Toon posts:

IS/RA kabels / kastje doorgesneden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn broer woont in een oude kantoorpand waar nu kamerverhuur is, vroeger hebben er meerdere telefoon leidingen gelegen maar die zijn allemaal doorgeknipt (die liepen vanaf de kelder allemaal naar boven ( een stuk of 10) )
die kabels zijn allemaal doorgeknipt dus niet meer bruikbaar.

alleen nu wil hij internet nemen van kpn zonder telefonie en gewoon zelf vanaf beneden een kabel naar boven leggen maar nu is hij erachter gekomen dat een kastje kapot is.

er komt een kabel uit de grond en die zit aangesloten op een kastje, en vanaf daar liepen die kabels weer naar boven naar de kabels die doorgeknipt zijn.

dat is zon kastje en is ook opengebroken, het zit nog wel aangesloten voor de helft maar sommige kabeltjes zijn ook doorgeknipt. (klepje wat alleen mag worden geopend door ptt personeel is er ook af)

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4955/isra20lijnenbsmallqc3.th.jpg

nu wil hij alleen een internet leiding voor zichzelf, de anderen hebben niks nodig dus hoe moet hij dit oplossen? en wat zijn de kosten hiervan om dit te laten maken en door wie ? (de kabel vanaf het kastje naar de kamer kan hij zelf doen)

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

als uwen broer een nieuwe aansluiting aanvraagt , dan aangeven dat er geen lijn is. KPN komt dan langs om een lijn te leggen. (zonder kosten)

Hoe is het leven verder in Stadskanaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Nijl op 27-07-2008 20:32 ]

You are NIJL-ed!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Dat kastje is je ISRA punt. Vaak in een kantoorpand hebben ze die 1 op 1 doorverbonden met een ISRA punt op een andere plek in het gebouw.

Als je weet op welke stift de aansluiting zit, kan je daar een kabel aan bevestigen met behulp van een punch tool of je moet zelf ff wat klooien om de draden vast te zetten tussen de klemmetjes.
En de andere kant van die draad in je modem.

Let erop dat de afstand tussen ISRA punt en modem niet te groot mag zijn!

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

onmogelijk kun je het zelf zien... (of er moet met allemaal verschillende kleuren draden zijn gewerkt) maar daar gaan we even niet van uit.

Wat je het beste kunt doen is de lijn bestellen.
KPN bellen dat het IS/RA fucked up is.. en of ze iemand willen sturen voor herstel + labelen.
Dan moet dat goed komen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

Heeft je broer hier niet al eerder een topic over geopend? :P IS/RA kabels doorgesneden

Anders in ieder geval misschien een nuttig topic voor je.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nijl schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:31:
als uwen broer een nieuwe aansluiting aanvraagt , dan aangeven dat er geen lijn is. KPN komt dan langs om een lijn te leggen. (zonder kosten)

Hoe is het leven verder in Stadskanaal?
haha wie ben jij dan ?:P

nee dat was men broer niet :P en ja die topic heb ik gelezen maar men broer wil niet betalen voor die aanleg natuurlijk en hij wil kpn internet en geen telfort dus weet niet wat kpn zelf dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit t met t isra punt, zijn de kosten t/m of tot voor kpn? want hij betaalt natuurlijk liever niet.

en hoe moet ie dat doen, gewoon internet aanvragen en wachten en t dan melden of melden , laten maken en dan pas aanvragen? en als ie nou internet aanvraagt bij een andere provider hoe zit het dan? want hij wil wel alleen internet dus geen bellen , tv etc erbij.

Verwijderd

Topicstarter
niemand tips? ideeen hoe ik dit t beste kan doen?

Verwijderd

Nou zoals al gezegd wordt, nieuwe lijn bestellen, KPN komt meten en dat kapotte IS/RA punt is jouw probleem niet want het is kamerHUUR toch?

Verwijderd

Topicstarter
huurbaas wil er niks aan doen, maar is dat niet kpn hun pakkie an die isra punt/doosje?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Wat ik uit je verhaal niet helemaal duidelijk op kan maken is welke provider je precies hebben wilt. Indien je bij KPN afneemt: KPN bellen. Indien je niet bij KPN afneemt: provider X bellen :)

Welke helpdesk je hierna ook te pakken krijgt; het komt op een simpel punt neer: je ISRA is gewoon verrot / c.q. onbruikbaar. Als je dit echter zo tegen de helpdesk verteld dan heb je dikke kans dat je hierna heel veel geluk moet hebben wil je het op de juiste manier opgelost krijgen. Als je gewoon aangeeft problemen te ondervinden tijdens installatie omdat je geen linesync kunt krijgen worden ze vaak al een heel stuk behulpzamer. Als je tijdens het proces van het ontdekken wat er precies mis is subtiel laat vallen dat je in een oud kantoorpand zit met wel een heel creatief ISRA punt zou de helpdesker wel moeten kunnen ruiken wat er mis is ;)

blub

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

KPN moet het ding repareren en jij moet het betalen. Als er niks over telefoon in je huurcontract staat is dat helaas je eigen probleem als je een telefoonaansluiting wilt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Gewoon een analoge lijn aanvragen bij KPN. Kun je bijna niet omheen. Zij hebben een leveringsverplichting m.b.t. telefonie (iets wat andere providers niet hebben) en moeten een werkende (analoge) lijn opleveren.

