IS/RA kabels doorgesneden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een maand terug ongeveer een aansluiting van Telfort ontvangen, die nu geactiveerd zou moeten zijn. Nou ging ik dit doen, alle kabels erin etc, stroom.... niks.

Toen ik mijn IS/RA aansluitkast was het antwoord opzich snel gevonden, want alle kabels die in de IS/RA punt werden aangesloten, die waren doorgesneden.

Ik woon antikraak, dus het zou daar natuurlijk mee ta maken kunnen hebben.

Nou ging ik vervolgens eerst met KPN bellen om te kijken of zij wellicht een nieuw IS/RA punt aan konden sluiten, maar dit kon niet zonder dat ik bij hun een lopend abonnement had (ofwel telefonie, ofwel internet), dus verwezen zij me weer door naar Telfort.

Toen ik Telfort belde, ging het in eerste instantie helemaal naar wens. De medewerker die ik aan de telefoon had die zij dat ik inderdaad via hun een monteur kon regelen, en dat er binnen 2 weken "toch wel iets gebeurd zou moeten zijn". Vervolgens moest ik alleen nog even op een telefoontje van de monteur wachten. Dit gesprek was zo'n 1,5 week geleden.

Aangezien die medewerker had gezegd dat het in totaal iets van 2 weken zou duren, besloot ik om nog maar eens naar Telfort te bellen om te kijken waar dat telefoontje van de monteur bleef. Nu werd mij dus doodleuk verteld dat zij toch geen monteur voor me konden regelen, en dat hun collega maar een beetje onzin praatte.

Gezellig! Maar ik heb er dus helemaal niks aan. Dus ik heb nu twee providers die naar elkaar wijzen om mijn IS/RA punt gefixt te krijgen, maar daar kan ik dus niets mee....

Heeft hier iemand misschien suggesties?

Bij voorbaat dank!
chiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

De opties lijken me duidelijk:
- analoog abonnement nemen voor 10 euro per maand (na een jaar opzegbaar), en je krijgt een monteur op je stoep.
- zelf een monteur bestellen (veel duurder)
- zelf klussen (en bijvoorbeeld de inkomende lijn rechtstreeks aan je modem hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt zelf toch wel een kabel aan elkaar maken als dat ws. de oplossing is? Het ding is nu toch al kapot, dus je kunt er zelf weinig meer extra aan slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook geprobeerd om alle aderparen aan te sluiten waar het signaal mogelijkerwijs op zou kunnen zitten (alle rood & blauw paren), maar dit boodt niet echt uitkomst.
Een analoog abonnement? Klinkt interessant, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het wellicht ook mogelijk dat het signaal op een wit/oranje paar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Er loopt een draadje met daarin een aantal afbeeldingen van ISRA punten. Als je eerst aangeeft hoe je isra punt er uitziet dan krijg je gericht advies :*)

Als er niet al te veel draadjes uit de kabel komen dan kun je kleur-paren bij elkaar zoeken en die schoonmaken (zit meestal lak op over het koper in een vette/olie mantel)

Je kunt natuurlijk ook in je isra kijken welke kleuren afgewerkt waren en die weer opzoeken in je kapotte kabel.

Vervolgens per kleurpaar je modem er aan hangen via een standaard doosje of rechtstreeks op de kabeltjes solderen als je de goede hebt.

Maar... eerst maar eens weten hoe je oude isra er uitzag.

Kan me trouwens ook voorstellen dat Telfort, KPN moet aansturen om je isra te repareren. Daar is geen telefoonaansluiting voor nodig (KPN is eigenaar kabel en belast telfort daar dan ook voor door....)
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:12:
Hoi,

Ik heb een maand terug ongeveer een aansluiting van Telfort ontvangen, die nu geactiveerd zou moeten zijn. Nou ging ik dit doen, alle kabels erin etc, stroom.... niks.

Toen ik mijn IS/RA aansluitkast was het antwoord opzich snel gevonden, want alle kabels die in de IS/RA punt werden aangesloten, die waren doorgesneden.

Ik woon antikraak, dus het zou daar natuurlijk mee ta maken kunnen hebben.

Nou ging ik vervolgens eerst met KPN bellen om te kijken of zij wellicht een nieuw IS/RA punt aan konden sluiten, maar dit kon niet zonder dat ik bij hun een lopend abonnement had (ofwel telefonie, ofwel internet), dus verwezen zij me weer door naar Telfort.

Toen ik Telfort belde, ging het in eerste instantie helemaal naar wens. De medewerker die ik aan de telefoon had die zij dat ik inderdaad via hun een monteur kon regelen, en dat er binnen 2 weken "toch wel iets gebeurd zou moeten zijn". Vervolgens moest ik alleen nog even op een telefoontje van de monteur wachten. Dit gesprek was zo'n 1,5 week geleden.

