Toon posts:

Cisco 878 config verzoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Binnenkort wil ik mijn router gaan vervangen voor een Cisco 878 (SDSL van XS4All).
Om niet het wiel opnieuw te hoeven uitvinden ben ik op zoek naar een voorbeeld config die voldoet aan het volgende:
- 16 publieke IP adressen op de WAN
- Private adressen op de LAN zijde met DHCP en gereserveerde IP's voor een server.
- Een intern private adress koppelen aan een extern publiek adres (voor HTTP, HTTPS, SMTP, POP en Telnet.

Wie wil er een uitdraai maken van zijn CLI en deze willen posten?
Thanks!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd ?
Je eissen zijn toch wel heel specifiek, en het is nou niet de bedoeling dat we hier een config voor je gaan zitten voorkauwen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Volgens mij zijn zulk soort verzoekjes niet toegestaan. Op z'n minst zul je zelf iets moeten ondernemen en gewoon beginnen met het bouwen van een config.

Ik weet eerlijk gezegt niet of er een limiet zit aan de hoeveelheid public IP adressen op de wan poort. Daar zou je eerst naar moeten kijken voor dat je die Cisco haalt.
Om niet het wiel opnieuw te hoeven uitvinden
...is een mooie metafoor om niet zelf iets te willen ondernemen

[ Voor 17% gewijzigd door Saab op 30-07-2008 14:07 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Check bijv. dit topic eens:

Cisco router configureren voor XS4All*

En zoek eens op google met cisco + xs4all + config/configuratie

Het modelnummer maakt niet zo gek veel uit, de configuratie is vrijwel altijd hetzelfde, tenzij je met CatOS switches gaat werken.

Vicariously I live while the whole world dies

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Maar een catos met een SDSL interface is redelijk zeldzaam :p

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi,

Als je zelf geen verstand hebt van Cisco apparatuur weet ik hoe frustrerend dat is (ben der zelf eens een maand mee bezig geweest, samen met vriendelijke medetweakers hiero en een CCNP-expert).

Ik heb zelf de config van een Cisco877w router. Als je deze wilt hebben stuur je maar een e-mail.

• Saab
Jouw geval was dan in elk geval al in die zin anders dat jezelf al iets probeerde. Dat is wat leuker om mee te helpen. Kant en klare scripts en configs is niet echt de bedoeling.

Kijk ik ben nu zelf bezig om een Vlan te bouwen verspreid over een Cisco en een HP switch maar ik verdom het om hulp te vragen, pas als het me echt niet lukt stel ik een vraag.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

VTP bestaat niet op een HP switch he dat weet je.

• Saab
zover was ik nog niet...maar bedankt voor de tip. Ik weet in elk geval dat Cisco en HP allebei iets anders onder trunking verstaan..

Anyway, lijkt me te lukken..traffic tussen een HP en een Cisco over een VLAN en dan nog prioritising erop voor VOIP

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03 16:53

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Waarom niet een simpelere versie en een ASA er tussen zetten bijvoorbeeld een ASA5505 misschien 5510?

Waarvoor dient dit alles voor een thuis opstelling of een bedrijfs netwerk? de ASA bied qua functionaliteit veel meer.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
...omdat een ASA niet direct op een SDSL lijn aangesloten kan worden.

Overigens worden zaken als Firewalling, IPS en SSL VPN ook op de routers ondersteund. (Maar niet zo featurerijk als op de ASA.) Voor QoS en advanced routing / loadbalancing ben je beter af met een router. (Zo wordt DMVPN niet op de ASA ondersteund, maar wel op de ISR routers.)

CLI handleiding.

Je kan ook de SDM installeren en zo de router met een grafische tool configureren.
Voor SDM en CLI voorbeelden zie linkje.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik had gehoopt dat ik wat meer te weten zou kunnen komen voordat ik deze router zou gaan aanschaffen.
Ik heb wel enige ervaring met Cisco maar het poorten van een extern adres naar een intern adres vind ik erg lastig. (basis config en firewall zijn over het algemeen geen probleem)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 00:49 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Portforwading staat redelijk duidelijk uitgelegd op de cisco site. Ik heb altijd het idee dat mensen die site eng vinden ofzo omdat er ook zoveel onbekende dingen op staan.
http://www.cisco.com/en/U...ration_Guide_Chapter.html

[ Voor 28% gewijzigd door TrailBlazer op 03-08-2008 09:55 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TrailBlazer schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:53:
Portforwading staat redelijk duidelijk uitgelegd op de cisco site. Ik heb altijd het idee dat mensen die site eng vinden ofzo omdat er ook zoveel onbekende dingen op staan.
http://www.cisco.com/en/U...ration_Guide_Chapter.html
Ghehe ik pakte de eerste link op google, puur omdat dit zo makkelijk en OVERAL te vinden is.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik vind die portforward.com zo'n drama. In 9/10 van de tien topics over nat staat deze site genoemd. Dus erg lekker lijkt hij me niet te werken.
Pagina: 1