Toon posts:

Display driver 4850 gewist... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik had een probleempje met mijn catalyst control center, en crysis.

Ik kon opeens niet meeer op de high settings spelen en dergelijke,
dus wilde ik de driver opnieuw instaleren. In eerste instantie ging het niet
omdat hij alleen update en niet herinstalleerde. Dus ik dacht (niet slim),
Ik wis eerst de driver en installeer hem erna weer. Nu doet dus mijn beeldscherm het niet meer en geeft een foutmelding: "Out of range".

Ik heb geen zin om weer heel windows opnieuw te installeren, dus kunnen jullie mij helpen?

Kan ik eventueel de driver buiten windows om installeren?
Ik heb een 2de pc dus als dat nodig is heb ik die.

PC specs:

OS= Windows vista ultimate x64 bit

Intel e8400 @3gh
gigabyte ga-ep45-ds3r met award bion 6.0
4gb g.skill pc6400 intern
samsung spinpoint f1 640 gb hdd
arctic freezer 7 pro
HIS Radeon HD 4850
coolermaster 620 watt
antec 900 met 5 casefans en 1 externe casefan
E-Sata bracket

Bedankt voorde hulp!

Greetz,
Jamie van der Pijll

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

Start hem in VGA/veilige modus op en herinstalleer de driver? Er bestaan allerlei varianten op het oplossen van dit probleem. En eigenlijk allemaal ook redelijk simpel.

[ Voor 46% gewijzigd door MaDLiVe op 28-07-2008 18:36 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
in veiligemodus werkt het beeld ook niet

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

een andere optie, opstarten in veilige modus, officiele tool van ati gebruiken om de resterende ati driver rommel van je pc af te krijgen, vervolgens driver cleaner pro eroverheen (Die verwijdert bijna alles), als laatste gewoon windows normaal opstarten (met basic microsoft vga drivers) en nieuwe videokaartdrivers installeeren.

edit: in veilige modus werkt het beeld niet? Vanaf waar houd het beeld op met werken? je ziet de bios neem ik aan nog wel... maar in veilige modus ook niet? Eigenlijk hoort vista de basic microsoft drivers te laden als je veilige modus in gaat. Heb je die per ongelijk misschien verwijdert?

het gemakkelijkste en meest efficiente oplossing is een herinstall. Eventueel een linux usb flash disk maken en daarmee opstarten om alle data er vanaf te halen. NTFS read is er wel, en netwerk werkt vaak ook automagisch. dan kun je je data via een gesharede map op je tweede pc overhalen.

verder is out of range een verkeerde resolutie of refreshrate. die zouden in veilige modus gewoon op 640 bij 480 en 60 hz moeten zitten (of een dergelijke lage reso)

[ Voor 54% gewijzigd door M2M op 28-07-2008 18:50 ]

-_-

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:44:
in veiligemodus werkt het beeld ook niet
Weet je dan wel zeker dat je in de veilige modus zit?
Veilige modus pakt namelijk een of andere VGA plug and play driver die gewoonlijk op alle videokaarten werkt.

Even een edit voor hieronder:
M2M had tegelijk met jou gepost en wist dus niet dat je niet in veilige modus kon komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 28-07-2008 18:50 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
@M2M
maar hoe kan ik die gebruiken als ik niets zie dan?
dat heb ik namenlijk al geprobeerd, en nadat hij windows laadt, gaat het scherm op "Out of range".

@Kixtart

Ja, ik kan kiezen tussen 3 modussen van veilige modus:

Veilige modus
Veilige modus met netwerk
Veilige modus met opdrachtenprompt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 18:50 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:48:
@M2M
maar hoe kan ik die gebruiken als ik niets zie dan?
dat heb ik namenlijk al geprobeerd, en nadat hij windows laadt, gaat het scherm op "Out of range".
ik was nog aan het tiepen :)

enfin, veilige modus is dus F8 ingedrukt houden, of je pc tijdens het windows laadscherm die je hopelijk nog wel ziet resetten. Dan krijg je vanzelf de optie om je pc in veilige modus op te starten.

offtopic:
wat werkt een forum toch handig :D

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 28-07-2008 18:52 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan kijken tot en met dat laadbalkje van vista komt en daarna gaat het scherm uit.

