers tussen de 40 en de 60 ping. Op Nederlandse servers iets van 36. Mensen met een Ziggo abbonement hebben gewoon pings van ronde de 24. Toen ik een paar jaar geleden nog @ home dus ook Ziggo had had ik ook die lage pings. Een maat van me heeft Telford internet genomen en heeft ook echte k#tpings. Ga maar eens met een ping van 50 tegen iemand met 25 ping spelen. Je merkt echt wel dat het nadeel heeft. Helemaal zonde als je goeie hardware hebt aangeschaft voor flink wat fps en je hebt een slechte provider. Ik ga zo snel mogelijk overstappen naar Ziggo. Proberen om dit abbonement over te laten nmen, af te kopen of anders maar doorbetalen, kben deze k#tping gewoon zat.
Alsjeblieft zeg, een latency van 35ms een "k#tping" noemen is regelrechte onzin imo. 35ms is netjes. En wbt het verschil tussen 25 en 50; dat is net zoiets als 200 en 225 FPS. Het zal wellicht een miniem klein stukje
verschil maken, maar een direct
voordeel ... ? Dat waag ik te betwijfelen. Daarnaast kan je dat altijd compenseren. Het is niet alsof al je investeringen in een steel mousepad, Razor muis en 8800GTS SLI opstelling opeens teniet gedaan worden door een (nogmaals) miniem verschil in latency.
Overigens zijn in-game latencies ook niet 1-op-1 te vergelijken, zo had je met de oudere Tactical Ops versies nog netspeed verschillen tussen de gebruikers ook. Ik weet zo niet of dat binnen TO:C ook nog bestaat.
Wat ik wel gemerkt heb (een paar jaar geleden) was dat ADSL - over het algemeen genomen - een gemiddeld lagere latency had dan kabel. Maar dat zal ondertussen wel weer veranderd zijn met EuroDocsis 2.0, en consorten..
* r0b herinnert zich meerdere clanwars met duitsers, buren ffs, die niet op een NL server wouden spelen vanwege ping-verschillen.
En dus moesten we neutraal grondgebied zoeken. België dus.
Trouwens; veel succes met overstappen naar Ziggo. Dat zal inderdaad stukken beter zijn .... als je de klantenservice niet nodig hebt.
/me denkt met weemoed terug aan oude tijden, waar je nog met je splinternieuwe @Home kabelverbinding tegen modemmers kon spelen zonder gezeik over en weer
[
Voor 4% gewijzigd door
r0b op 05-07-2008 19:55
]