Het geeft aan dat er een bepaalde minimum kwaliteit is (alhoewel in die prijsklasse waarschijnlijk 90% van de apparatuur aan die eisen voldoet).
Bovendien is er een giga verschil tussen de keurmerken. De PC versie stelt niet zoveel voor (zijn nooit slechte setjes, maar echt geweldig is t ook weer niet), de home cinema versies (Select en Ultra) geven wel aan dat ze in ieder geval niet zo'n receivertje zijn met zogenaamd 5*100 watt, maar eigenlijk 5*10 levert. Verder zitten er dan een paar equaliser opties op (die ik nooit gebruik eigenlijk).
Het is ook wel grappig dat een bepaald model geen THX certificering kan hebben, maar dat de nauwelijks aangepaste opvolger het opeens wel heeft

...
In de bios heb ik echter weldegelijk het idee dat het wat zegt. In tegenstelling tot de andere keurmerken van THX ben ik nog nooit een slechte zaal tegen gekomen met THX en niet vaak een echt goede zaal zonder.
Bioscopen certificeren was ook de core business van Lucas Arts. De andere keurmerken zijn er volgens mij een beetje bij verzonnen om wat meer geld te verdienen aan de hype die toen nog (terecht) THX heette.
De mooiste versterkers zijn overigens vaak niet THX gecertificeerd. Kijk maar naar McIntosh en Krell enzo. De slechtste zijn het overigens ook niet hoor

.
Voor muziek is een ideale THX opstelling overigens helemaal niet altijd begerenswaardig.
Die opstelling is voor een zo ruimtelijk mogelijk geluid, maar niet per se voor een natuurgetrouw geluid.
Ik ben dus van mening dat THX aangeeft dat je in ieder geval geen slechte apparatuur hebt, maar ook dat de fabrikant geld heeft besteed aan een sticker, waar hij dat ook aan betere onderdelen had kunnen besteden

.
Overigens is de top (niet A serie) Denon niet THX gecertificeerd (AVR-4308), maar heeft hij wel bijna alle equaliser functies daarvan. Dat is ook een oplossing

. I.p.v. THX heeft hij wifi. Alhoewel 90% van de mensen dat waarschijnlijk niet gaat gebruiken, gebruikt niemand echt de THX sticker
Toevallig is mijn receiver (SR8001) ook THX gecertificeerd, maar als ik op het keurmerk af zou gaan dan had ik een Onkyo moeten kopen, aangezien die THX Ultra II is en die van mij maar Select II
[
Voor 53% gewijzigd door
mac1987 op 28-07-2008 17:10
]