[HDD] partities weg?

Pagina: 1
Acties:

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Hoi allemaal,

Gisteren besloot mijn hdd raar te gaan doen,
hij begon eerst met het gevreesde: Boot Disk Failure Insert System Disk

Ik kijken of ik met een ubuntu live-cd de boel nog kon benaderen: een of andere error dat hij iets niet kwijtkon op de schijf.

Mogelijke oplossing zou dan zijn om met de XP cd de MBR te restoren. Gedaan (fixmbr, en chkdsk /r). Hielp niets.

Dan andere, en laatste oplossing geprobeerd: XP installeren op de C partitie. De installatie kwam echter niet verder dan het formatteren van de C partitie, daarna hoort hij normaal te rebooten en verder te gaan, maar na reboot vond hij dat er wéér moest worden geformatteerd... etc.

bottomline

Ik ben nu zo ver dat het me niet zoveel meer boeit wat er met dat ding gebeurt, als ik de data er maar weer vanaf krijg.
Dus heb ik hem op mn werk even aan een andere pc gehangen om er eens naar te kijken.

Mijn HDD (Samsung Spinpoint 500GB F1) had 3 partities, 1x C: 40GB voor windows, 1x 40GB voor Ubuntu en 1x 420GB voor data.

Als ik de harde schijf nu benader via een andere pc ziet deze alleen de C partitie (met wat xp installatie rommel erin), en dus niet die derde 420GB data partitie.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Edit: schijf hing in systeem in mn signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso niet meer naar die schijf schrijven, daarmee wordt de kans dat je dingen terug kunt halen alleen maar kleiner. Laat er eens een recoverytool op los, zoals bijvoorbeeld ontrack easy recovery of getdataback.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Met partitionmagic kan je nog een en ander proberen misschien? En verder zijn er veel data recoverytools te vinden.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Guillome schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:21:
Met partitionmagic kan je nog een en ander proberen misschien? En verder zijn er veel data recoverytools te vinden.
Partition Magic zou ik juist bij wegblijven. Dat maakt aanpassingen aan je disk, dat is niet wat je wilt hebben.

• Mooneater
Terw_Dan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:21:
Sowieso niet meer naar die schijf schrijven, daarmee wordt de kans dat je dingen terug kunt halen alleen maar kleiner. Laat er eens een recoverytool op los, zoals bijvoorbeeld ontrack easy recovery of getdataback.
getdataback is m nu aan het scannen.... we gaan het zien!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

nee hoor, in PM zit ook recovery

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Mooneater
getdataback kan inderdaad de files vinden, helaas is dat een programma waarvoor je moet betalen wil je ook daadwerkelijk de data ervanaf kopieren.

Iemand een idee van een vergelijkbaar, gratis programma?

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mooneater schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:08:
getdataback kan inderdaad de files vinden, helaas is dat een programma waarvoor je moet betalen wil je ook daadwerkelijk de data ervanaf kopieren.

Iemand een idee van een vergelijkbaar, gratis programma?
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :Z :Y)

Dat zeg ik....

• Mooneater
oeps, sorry!

@hieronder, zal ik zeker doen! ... nu eerst even een 2e hdd bestellen om daar mn data naartoe te schuiven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooneater op 31-07-2008 14:03 ]

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Succes ermee iig, d:)b laat even weten of het gelukt is.

Dat zeg ik....

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
En maak er in het vervolg dan ook nog een extra backup van (externe schijf?).
Pagina: 1