[ASUS EN8600GT] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Judge Fredd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-03 10:45
Een vriend van mij zijn Medion-pc had problemen, en bij nader onderzoek bleek de grafische kaart defect.
Ondanks de pc nog onder garantie was, zag hij er tegenop om de pc op te sturen, en er dus moeten op te wachten. Daarom had hij mij aangesproken om er een nieuwe grafische kaart in te stoppen.

De pc in kwestie is deze : Medion MD8818
De videokaart die ik erin gezet heb is een ASUS EN8600 GT Magic.

Nu kan ik met geen stokken de drivers van deze kaart geïnstalleerd krijgen. De drivers gebruikt van de cd die erbij zaten, leveren tijdens de installatie een zwart scherm op, met linksboven een knipperende cursor. PC hangt dan volledig vast. Idem met de officiële drivers van de site van nvidia. Als ik de drivers van de site van asus zelf ga downloaden, breekt hij na enige tijd de instalatie af, met de melding dat er geen compatibele hardware gevonden werd.

Nu werd mij hier verteld dat Medion op hun moederbord een beveiliging ingebouwd had, dat enkel door Medion herkende kaarten geïnstalleerd zouden kunnen worden. Dit lijkt mij echter sterk.

Iemand op de hoogte van dit laatste, of eventueel iemand die een oplossing kan aanbieden ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook in een Medion bordje kun je gewoon andere kaarten duwen, het is niet meer dan MSI OEMspul dat erin zit namelijk. Heb je die kaart al eens geprobeerd in een ander systeem, of een andere kaart in deze. Wie weet is je kaart wel stuk, of is er meer aan de hand met dit systeem.

Hoe heb je vastgesteld dat het de videokaart was die voor problemen zorgde?

• Judge Fredd
Heb enkel AGP systeempjes om mee te testen, en aangezien deze pci-e is, kan ik ze niet even in een ander systeem proppen.

De vorige kaart gaf een heel slecht beeld. Soort van artifacts, en allerlei verticale strepen over het scherm. Dat asus-kaartje geeft wel een normaal beeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan lijkt het inderdaad op een defecte kaart, maar sluit niet uit dat bijvoorbeeld het AGP slot niet ook stuk is. Datzelfde probleem kwam ik laatst nog tegen op een dual xeon machientje bijvoorbeeld. Dan kun je de kaart wel vervangen, maar gaat het nog steeds niet werken.

Daarnaast, trekt je voeding die nieuwe kaart wel? Ik weet niet wat erin zat natuurlijk. Een 8600GT is nou ook weer niet een echte slurper, maar even checken kan nooit kwaad.

• Judge Fredd
Het probleem is opgelost door een oudere versie van de nvidia drivers te installeren.

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem met de Aldi pc van mijn vader, nadat ik de kaart vervangen had werkte deze wel met de drivers die er reeds opstonden maar wanneer ik een nieuwere driver wou installeren kreeg ik na korte tijd ook altijd het zwarte scherm met knipperende cursor.

Tot nu toe nog geen oplossing gevonden dus oude driver blijven gebruiken.
Pagina: 1