Bios en dergelijke werkt nog prima...

Als ik de standaart windows gewoon laadt krijg ik tot hetzelfde moment beeld daarna hoor ik windows opstart geluid en dergelijke, dus ik kan wel proberen blind de driver van de cd te halen, maar dat is wel ingewikkeld...

Mijn normale resolutie is 1070x760 volgensmij

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 18:57 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien kan je het beste even een andere monitor gebruiken/lenen, want het is wel vreemd dat je een out of range krijgt. Het lijkt er dus op dat je monitor de safemode-resolutie niet aan kan.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat niet vanuit de beeldscherm instellingen veranderen op het beeldscherm zelf?ik heb hier nu een oud acer tft scherpje van 15,4 inch

EDIT:

k denk dat het wel met het scherm te maken heeft, hij kan maar 2 resoluties aan en dat is 1070 bij 740 of iets dergelijks en 800x600

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:03 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kan je in het vista-bootmenu (waar ook veilige modus staat) ook kiezen voor 'Enable VGA Mode' zoals dat ook in XP kan?

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 28-07-2008 19:09 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even alles opnoemen:

Veilige modus
Veilige modus met netwerk
Veilige modus met opdrachtenprompt

de rest staat er in het engels, heb em in uk besteld met nl taalbestand:D

Enable boot logging
Enable low resolution video (640x480)
Last known good configuration (al getest werkt niet)
Directory services restore mode
Debugging mode
Disable automatic restart on system failure
Disable driver signature enforcement

Start windows normally

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Probeer Enable low resolution video (640x480) dan eens. Ik weet zelf namelijk niet wat de settings van Vista zijn in de veilige modus. Misschien staat hij standaard wel hoger.

Weet iemand hier zo direct het antwoord op?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ok probeer ik nu

Edit:

Werkt, nu start windows volgensmij niet in veilig modus, maar kan ik dan nu gewoon de drivers installeren denk je?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:16 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:15:
ok probeer ik nu

Edit:

Werkt, nu start windows volgensmij niet in veilig modus, maar kan ik dan nu gewoon de drivers installeren denk je?
ja nu kun je gewoon drivers installeeren (misschien toch even driver cleaner er overheen..., wel even goed lezen en voorzichtig zijn).

ps. wat een vreemde resoluties? is die laatste 1070 oid de native resolutie? Google anders even je scherm.

edit 2: gamen op die resolutie (met name crysis) is toch wel jammer. Zo'n dik systeem en zo'n lage resolutie. Zet anders het merk en type scherm even in een reply :)

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 28-07-2008 19:22 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
denk dat idd de 1070 de native is, hoewel dan de pictogrammen nog steeds groot zijn, via catalyst control center stond er dat de max reso van het scherm 16** was maar dat snap ik niet echt. de max reso van de kaart is 1920 dus wat dat is weet ik ook niet...

Edit:

Ik zal ff het merk opzoeken, maar:
Als ik nu bij beeldscherm reso's kijk staat er gewoon 19** tussen, en alle andere reso's die de kaart aankan, wel vreemd, kan ze wel testen, na 30 seconde s gaat hij toch terug als het goed is

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
merk is Acer fp450

LOL ik zie nu dat het maar 14.1 inch is... nu voel ik me wel zielig :P

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:36 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kon niet veel specificaties terugvinden tussen al die shoppingsites, maar hier is wat:
http://www.shopping.com/xPF-Acer-LCD-FP450-14-1-in

14.1 Inch, 1024 x 768, 140 cd/m² :X

Doe je zelf een plezier en schaf iets nieuwers aan als je budget dat toelaat ;)

