Mensen mensen, wat zijn we elkaar weer heerlijk aan het napraten.
Naar mijn idee is het duidelijk dat de koper het pakket gewoon ontvangen heeft en dat er iets is misgegaan bij TNT. Niet alleen duid alles in de communicatie tussen TS en koper erop dat het pakket ontvangen is, ook de track&trace informatie wijst die kant op. De laatste melding was dat het pakket in het sorteercentrum was. Vanaf daar zijn er 2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1:
* De zending is in de distributieroute gekomen (hier wordt niet altijd melding van gemaakt)
* De bezorger heeft een nieuwe bril nodig en heeft het pakketje doodleuk door de brievenbus gegooit. Hierdoor is er geen melding gemaakt van het bezorgen en zit het pakketje voor TNT nog in de distributieroute.
Mogelijkheid 2
* De zending is in de distributieroute gekomen (hier wordt niet altijd melding van gemaakt).
* Ontvanger was niet thuis, maar hier is vreemd genoeg in het TNT systeem geen melding van gemaakt
* Ontvanger was ook een mogelijk 2e bezorgpoging niet thuis, maar hier is vreemd genoeg in het TNT systeem geen melding van gemaakt
* Pakketje is afgeleverd op het postkantoor maar vreemd genoeg is het hier wederom niet gescanned
* Pakketje is na 2 weken weer op transport gegaan, maar vreemd genoeg niet gescanned
* Pakketje is weer afgeleverd bij TS maar hier is vreemd genoeg geen melding van gemaakt.
Zelf vindt ik mogelijkheid 1 waarschijnlijker. Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden, maar die zijn vaak nog minder waarschijnlijk dan deze 2. Bovendien zegt de TS ook gewoon dat de koper het product heeft ontvangen.
Toch, voor de zekerheid:
@Fixer: een aantal vragen:
1. Zat de telefoon in dezelfde doos als waarin jij hem hebt opgestuurd?
2. Zaten er nieuwe stickers / teksten op de doos?
3. Was de doos opnieuw geadresseerd (naar jouw adres) of is hij retour afzender gegaan?
4. Is er opnieuw betaald voor het verzenden? Dus heeft het pakket dat jij ontving een andere track&trace code?
Wat betreft de koopovereenkomst, die is 2 weken terug al gesloten. Als de koper een product gekocht zou hebben van een bedrijf, dan zou hij gebruik kunnen maken van wat bekend staat als de wet koop op afstand. Maar TS is gewoon een particulier. Dan is er dus in dit geval
geen enkel recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat zou er wel zijn als de telefoon niet voldoet aan de verwachtingen die de TS heeft geschapen, maar dat is hier dus niet aan de orde.
Nu heeft hij de telefoon terug gestuurt omdat hij het toch niet wou en heeft mij daarop niet gemailt dus ik vind (2!!) weken later het pakketje op mijn deurmat.
De TS heeft helemaal niets geaccepteerd. Geen pakketje en zeker geen ontbinding van de koopovereenkomst. Het pakketje is door een postbode door de brievenbus geduwd.
Wat betreft de schade, die heeft de TS zeker wel geleden. Om even een opsomming te geven:
* Het toestel is nu 2 weken ouder. Mogelijk zijn er nieuwere toestellen uitgekomen die prijs omlaag drijven.
* De TS had een doel met het geld, zijn vakantie. Daar kan hij het geld nu niet voor gebruiken omdat hij de hele verkoop opnieuw zal moeten doen
* De telefoon is 2 weken in handen van een ander geweest. Je weet niet hoe die er mee omgesprongen is. Ik haalde eerder al vochtschade aan, maar er zijn nog meer voorbeelden van dingen die je niet direct ziet.
Het eerste punt is een beetje mierenn***** en het 2e punt kan gezien worden als zeuren, maar zeker het laatste punt is hier van belang. Het gedrag van de koper is enigzinds vreemd te noemen op dit gebied. Waarom een telefoon na 2 weken alsnog terug sturen? De koper heeft vast ook geweten dat hij niet te maken had met een grote winkelketen die 4 weken niet-tevreden-geld-terug diensten bied. Toch gaat hij om de een of andere reden de confrontatie aan.