Toon posts:

Overclock settings

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende systeem:

CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Mainbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail Rev 3.3
MEM: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400 (2x)
VGA: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express
HDD:Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM en eenHitachi Deskstar T7K500, 500 GBTeam.

Nu wil ik graag mijn systeem wat sneller laten lopen, voornamelijk de cpu en het mem. CPU draait nog steeds standaard op 2.4Ghz deze zou ik graag naar 2,8 of 3Ghz willen. En geheugen mag van mij ook wel wat sneller.

Weet iemand zo goeie settings om in mijn bios te wijzigen, mijn mainbord schijnt nogal gewild te zijn bij de overclockers hier toch? :P

Weet dat ik in ieder geval bij het MIT menu moet zijn, maar daar kon je ook weer extra menu voor geheugen settings krijgen via een toets.

Bios versie die ik nu gebruik is de F13, net vandaag binnen gehaald via @bios. Gebruik een Artic Freezer 7 cooler, en nog 2 12inch cooler. Dus qua temp. moet het wel goed komen.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:08
Kijk eens... op de eerste pagina waar jij een topic aan maakt..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1200910

Verwijderd

Oh... Nog zon leuk topic in hetzelfde forum! O-)
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

Verwijderd

Topicstarter
Ben in bijde al druk aan het lezen, maar nog niks tegen gekomen.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dan lees je blijkbaar toch niet zo goed ;). link kijk vooral naar het filmpje dat is wel de meest duidelijke uitleg die er te krijgen is. Bios ziet er misschien wat anders uit maar als je in het boekje van je mobo zoekt op de termen die ze gebruiken is dat wel terug te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Flythe schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:34:
Dan lees je blijkbaar toch niet zo goed ;). link kijk vooral naar het filmpje dat is wel de meest duidelijke uitleg die er te krijgen is. Bios ziet er misschien wat anders uit maar als je in het boekje van je mobo zoekt op de termen die ze gebruiken is dat wel terug te vinden.
Heb het filmpje bekeken en alle instellingen zo ingesteld om hem op 3,6Ghz te laten draaien.

Zodra ik op save klik, valt de pc uit om de instellingen op te slaan. En uit eindelijk weer in windows gekomen staat hij nog gewoon op 2,4Ghz :/

Wat doe ik dan verkeerd?

Verwijderd

euh,,, je wilt zonder te testen ineens van 2.5Ghz naar de 3.6Ghz???
Normaal doen we dat in stapjes zodat we ook weten welk onderdeel cpu/mem/moederbord niet meewil.
ook is er nog steeds geen boekje gevonden waarin te lezen staat hoe je 100% zeker een overclock haalt,
Wat ik wil zeggen is dus, probeer het wat rustiger aan, en ik denk dat je je iets meer moet verdiepen in je bios en in de wereld van het overclocken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:40:
euh,,, je wilt zonder te testen ineens van 2.5Ghz naar de 3.6Ghz???
Normaal doen we dat in stapjes zodat we ook weten welk onderdeel cpu/mem/moederbord niet meewil.
ook is er nog steeds geen boekje gevonden waarin te lezen staat hoe je 100% zeker een overclock haalt,
Wat ik wil zeggen is dus, probeer het wat rustiger aan, en ik denk dat je je iets meer moet verdiepen in je bios en in de wereld van het overclocken
Ben het nu ook stapje voor stapje aan het doen, draai nu inmiddels op 2,7 ipv 2,4Ghz dus gaat goed.

Ga me der eens wat meer in verdiepen, slotje mag erop.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wezen spelen met het overclocken. CPU draait op 3ghz, cores zitten ongeveer op 50 a 52 graden.

FSB:SPD is 2:3. Dit moet toch 1 op 1 zijn?

Voltage van de cpu, is wel gewoon 1,32volt en niet 1,50 zoals in het filmpje.

Geheugen krijg ik niet sneller dan 400Mhz, kan dit kloppen? Moet toch op 800Mhz kunnen draaien?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Kom op zeg .... lees die topics nou eens door ... voor dat je dit soort vaagjes stelt.
Waarom moet wij antwoorden geven op dingen die letterlijk in de FAQ staan?
(Tip = Double Data Ram)
Verdiep je er nu eens .... je zult zien dat het best interessant is.
Gewoon een uurtje flink door lezen en termen die je niet snapt op zoeken op wikipedia.
Dat gaat een stuk vlotter als bij elke probleem wat je tegen komt hier een vraag te stellen.
:)

[ Voor 41% gewijzigd door Kain_niaK op 29-07-2008 19:28 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
Kain_niaK schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:27:
(Tip = Double Data Ram Double Data Rate)
O-)

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:27:
Kom op zeg .... lees die topics nou eens door ... voor dat je dit soort vaagjes stelt.
(Tip = Double Data Ram Double Data Rate)
Gewoon een uurtje flink door lezen en termen die je niet snapt op zoeken op wikipedia.
Dat gaat een stuk vlotter als bij elke probleem wat je tegen komt hier een vraag te stellen.
:)
+1 :)
Eerst ECHT lezen en verdiepen... |:(

+1 ook voor de verbetering :+ O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 22:55 ]

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:28

shinchan03

Niels

Ook zou je even hier kunnen zoeken :) kom je een boel nuttige info tegen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Dit soort vragen zijn allemaal wel erg basic. Zeker als je wilt overclocken is het wel belangrijk dat je weet waarmee je bezig bent. Lees daarom de faq's eens goed door, en verdiep je eens in de materie zodat je weet wat je doet.
Door andere topics te lezen leer je ook een hoop :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.