Dan pas ADSL aanvragen bij een andere provider als je dat van plan bent. Anders gaat je provider dus echt geen monteur sturen als je isra fucked up is. Die schakelen hoogstens KPN in en die rekenen +/- 300 euro. Dat was bij Orange/Online zo (ooit gewerkt daaro :X ). Hoe het met andere zit weet ik niet. Maar ik zou persoonlijk het risico niet lopen.

Als je KPN internetplusbellen aanvraagt dan mag KPN het allemaal uitzoeken en daar vanwege de leveringsplicht geen extra kosten aan verbinden.

Of gewoon ADSL aanvragen en dan zelf uit gaan zoeken welk lijntje het op binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
net alweer met de kpn gebeld en verteld dat k adsl wil en dat die crap kapot is en niemand heeft er verstand van, ik word nu al voor de 2e x binnen een week teruggebeld wat niet zal gebeuren ben ik bang voor.

Verwijderd

Topicstarter
maniacshouse schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:34:
Of gewoon ADSL aanvragen en dan zelf uit gaan zoeken welk lijntje het op binnenkomt.
kan ik dus gewoon xs4all of telfort internet aanvragen? en hoe moet ik t dan verder gaan doen?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:06:
[...]

kan ik dus gewoon xs4all of telfort internet aanvragen? en hoe moet ik t dan verder gaan doen?
Ik neem aan dat op de plek waar de kabels zijn afgeknipt er dus nog een kabel zit die het pand binnenkomt? Dan word het dus gewoon proberen op welke ader het signaal zit.

Telfort is een onderdeel van KPN en XS4ALL ook. Geen idee of zei je isra laten repareren. Ik heb regelmatig bij Orange tegen klanten gezegd als een isra kapot was ze gewoon de twee aders (meestal rood en blauw) moeten aansluiten. Negen van de tien keer ging dat goed.

Beetje KPN 300 euro dokken voor een lullig kastje wat ze op de muur zetten..... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, dus ik kan t gewoon aanvragen? telfort/kpn/xs4all? en dan testen op welke kabel het zit?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:43:
oke bedankt, dus ik kan t gewoon aanvragen? telfort/kpn/xs4all? en dan testen op welke kabel het zit?
Nee, je moet het aanvragen en zeggen dat je IS/RA stuk is. Dan stuurt KPN een monteur om het voor je te repareren. Jij (of je broer) mogen niet aan het IS/RA zitten. KPN _moet_ je een heel en werkend IS/RA leveren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan gaat t 300 euro kosten zeker?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Niet als je een kpn abbo voor een analoge telefoon lijn afsluit (18 euro per maand). In dat geval heeft de kpn namelijk de verplichting een werkende analoge lijn op te leveren.

Edit: correct me if wrong trouwens hoor... Maar heb zelf ook meerdere malen kpn monteurs kosteloos over de vloer gehad gezien ik een abbo bij de kpn had... (@maniacshouse: tevens bij orange gewerkt ;))

[ Voor 39% gewijzigd door wasted247 op 30-07-2008 01:08 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:01:
ja maar dan gaat t 300 euro kosten zeker?
Als je geen telefoonlijn aanvraagt rekent KPN 47 euro voor je aansluiting. Als je wel een telefoonlijn aanvraagt is je ADSL gratis maar rekent KPN 47 euro voor je telefoonaansluiting.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

wasted247 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:11:
Edit: correct me if wrong trouwens hoor... Maar heb zelf ook meerdere malen kpn monteurs kosteloos over de vloer gehad gezien ik een abbo bij de kpn had... (@maniacshouse: tevens bij orange gewerkt ;))
Soms doen ze het ook voor andere providers kosteloos. Maar dat is vaak meer als het om een no sync gaat en blijkt dat iemand de zaak niet netjes heeft aangesloten.
(@wasted247: bij welk callcenter?)

• wasted247
True, de kans is echter groter als je een normaal abo aanvraagt bij de kpn, en deze later weer opzegt. Je kent het wel, kastje -> muur, dit zie je veel te vaak gebeuren met dit soort problemen i.c.m. providers.

(@maniacshouse, amsterdam, snt)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mij is analoog van KPN in eerste instantie toch 1 jaar? En daarna opzegbaar per maand?
Beste is denk ik om dat te doen of de gok maken dat ts het zelf aansluit. Heb je een paar pics van waar de kabels zitten/zaten?

@wasted247
Oh my... SNT... Daar hoorde ik vaak euhm slechte verhalen over. Of was dat nou die tent in Ede? Zit ook een call-center. Of is dat ook SNT? Ik zat in Nijmegen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-07-2008 01:02 ]

• wasted247
:X Helemaal gelijk. Ik heb me vergist. nm dus.... Zelf aansluiten kan, maar moet de ts dat wel kunnen, helemaal met meerdere lijnen wordt het gauw ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker :P

(SNT was dikke prut idd, blij dat ik daar (ondertussen een tijd) weg ben ;) ede zat idd ook een snt)

[ Voor 31% gewijzigd door wasted247 op 30-07-2008 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja er zitten een heleboel lijnen dus dat word een hele klus.... en als k nou internet plus bellen neem? dat een optie? en maken ze het dan kosteloos?

Verwijderd

Topicstarter
of zoiets als tele2 internet plus bellen 4mb?

Verwijderd

Topicstarter
men broer heeft kpn gebeld en gewoon los internet van 35 eu per maand genomen zonder telefonie en 13 augustus komt een monteur langs om het kosteloos te maken.
Pagina: 1