Aangezien die medewerker had gezegd dat het in totaal iets van 2 weken zou duren, besloot ik om nog maar eens naar Telfort te bellen om te kijken waar dat telefoontje van de monteur bleef. Nu werd mij dus doodleuk verteld dat zij toch geen monteur voor me konden regelen, en dat hun collega maar een beetje onzin praatte.

Gezellig! Maar ik heb er dus helemaal niks aan. Dus ik heb nu twee providers die naar elkaar wijzen om mijn IS/RA punt gefixt te krijgen, maar daar kan ik dus niets mee....

Heeft hier iemand misschien suggesties?

Bij voorbaat dank!
chiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:19:
Ik heb zelf ook geprobeerd om alle aderparen aan te sluiten waar het signaal mogelijkerwijs op zou kunnen zitten (alle rood & blauw paren), maar dit boodt niet echt uitkomst.
Een analoog abonnement? Klinkt interessant, waar kan ik hier meer informatie over vinden?
www.kpn.nl :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo snel alleen even dat draadje niet vinden waar de verschillende ISRA punten in staat... heeft iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een geniale mannetjes zijn het toch bij de klantenservice. Net wederom Telfort opgebeld en degene die ik deze keer aan de lijn had, die zei dat zijn collega geheel ongelijk had, toen hij zij dat Telfort geen KPN monteur aan kan sturen. Met een beetje geluk gaat het dus alsnog lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:20:
is het wellicht ook mogelijk dat het signaal op een wit/oranje paar zit?
Ja dat is mogelijk, dus als je toch nog zelf aan de slag moet.. :)

Ohja, de draden in het isra zijn geisoleerd. Die moet je eerst een beetje kaalkrabben voordat ze contact kunnen maken.

en voor de volledigheid, hier het plaatje van alle mogelijke isras: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Nu maar hopen dat kpn een monteur wil sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-06-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ik heb dus geen een van die IS/RA kastjes... wellicht komt dat dan doordat ik in een kantoorpand zit? Ik ga zelf nog wel even kijken of ik in ieder geval iets van een signaal kan ontvangen. Collega van me zei dat hij dat destijds gewoon met een oude telefoon gedaan had, dan hoor je gelijk of je kiestoon hebt of niet... De tijd zal het leren! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Kiestoon op een ADSL only lijntje ga je niet vinden...

Als je in een kantoorpand zit dan moet er nog steeds iets van een dikke blauwe kabel naar het aansluitpunt lopen.

Maak anders een foto of hang per kleurpaar je modem er aan...
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:54:
Ok... ik heb dus geen een van die IS/RA kastjes... wellicht komt dat dan doordat ik in een kantoorpand zit? Ik ga zelf nog wel even kijken of ik in ieder geval iets van een signaal kan ontvangen. Collega van me zei dat hij dat destijds gewoon met een oude telefoon gedaan had, dan hoor je gelijk of je kiestoon hebt of niet... De tijd zal het leren! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, die dikke blauwe kabel is er wel, en er staat ook "IS/RA aansluitpunt" op dat doosje. Aangezien er toch wel een monteur gaat komen, ga ik hem wel vast zelf open maken en kijken of ik iets van een lijn krijg :)
Is er iets van een makkelijke manier om te kijken of het signaal binnenkomt? (Voelen o.i.d.?) Of moet ik gewoon per aderpaar aansluiten op mijn modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Staat geen meetbare spanning op geloof ik (althans geen 50 of 100 volt) is hogere frequentie werk.
Lekker per aderpaar prikken en kijken of er iets gaat branden op je modem.
In welke regio staat dat pand eigenlijk?
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:59:
Yep, die dikke blauwe kabel is er wel, en er staat ook "IS/RA aansluitpunt" op dat doosje. Aangezien er toch wel een monteur gaat komen, ga ik hem wel vast zelf open maken en kijken of ik iets van een lijn krijg :)
Is er iets van een makkelijke manier om te kijken of het signaal binnenkomt? (Voelen o.i.d.?) Of moet ik gewoon per aderpaar aansluiten op mijn modem?

