Telefoon verkocht via marktplaats, koper stuurt hem terug.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben benieuwd wat TNT zegt.

Hier geeft TNT gewoon aangetekende pakketten bij de buren af. Ik woon in een flat en heb er zelf al eens een van 2 verdiepingen hoger gekregen. Komt ook voor dat ze gewoon in de gallerij worden gelegd als er niemand thuis is. Al een paar keer over geklaagd, maar blijft toch gebeuren.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
@Soulridder:

Ik zie in geen van mijn posts iets staan met de volgende strekking:
ik weet dat als personen en/of bedrijven jou spullen opsturen zonder enige overeenkomst ze achteraf niet moeten afkomen met een factuur die je moet betalen. Dit omdat ze je die spullen opgestuurd hebben zonder jouw toestemming en jij dit dan mag beschouwen als gift/cadeau.
(tenzij zeer duidelijk is dat er een vergissing gebeurd is - zoals de aflevering van een nieuwe wagen die normaal bij de buurman had moeten staan, ...)
Ik had blijkbaar toch de secties van jouw post waarop ik reageerde moeten qouten. Ik dacht persoonlijk dat het duidelijk genoeg was.

Toch hoop ik dat je het topic gaat lezen. Dan lees je dat er inmiddels al is vastgesteld dat:
* TNT denkt dat het pakket zich nog in een sorteercentrum bevindt
* De koper het pakket wel degelijk heeft ontvangen en zelf heeft teruggestuurd
* De TS hier bewijzen van heeft.
* De TS inmiddels de procedure om TNT "lastig te vallen" al heeft gestart

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 02-08-2008 03:57 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is gelezen, en is geweten.

en vooral wegens de eerste 3 punten, zijn mijn lappen tekst ingetypt.

en ivm je vorige post: jij zegt dat je als verkoper dan een zwak punt hebt, ik zeg dat je dan net een sterk punt hebt (zie vorige post de lijn met de smiley en daar net boven)
dus daar verschillen we van mening.

maar je geeft zelf een goed argument op waardoor de koper op een zwakke positie komt, en de verkoper op een sterke:
De koper had schijnbaar het idee dat hij het product kon terugsturen. Dan is het de vraag in hoeverre de TS hier aanleiding toe heeft gegeven en in hoeverre de koper met opzet de telefoon heeft teruggestuurd wetende dat hij geen recht had om de koop te ontbinden.
bellen en mailen is in dat geval de oplossing als men niet zeker is.

wat het gaat zijn is aan de TS, en zijn manier van aanpakken en argumentering.

hoe dan ook: succes aan de TS om aan het geld te geraken bij TNT, en de koper duidelijk te maken dat die niets had moeten terugsturen.

Verwijderd

soulrider schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:24:
[...]

ik weet dat als personen en/of bedrijven jou spullen opsturen zonder enige overeenkomst ze achteraf niet moeten afkomen met een factuur die je moet betalen. Dit omdat ze je die spullen opgestuurd hebben zonder jouw toestemming en jij dit dan mag beschouwen als gift/cadeau.
(tenzij zeer duidelijk is dat er een vergissing gebeurd is - zoals de aflevering van een nieuwe wagen die normaal bij de buurman had moeten staan, ...)

zou anders makkelijk zijn. dan stuur ik je morgen een paar boeken op en overmorgen stuur ik je een factuur van 100 euro voor die boeken waaraan je moet voldoen... (ook al zijn ze dat niet waard, noch heb je toestemming gegeven voor die verzending - en is er dus geen overeenkomst, noch wil je ze.)
hey poenscheppen...
Gedeeltelijk waar.

Dit geldt in Nederland voor zendingen waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat ze bedoeld zijn om aan te zetten tot koop, zoals de factuur achteraf. Zie Art. 7:7 BW. Pas dan mag je de zending ontvangen zonder verplichting tot terugsturen/betalen! Dit is hier toch echt niet het geval; hier is imo sprake van dwaling van de koper (die blijkbaar dacht dat hij het nog terug kon sturen omdat hij nog niet betaalt had). In dit geval zul je dus de koper (nadat je je geld hebt natuurlijk) in de gelegenheid moeten stellen om de telefoon op te halen oid.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kick, TNT post heeft er een flink onderzoek van gemaakt waar het precies is fout gegaan en heb tot op heden nog niet mijn geld terug. Wel heb ik al diverse telefoontjes en mails gehad met updates maar veel zinnigs komt er niet uit.

Ik zal toch morgen eens iemand verder in het bedrijf dan de helpdesk (die niks kunnen zien) proberen te bereiken. Ik word toch wel een beetje ongeduldig. Want ze weten nog absoluut niks zeggen ze, ook niet hoe of wat er fout is gegaan.

Verwijderd

De meest faire oplossing voor alle partijen lijkt me de volgende:

* TNT zit fout omdat het de rembourszending niet als dusdanig heeft behandeld. Dit heeft de ontvanger in een positie gebracht waarin hij zelfs de telefoon gratis had kunnen houden. Kun je moeilijk hem verwijten, dat hij een gratis pakketje ontvangt.
* TNT heeft geen dienst geleverd en zal jou dus 130 + 13,95 moeten betalen. Dit is de waarde van de telefoon + rembourskosten.
* TNT krijgt van jou de telefoon :+

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ze mogen hem hebben, mits ze er om vragen uiteraard :P

• FiXeR.nl
  • Niet online
:Z Ik moet zelf overal achteraan gaan zitten ook heh.

Ze wachten blijkbaar op een reactie van hem, maar het was zo'n klootzak over de mail naar mij dat hij waarschijnlijk niet zal reageren op hun brief. Tot de 15e heeft hij de tijd om te reageren op een brief van de TNT. Daarna betaald TNT zelf de schade aan mij terug. (147 euro om precies te zijn)

En wat ik met de telefoon doe weet ik nog niet. Misschien dat ik met T-Mobile iets kan regelen dat als ik die telefoon inlever ik korting kan krijgen op een iPhone icm met zo'n actie die Vodafone altijd heeft dat dan zij de telefoon sturen naar de 3e wereld land ofzo. :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ondanks dat het eigenlijk een logische stap is van TNT is het toch ook netjes dat ze zonder al te veel morren de schade vergoeden.

Life is not about specs, it is about joy!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bartvl schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:32:
Ondanks dat het eigenlijk een logische stap is van TNT is het toch ook netjes dat ze zonder al te veel morren de schade vergoeden.
Nouja, alleen proberen ze zo min mogelijk te communiceren richting mij heb ik het idee. Zodat ik het vergeet ofzo. Want anders had ik nooit geweten dat de 15e moet bellen hoe het ermee staat. :P

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 02-01-2009 19:02 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Cocytus schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:32:
Mja als jij niks meer hoort van die kerel en het geld terugkrijgt van TNT dan heb je dus 130 euro winst te pakken. Mag je niet over klagen, dunkt me.
Klopt enigzins. Al heb ik er wel wat uurtjes bellen en mailen in zitten. :( TNT hoort gewoon te bezorgen zoals het hoort. ;)
Pagina: 1 2 Laatste