Vliegje in TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 1.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 00:10
Ik heb een iiyama prolite h481s tft monitor waar gisteren een vliegje in is gevlogen. Dit vliegje, uiteraard omdat het lekker warm is, zit nu voor een aantal pixels, waardoor er een zwart vlekje is ontstaan. De eerste uren liep hij nog wat heen en weer. Ik heb de monitor uitgehad en laten afkoelen, maar het vliegje is niet weggegaan. Naar mijn idee is hij nu dood, gezien hij niet meer beweegd. Hoe kan ik het vliegje weghalen. Als ik het vliegje laat zitten, kan dat brandgevaar opleveren. Gezien dit naar mijn idee niet onder de garantie valt kan ik de monitor ook niet terugsturen, maar er zit nog wel garantie op de monitor, dus is het openmaken ervan wel een goed idee? Iemand een idee?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:10
Nou ik zou maar bellen voor garantie want het lijkt mij dat je monitor vliegjesvrij moet zijn gemaakt. Op zo'n manier kan er dus ook stof onder komen en dat lijkt me nou niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Prachttopic dit _/-\o_

Ik denk idd garantie want dat hoort niet zo dat dat beest er zo in kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Heel toevallig kwam ik dit probleem vandaag ook tegen, ik vroeg om informatie bij een pc uit de V&A... Zegt die man van, ja ..
Er is nog wel 1 dingetje ..
Dus ik van nou, vertelt u maar :) .. er zit een klein zwart vlekje in de bovenhoek!

Dode pixel? ... nope
Dode subpixel ... nope

Er zit een vliegje in! _/-\o_

[Edit]
Zijn dus toch meer vliegende idioten die een beeldscherm van binnen leuk vinden :D nieuwe plaag in nederland :9
[Edit]

[ Voor 19% gewijzigd door stimm op 30-06-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
...

heel toevallig...

heb net zo'n vliegje doodgedrukt in m'n laptopscherm :( zal maandag Toshiba wel bellen...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder of boven het scherm zullen een paar gaatjes zitten, hoe komt die vlieg er anders in.
Blaas er daar eens wat perslucht in, zelf hard blazen zonder consumptie kan ook.
Misschien dat hij dan naar beneden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Busje droge lucht [zelf blazen lijkt me nou niet helemaal een goed idee..] en hopen dat ie niet is verbrandt en kleeft aan je scherm.....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons thuis ook een scherm met twee vliegjes erin. Je bent dus niet de enige met dit probleem.

Als je de vliegjes er niet uit krijgt, je gaat aan ze wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:05:
Bij ons thuis ook een scherm met twee vliegjes erin. Je bent dus niet de enige met dit probleem.

Als je de vliegjes er niet uit krijgt, je gaat aan ze wennen :P
Yeah, en straks ga je ons nog vertellen dat je van ze gaat houden ook zeker :+ .

't Lijkt mij knap vervelend, denk dat een busje perslucht idd misschien wonderen kan verrichten en anders proberen te verhalen op garantie. Lijkt me niet geheel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even met iyama Amsterdam bellen. Als je je monitor niet kwijt wil zijn voor reparatie dan kun je daar op afspraak met je monitor langs gaan en verhelpen ze gelijk het probleem voor je, heb dat zelf eerder meegemaakt voor een ander probleem en dat is een uitstekende service :) En mjah, beestjes horen nu eenmaal niet in je monitorbeeld te komen dus het is wel degelijk garantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hoe kan dit nou mensen :|

Zit hij dan echt tussen de pixels? :o
Lijkt me eerder dat het vliegje achter het scherm zit (tussen lamp en tft bijvoorbeeld) en dat het licht gewoon tegengehouden wordt...

Maar ik ga er iig op letten, we hebben hier zo'n 27" LCDTV, aan de bovenkant heeft die behoorlijk grote openingen (enorm warm) en daar zou best wat in kunnen vliegen :/
Mijn TFT-scherm heeft zoiets iig niet, wel openingen, maar die zijn echt minuscuul. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Hmm ik dacht al dat dit mij bekend voorkwam :)

Hier heb je wat topic's over mensen die hetzelfde probleem hadden:

Vliegje in Acer AL715
Insectje in monitor
Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!
Er zit een beest in mijn TFT
[rml][ tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?[/rml]

Daar staan misschien wel wat oplossingen/ervaringen.
Kun je misschien een foto van het beestje maken ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe dan ook, dit verhalen op de garantie gaat niet lukken omdat het geen defect is in het scherm. Dus je fabrikant kan er weinig aan doen dat er een vliegje in jouw monitor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:10
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:49:
Hoe dan ook, dit verhalen op de garantie gaat niet lukken omdat het geen defect is in het scherm. Dus je fabrikant kan er weinig aan doen dat er een vliegje in jouw monitor zit.
Waar slaat dat nou weer op?

Als een autodak niet goed is en daarom je hele auto inregent en je interieur kapot is ook niet de schuld van de autofabrikant? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet heel voorzichtig het paneel van de monitor losdraaien? Misschien een beetje heel erg riskant maar het is een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

LOL, prachttopic. :+ Foto's!

Anyway, hij zal wel niet tussen het glas en het polarisatiefilter zitten. Dus zal 'ie wel tussen de backlight en het scherm zitten. Misschien kun je het backlight loshalen zonder het scherm te vern*ken?

Als het met klemmetjes vastzit, dan zou ik het niet proberen. Garantie vragen, denk ik.

Busje met lucht kan gevaarlijk zijn. Omdat die lucht zo snel gaat, wekt hij een statische lading op in alles wat plastic is. En chips zijn dus van plastic...

m.a.w. Met perslucht kun je je chips vernielen door de opgewekte statische electriciteit.

Ik weet niet hoe groot de kans erop in werkelijkheid is.

[ Voor 37% gewijzigd door RetepV op 30-06-2006 19:58 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Een taboe onderwerp wordt eindelijk bespreekbaar! :D

Ik zou inderdaad contact opnemen met de fabrikant want dit horen ze naar mijn weten gewoon kosteloos te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dersan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:53:
[...]

Waar slaat dat nou weer op?

Als een autodak niet goed is en daarom je hele auto inregent en je interieur kapot is ook niet de schuld van de autofabrikant? :/
Maar dat kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Zoals al eerder in vorige topics is aangegeven:
dion_b schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:23:
Garantie :?

Garantie is tegen fabricagedefecten. Bij een stukje natuur dat besluit in jouw TFT te kruipen kun je evenmin garantie claimen als dat je het kunt als je kat je PC een kortsluiting pist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puch-Maxi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:23:
Hmm ik dacht al dat dit mij bekend voorkwam :)

Hier heb je wat topic's over mensen die hetzelfde probleem hadden:

Vliegje in Acer AL715
Insectje in monitor
Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!
Er zit een beest in mijn TFT
[rml][ tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?[/rml]

Daar staan misschien wel wat oplossingen/ervaringen.
Kun je misschien een foto van het beestje maken ?
Hier is meer dan genoeg over geschreven - TS, voortaan even zoeken voor je post aub :o

Je vindt overigens een stuk meer als je in het juiste subforum post, in voor zaken aangaande monitoren dus Videoplanken & Beeldkanonnen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.