[ Voor 3% gewijzigd door HamsterDance2 op 23-06-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Weesp, kan dat ook nog uitmaken dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Nee... was het meer in het midden van het land dan kon ik er nog eens naar toe rijden ;)
Per regio kan de snelheid van oplossen door KPN nog wel eens verschillen. Vraag me dus af hoe lang eea echt gaat duren als er een KPN'r komt.
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:06:
Ik woon in Weesp, kan dat ook nog uitmaken dan? :p

[ Voor 22% gewijzigd door HamsterDance2 op 23-06-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Als Telfort de dedicated-dsl aansluiting gaat opleveren, (da's ADSL zonder telefoonlijn), is KPN verplicht een monteur te sturen die je aansluiting doormeet (je hebt immers geen kiestoon om te controleren of je op het goede aderpaar zit). Als de monteur constateert dat je IS/RA punt FUBAR is, en jij geeft aan dat de vorige bewoner dit gedaan heeft, zal KPN je IS/RA punt voor je gaan fixen.

Getekend, een ex-Telfort medewerker (toen het nog Tiscali heette)

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnienerd op 23-06-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal in ieder geval voor de reacties! Het laatste wat ik nu van Telfort heb gehoord is dat ze nogal een achterstand hadden met het afhandelen van de storingmeldingen. Vandaar dat het nogal wat verlaat was enzo, dus afwachten maar nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een tip. Mocht je zelf gaan klussen, en er treedt een kortsluiting op, dan gaat je tel/adsl signaal er voor 5 minuten in de wijkcentrale af geloof ik.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ariën Clay schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:06:
Even een tip. Mocht je zelf gaan klussen, en er treedt een kortsluiting op, dan gaat je tel/adsl signaal er voor 5 minuten in de wijkcentrale af geloof ik.
Al zal je aan -48 volt niet doodgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Even voor de duidelijkheid.

Tot en met het isra punt is van KPN en voor KPN.

Als dat dus niet werkt, dan moeten ze dat komen fixen.

Alles na het isra punt is voor de klant.

Is een week of 6 geleden ook iets over bij kassa / radar geweest dacht ik.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31

Foamy

Fulltime prutser

aZuL2001 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 01:32:
Even voor de duidelijkheid.

Tot en met het isra punt is van KPN en voor KPN.

Als dat dus niet werkt, dan moeten ze dat komen fixen.

Alles na het isra punt is voor de klant.

Is een week of 6 geleden ook iets over bij kassa / radar geweest dacht ik.
Dat klopt, maar als jij niets bij KPN afneemt hebben ze niks met je te maken. De melding voor een ISRA monteur zal dan toch echt bij Telfort weg moeten komen...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
En dat betwijfel ik.

Dat deel van het netwerk is van KPN.
Daar mag je zelf niets aan doen.

Dan moet KPN dat toch echt zelf doen lijkt me.

Bovendien betaal je ook voor het gebruik van het koper tot in je woning.

[ Voor 20% gewijzigd door aZuL2001 op 24-06-2008 08:45 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Nee, Telfort betaald daar voor. Jij hebt geen enkel contract lopen met KPN en KPN hoeft dus helemaal niets voor je te doen.
Als het spul niet werkt omdat de ISRA bekabeling stuk is bel je netjes met je eigen leverancier (in dit geval Telfort) en zij zorgen maar dat ze het regelen met KPN. (sterker nog, als je netjes met KPN belt zul je of afgepoeierd worden met de mededeling dat je je eigen ISP mag bellen voor een monteur, of ze zullen je een vaste lijn aansmeren waarna ze wel een montuer in kunnen plannen).

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat je bij KPN moet zijn! Het ISRA punt is en blijft van KPN. Telfort gaat alleen over het abonement, hardwarematig is het feitelijk van KPN.

Voorbeeld, als jij een storing hebt met een ADSL of telefonie aansluiting en het ligt aan de verbinding tussen de wijkcentrale en isra dan zal KPN dit moeten herstellen. Wel vraag ik mij af wie dit moet aansturen. Moet dit bij KPN via de storingsdienst (0800-0407) aangemeld worden door de gebruiker, of moet Telfort dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:46:
Ik denk toch dat je bij KPN moet zijn! Het ISRA punt is en blijft van KPN. Telfort gaat alleen over het abonement, hardwarematig is het feitelijk van KPN.

Voorbeeld, als jij een storing hebt met een ADSL of telefonie aansluiting en het ligt aan de verbinding tussen de wijkcentrale en isra dan zal KPN dit moeten herstellen. Wel vraag ik mij af wie dit moet aansturen. Moet dit bij KPN via de storingsdienst (0800-0407) aangemeld worden door de gebruiker, of moet Telfort dit doen?
Als je mijn post gelezen had, dan had je kunnen weten dat KPN het voor je komt regelen via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:46:
Nee, Telfort is de partij die je hierop moet aanspreken. Met telfort heb je het contract voor de levering. Dat telfort dit levert via KPN is voor jou niet van belang. Jij betaalt aan Telfort, en Telfort heeft met KPN de overeenkomst dat zij via het KPN netwerk aan jou leveren.

