Toon posts:

Plexiglas tbv monitor ophanging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een monitor op te hangen aan een box, waar ik mijn TC in plaats.

Nu is mijn vraag of Plexiglas van 6 mm hier sterk genoeg voor is of dat dat gaat doorbuigen?

Op het forum kon ik niks vinden hierover dus vandaar mijn vraag.

Als het niet gaat, iemand een alternatief?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Maak even een tekeningetje, nu begrijp ik niet echt waar je het over hebt. Sowieso zou ik voor iets dikker spul gaan, 8 of 10mm eerder.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://mark.echtflex.nl:8700/images/case.bmp

Even een snelle paint gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 13:46 ]

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 22:42
En je wil dat volledig uit plexiglas maken en dan op een rek oid plaatsen of aan de muur hangen?

Ik denk dat je als je het aan de muur wil hangen je best met een frame werkt in hout of metaal. en als het op een tafel,.. staat je beter dikker plexiglas neemt en ook ervoor zorgt dat je monitor ondersteund word door meer dan alleen plexiglas (ofwel dikkere balkjes plexi kan ook).

Sowieso 8 à 10 mm nemen denk ik..

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke,

zat ook al te denken aan MDF, maar die frosted van plexiglas is gwn heel mooi...

Maar hij moet dan idd aan de muur komen.

Zie je je hout door frosted plexi heen? Als het goed is niet toch?

bedankt alvast!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

RVS of ALu gebruiken en dat dan fijn schuren zodat het een spiegel wordt. Lijkt mij dat je het dan niet ziet door frosted plexi. Alleen plexi voor ophanging lijkt mij ook wat riskant. Plexi scheurt namelijk nogal snel ipv dat het gaat doorhangen, en dan ligt ineens je monitor op de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 30-07-2008 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is idd niet de bedoeling...

Maar hout zie je dus wel door een frosted plaat heen?

Verwijderd

De kleur van het hout zal er doorheen schemeren. Daar kun je als tweakert zijnde natuurlijk ook misbruik van maken in je eigen voordeel... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Of gwn het hout wit verven en dan die plexi ervoor :)

Ik ga nog wat brainstormen over de mogelijkheden.

Bedankt alvast :D

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb mijn aluminium DDRmat voorzien van 1cm dikke plexiglas panelen. Sterk genoeg zeker om flink bovenop te dansen.

6 mm dikte vind ik wel vrij weinig voor monitor ophanging, maar gelukkig geen zware CRT monitor meer.
8 mm vind ik goed, en je kan makkelijk gaten in boren en zaak vastschroeven zonder beugels te gebruiken.

Er is 1 attentie: hoe dikker plexiglas, hoe zwaarder ie zelf wordt. Het heeft meer massa dan MDF plaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij moet ook aan de muur komen te hangen...

Misschien idee om alleen de achterkant dan van mdf te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog een vraag. Kan het kwaad om 2 stroomstekkers samen te voegen?

Wil nl. maar 1 kabel eruit laten lopen. Dus gwn 2 snoeren samen solderen?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Kan geen kwaad hoor, kan prima. De meeste kabels kunnen 1600W aan, daar kom je vast niet aan ;) Bij de weg, wat is TC nou eigenlijk? :P

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke, gelukkig :d

TC is een Thin Client :d

Verwijderd

Heerlijk zo'n BMP van tig MB die niet wil openen op mijn werk |:(

Dus ik kan je helaas nog even niet van een tip voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Heb besloten om hem gwn aan een steun te hangen met een quick release kit van HP. Dus muur - steun - TC - Quick Release Kit - Monitor.

Bedankt voor de info iig.

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:51:
Heerlijk zo'n BMP van tig MB die niet wil openen op mijn werk |:(

Dus ik kan je helaas nog even niet van een tip voorzien.
Mijn FF vertelt dat het plaatje dat MarkAssenberg laat zien 2.44 KB (2503 bytes) groot is.

/me chickn vraagt zich af wat voor Internet verbinding jij op je werk hebt

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je een punt idd :D

Verwijderd

Plaatje verwijderd of zo? Ik krijg alleen een wit vlak te zien met 1 zwarte streep.
Niet echt handig...

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 22:42
Hier werkt alles naar behoren.

Hoever sta je ondertussen?

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen de thinclient aan het scherm gemonteerd d.m.v. de quick release kit en heb bij ikea een monitor steun gehaald.

Wireless USB stick en mijn draadloze toetsenbord en muis werken ook naar behoren.
Moet alleen het wireless access point verplaatsen naar boven, want heb af en toe uitval hiervan.

Ben wel van plan om volgende maand of die maand erna een stuk plexi te gaan halen en toch nog een soort van behuizing er omheen maken. Maar dat horen jullie terzijnde tijd nog wel.
Pagina: 1