Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista 64x 4GB Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem. Had op mijn laptop (Asus TM 5520g) vista 64x draaien met 2GB geheugen. Geen probleem. Heb daarna het geheugen opgeschroefd naar 4GB (2x2GB)
Sinds dien is de harde schijf bijna constant aan het draaien.
Is niet goed voor de harde schijf lijkt me.
Heb het volgende al uitgeprobeerd:

De Indexering aan en uit
Mijn virtueel geheugen groter of kleiner gemaakt of zelfs uit gezet.

Niets helpt, erg irritant :( , heb het geheugen juist gekocht om de harde schijf wat te ontzien en het systeem daar door te versnellen.
Is het een oplossing het systeem opnieuw te installeren of help dat niet.
Ik sta open voor suggesties.

Alvast bedankt.
Simon :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:54
Kijk eens met processexplorer (of met io statistieken in je taskmanager) waar de i/o requests vanaf komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 28-07-2008 14:16 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
@asfaloth_arwen.
Zal ik doen , heb de laptop nu niet bij me. Kijk vanavond even naar.
Heb wel al ingekeken maar dan meer naar processen =>CPU.
Heb ook al eens wat services uitgezet, ook al geprobeerd virus scanner uit te zetten, die wil ook wel eens dwars zitten, maar dat helpt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@asfaloth_arwen.
Ik zit nu achter de laptop en ik heb gekeken, het is de "svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted)
" die steeds actief is. Wie kan me vertellenof dit noodzakelijk is en wat hij doet. en of hij ook uitgezet kan worden?

Alvast bedankt.
Simon

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik zou eerst het geheugen weer eruit halen, en kijken of het dan wel werkt.
Dan heb je de zekerheid of het wel of niet door je geheugen komt!
Ik zie nl het verband tussen veel geheugen verbruik en SVCHOST niet.....
Bij mij is SVCHOST soms ook erg zwaar aanwezig (50% cpu belasting) maar daar blijft het geheugen verbruik relatief laag!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, helpt wel, systeem word sneller. Erg vreemd. Het gaat me vooral om de harde schijf.
Denk koop extra geheugen, zo dat de harde schijm minder belast word. Door minder virtueel geheugen. Maar het tegendeel is waar lijkt blijkbaar.
Kun je di serverses niet uitzetten, of waar voor worden die gebruikt?
Heb ik dan die geheugen voor niets gekocht, lijkt me toch vreemd.
Overal lees je dat 4Gb juist een positieve uitwerking heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 09:17 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Vista heeft de nijging om ten behoeve van de performance zoveel mogelijk in het geheugen te laden. Dit doet Vista onder de naam SuperFetch. Deze service laadt bij het opstarten alle programma's die je veel gebruikt alvast voor en dit kan, zeker nu je meer geheugen hebt (meer speelruimte), voor een veelgebruikte schijf leiden. Zet het eens uit in services.msc of msconfig.

Verder kun je met de Broncontrole (Taakbeheer » Prestaties » Broncontrole) controleren welk programma veel I/O requests maakt.

Verwijderd

Topicstarter
heb hierna gekeken, het voornamelijk "svchost.exe (LocalServiceNetworkRestricted)". Die staat er een aaantal keren in, net of hij alle bestanden na loopt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Ik zou zeggen, laat het even een paar dagen zo, als het door Superfetch komt gaat de hardeschijf activiteit vanzelf weer over als Superfetch klaar is met die extra 2GB vol te laden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 14:57
ehhh... zo werkt superfetch niet, je begrijpt hopelijk dat elke keer als n computer uit staat (stroom van het geheugen af) dat het geheugen leeg is, en superfetch de volgende keer alles weer gaat laden. Probeer idd superfetch uit te zetten, is je computer dan sneller, weet jij waar door het kwam.
Mocht dit het zijn vind ik het raar, zo'n functie hoort je pc toch sneller te maken :S

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Ik bedoel meer dat Superfetch misschien eerst nog moet 'leren' wat wel en niet in het geheugen geladen moet worden en dat er daardoor meer schijfactiviteit is.

Dat het geheugen leeg is nadat de computer uit is geweest begrijp ik ook wel ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

cctl01 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:11:
ehhh... zo werkt superfetch niet, je begrijpt hopelijk dat elke keer als n computer uit staat (stroom van het geheugen af) dat het geheugen leeg is, en superfetch de volgende keer alles weer gaat laden. Probeer idd superfetch uit te zetten, is je computer dan sneller, weet jij waar door het kwam.
Mocht dit het zijn vind ik het raar, zo'n functie hoort je pc toch sneller te maken :S
Het feit dat de harde schijf aan het draaien is betekent niet per sé dat de computer langzamer is :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen om superfetch uit te zetten.
Kijken wat er dan gebeurd.
Heeft het geholpen of niet dat meld ik dan wel even. het zal vanmiddag wel worden.
Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie suggesties!! ;)

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:00
marcieking schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:17:
[...]

Het feit dat de harde schijf aan het draaien is betekent niet per sé dat de computer langzamer is :)
Sterker nog: Een niet draaiende harde schijf is doorgaans vrij slecht voor de reactietijd van het systeem :+

De TS heeft het over I/O bewerkingen, niet over RPM denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door jvd-nl op 29-07-2008 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:17:
[...]

Hij doet dingen waar door het systeem langzamer word. Om dat de harde schijf actief is. @jn0077 heeft gelijk gaat over de I/O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb superfetch uitgezet, en windows opnieuw geinstalleerd, en dat werkt.
De harde schijf is veel minder actief.

Thanx _/-\o_

Verwijderd

[XP] Constante HD-activiteit

Misschien geeft dit wat meer opheldering...
Pagina: 1