Beestje in beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 2.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond

Vanmiddag zat ik heerlijk in de tuin te werken op mijn Macbook Pro van plm 11 maanden uit toen ik eens een beestje, naar ik dacht, 'op' mijn beeldscherm zag lopen. Met mijn hand kreeg ik het er echter niet af en ook met een boekje/papier niet. Het diertje (soort van onweersbeestje, heel klein) blijkt echt 'in' mijn scherm te zitten. Het zit 'voor' bv Firefox, maar ik heb het idee dat het weer achter mijn muis zit, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Na wat gegoogled te hebben en hier op GoT gezocht vond ik nog geen relevante topics, en ook het bellen van de Apple lijn leverde niet veel ('ja daar kan ik via de telefoon ook niets aan doen meneer'). Heeft een van jullie dit ooit gehad en zoja hoe hebben jullie dit opgelost? Het beestje heeft inmiddels al een flinke route afgelegd en zich nu, net buiten gezichtsveld, gevestigd in de rechterbovenkant van de schermrand.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 21:45 . Reden: Mod, kunt u er [MBP] bijzetten in de titel? bvd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Kan je er een foto'tje er van maken?

"Het zit 'voor' bv Firefox, maar ik heb het idee dat het weer achter mijn muis zit" is een beetje vreemd omdat de muis net zoals Firefox wordt getekend.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Kijk eens naar een dead pixel checker programma :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40

Pinjataaa

Hit me!

WeeJeWel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:47:
Lopende dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

WeeJeWel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:47:
:?
En die zorgt ervoor dat het onweersbeestje vlucht? :?
Als hij het beestje heeft zien bewegen lijkt het me sterk dat het een dode pixel is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat dat ook gezichtsbedrog zal zijn (omdat het diertje ongeveer dezelfde kleur heeft). Feit blijft dat het in elk geval voor het beeld zit maar in het beeldscherm (ik veeg het er niet af).

Foto maken heb ik geprobeerd toen het beestje er nog zat maar mijn toestel redt dat niet. Zodra het beestje weer in beeld is zal ik een nieuwe poging doen.

@ hier direct boven:
Het beestje beweegt en het is dus zeker geen dode pixel. Misschien zodra het diertje dood is en dat niet aan de zijkant doodgaat, dat ik dan een letterlijk 'dode' pixel heb ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Niet het beestje dooddrukken, toch al gedaan, probeer het met iets zachts je scherm uit te 'drijven'. Er zijn inderdaad beestjes die in je scherm kunnen komen. Deze komen tussen de glasplaat en de pixels in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk een onweersbeestje zijn redelijk actief momenteel en volgens mij kan je er weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:50:
Niet het beestje dooddrukken, toch al gedaan, probeer het met iets zachts je scherm uit te 'drijven'. Er zijn inderdaad beestjes die in je scherm kunnen komen. Deze komen tussen de glasplaat en de pixels in te zitten.
Dank voor alle snelle reacties!

Kan dit verder geen kwaad zo'n beestje? En ik moet ik maar hopen dat het gewoon aan de zijkant blijft zitten en daar doodgaat en daar blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Niks gevonden? http://www.google.nl/sear...+onweersbeestje+in+scherm
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:51:
En ik moet ik maar hopen dat het gewoon aan de zijkant blijft zitten en daar doodgaat en daar blijft?
Het is geen Alien en ook geen supernova. Hij zal geen liters groen bloed spuiten als hij doodgaat, en ook geen nucleaire explosie veroorzaken...

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 29-07-2008 21:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:51:
[...]

Dank voor alle snelle reacties!

Kan dit verder geen kwaad zo'n beestje? En ik moet ik maar hopen dat het gewoon aan de zijkant blijft zitten en daar doodgaat en daar blijft?
Of het kwaad kan? Niet echt.
Ofdat het irritant is? Geen twijfel mogelijk, voor de rest maar hopen dat ie weg blijft. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomfish op 29-07-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Spike_wolf schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:49:
[...]

:?
En die zorgt ervoor dat het onweersbeestje vlucht? :?
Als hij het beestje heeft zien bewegen lijkt het me sterk dat het een dode pixel is.
Achter de muis en voor firefox? Volgens mij heb je dan gewoon wat op :9 Met een programma als dat kun je dus checken waar het zich bevind.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Hiervan hadden we tijdens campzone ook wel last, als je dan je monitor een zware achtergrond geeft kan je hem met je muis uit je beeldscherm lokken (hij komt om het licht van je witte pijltje af). Maar als hij dood is kan je dat wel vergeten ;)

Maar soms lijkt het dat ze dood zijn en dan gaan ze na een paar uur toch weer bewegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HammerT schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:08:
Hiervan hadden we tijdens campzone ook wel last, als je dan je monitor een zware achtergrond geeft kan je hem met je muis uit je beeldscherm lokken (hij komt om het licht van je witte pijltje af). Maar als hij dood is kan je dat wel vergeten ;)

Maar soms lijkt het dat ze dood zijn en dan gaan ze na een paar uur toch weer bewegen :P
offtopic:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik zie ze daar al races houden :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
Er is toch ook zo;n javascript wat zo'n beestje animeert op je scherm? Ook als animated gif te vinden volgens mij. Wellicht heb je een of andere funny executable cq virus? Maar dat zal het wel niet zijn denk ik, op een mac.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Beestjes, Beeeestjes zingen werkt vast ook.:P

Zie je ergens een opening? Ik niet namelijk op mun MBP.

Anders ff bij apple vragen of ze je scherm ff willen open schroeven en het beestje verwijderen

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm zou er maar snel wat aan doen voordat er een heel nest komt ofzo, dan heb je een MacVlieg Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit probleem is hier al vaker langsgekomen :)
Conclusie was volgens mij dat je niet veel kan doen behalve wachten tot het doodgaat en hopelijk naar beneden valt.
[TFT] Beestje tussen kristallen en backlight
help, insekt IN mn Eizo tft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Over dit onderwerp zijn al heel veel topics volgeschreven, wat je makkelijk via de search had kunnen vinden. Zie bijvoorbeeld Vliegje in TFT Nog een topic over dit onderwerp lijkt me wat overdreven :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.