Edit: klopt toch iets niet rondom die resolutie. Je geeft aan dat het max iets van 1070 is, samenvoeging van 1024 en 768? Of de specificaties kloppen niet. En de max resolutie als aangegeven in Windows, 16xx, dat klopt in ieder geval niet. Waarschijnlijk wordt de monitor niet herkend door Windows, waardoor er een grote range aan schermresoluties getoond wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Motrax op 28-07-2008 19:38 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
zocht er wel eentje maar ik had maar een beperkt budget van 780,- heb daar het systeem en tobo + muis van gehaald, heb nog maar 20 over :P

edit:

Die 16** staat in CCC als max maar dat klopt idd niet en die 1070 dacht ik maar dat moet 1024 zijn zoals je net zei

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:40 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:38:
zocht er wel eentje maar ik had maar een beperkt budget van 780,- heb daar het systeem en tobo + muis van gehaald, heb nog maar 20 over :P

edit:

Die 16** staat in CCC als max maar dat klopt idd niet en die 1070 dacht ik maar dat moet 1024 zijn zoals je net zei
doe anders een vraag op de V&A van tweakers.net. Zet daarop dat je op zoek bent naar een CRT monitor, 21"oid die dingen zijn over en voor 20 euri op te halen. Als je er een tijdje mee vooruit kunt, en de resolutie is groter (zeg maar richting de 1600 bij 1200 of zoals hier 2048 bij 1536. Dat scheelt enorm (en je kunt high def. kijken :D)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog zoeen gigantisch ding die 2 kilo weegt, maar dat is 15,7 denk ik... wel tot 12**

Maar denk je echt dat mensen dat geven voor 20€?

Trouwens, klopt het dat als je je pc op je tv aansluit je een hele lage reso krijgt? ik bedoel via s-video

op de verpakking van de videokaart staat 1080i enzo maar die reso voor de tv ligt rond de 600 had ik gelezen, dat lijkt me niet hd-ready..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:46 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:44:
ik heb hier nog zoeen gigantisch ding die 2 kilo weegt, maar dat is 15,7 denk ik... wel tot 12**

Maar denk je echt dat mensen dat geven voor 20€?

Trouwens, klopt het dat als je je pc op je tv aansluit je een hele lage reso krijgt? ik bedoel via s-video
S-video is ook max 1024 bij 768.

en voor 20 euri? die grote bakbeesten van schermen willen mensen graag kwijt. Als ze er nog iemand mee blij kunnen maken vinden de meeste mensen het allang goed. Ik heb hier twee IIyama vision master pro 510's van mijn vaders werk mee kunnen nemen. Eentje heeft het twee jaar uitgehouden, die is van de week overleden. De andere werkt nog steeds. Weliswaar vergeeld en 35 kilogram, maar ook de tweaker moet op z'n centen letten :D

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namenlijk een samsung tv hier van 88cm, maar ik heb er een s-video ingestoken en in de pc, maar kreeg op geen enkele reso beeld op de tv... zal ik daar een ander topic voor maken of weten jullie dat ook wel

ben ondertussen de driver opnieuw aan het installeren en daarna kijken of crysis weer normaal werkt, anders weet ik het ook niet meer, eerst speelde hij op 1024 namenlijk op very high en 2x AA rond de 30 fps, en nu nog maar 10...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
FPS in crysis is weer back to normal nog bedankt he mensen!

Iemand nog iets over de s-video, anders maak ik daarvoor een ander topic.

svideo topic staat hier: hd 4850 s-video hulp nodig!

Nog bedankt voor de hulp en dit topic is klaar!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 20:08 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:01:
FPS in crysis is weer back to normal nog bedankt he mensen!

Iemand nog iets over de s-video, anders maak ik daarvoor een ander topic.

svideo topic staat hier: hd 4850 s-video hulp nodig!

Nog bedankt voor de hulp en dit topic is klaar!
nog niet helemaal, check hier voor crt monitoren :)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk wel even op marktplaats, zie niets in de buurt
Pagina: 1