KPN heeft in deze geen verplichting aan jou. KPN heeft de verplichting aan Telfort om volgens de voorwaarden die in het contract tussen KPN en Telfort gesteld zijn zorg te dragen voor een goed werkende lijn tot en met het IS/RA punt. Is die lijn beschadigd, dan zal Telfort KPN aan moeten sturen.

Het klopt dat het uiteindelijk KPN Is die de last mile moet herstellen, maar KPN heeft enkel een leveringsverplichting aan degene met wie het contract is afgesloten. Stel dat jij naast je Telfort ADSL een analoge lijn hebt liggen die niet werkt, dan is KPN wel aan te spreken
Een klant kan vanaf thuis niet bepalen waar de storing zit. Dus meldt je de storing aan bij Telfort. Telfort doet onderzoek (eventueel in samenwerking met KPN of een andere netwerkleverancier) en stuurt de juiste partij aan om het probleem op te lossen. Dit kan KPN zijn, maar bijvoorbeeld ook een leverancier van netwerkhardware.

de algemene conclusie als je wilt weten waar je moet zijn met je probleem: volg de weg van het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je ISRA punt kapot is mag je zelf gaan betalen... En dat is veel.
Ik ben 2x ADSL monteur geweest voor KPN (zomerbaantje) En in beide vakanties een keer gehad dat er een ISRA punt kapot of niet te vinden is.
Eerste klant was ISRA punt door de vorige bewoners uit elkaar gehaald en heel knullig gemaakt. Kosten voor nieuw ISRA punt: 300,-

2de klant waren ze aan het verbouwen en de aannemer vond het nodig om het ISRA punt te verwijderen, er liep alleen nog maar een stijgleiding. Kosten 300,-

Dit moet altijd door de klant zelf betaald worden, hoe belachelijk het soms ook klinkt.

Als ik jou was zou ik een foto maken van het geheel en dan hier posten. Er zijn genoeg handige mensen die er wel uit zullen komen.
En als die monteur komt, vraag echt even goed naar de kosten, of die er wel of niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Xavier schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:14:
Als je ISRA punt kapot is mag je zelf gaan betalen... En dat is veel.
Ik ben 2x ADSL monteur geweest voor KPN (zomerbaantje) En in beide vakanties een keer gehad dat er een ISRA punt kapot of niet te vinden is.
Eerste klant was ISRA punt door de vorige bewoners uit elkaar gehaald en heel knullig gemaakt. Kosten voor nieuw ISRA punt: 300,-

2de klant waren ze aan het verbouwen en de aannemer vond het nodig om het ISRA punt te verwijderen, er liep alleen nog maar een stijgleiding. Kosten 300,-

Dit moet altijd door de klant zelf betaald worden, hoe belachelijk het soms ook klinkt.

Als ik jou was zou ik een foto maken van het geheel en dan hier posten. Er zijn genoeg handige mensen die er wel uit zullen komen.
En als die monteur komt, vraag echt even goed naar de kosten, of die er wel of niet zijn.
Nu maakt je mensen weer onnodig bang...

Er zijn ook heel veel gevallen waar een monteur namens de ISP of KPN komt kijken en het probleem constateert en gewoon oplost. Als er dus even netjes weer een contact gemaakt moet worden tussen de draadjes in de muur en een nieuw aansluitdoosje is dat meestal geen enkel probleem.

Ander verhaal is het natuurlijk als je heel de kabel gewoon uit de grond getrokken hebt of hebt weg gesmeerd achter het stucwerk :)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-06-2008 12:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:56:
[...]

Nu maakt je mensen weer onnodig bang...

Er zijn ook heel veel gevallen waar een monteur namens de ISP of KPN komt kijken en het probleem constateert en gewoon oplost. Als er dus even netjes weer een contact gemaakt moet worden tussen de draadjes in de muur en een nieuw aansluitdoosje is dat meestal geen enkel probleem.

Ander verhaal is het natuurlijk als je heel de kabel gewoon uit de grond getrokken hebt of hebt weg gesmeerd achter het stucwerk :)
Dat klopt, Maarja zonder foto is er niks te zien.
Is de kabel onder de ISRA afgesneden of bij de aftakking van de dikke kabel?
Dat maakt een hoop uit. Dus iets meer info is wel gewenst.

Maarja die 2 voorbeelden waren ook worst case senarios.
Je komt ook ISRA's tegen die je moet maken waarbij gewoon simpel weg de kabel is los geraakt, of het kastje is pleitte maar de kabel ligt er gewoon nog.
Het ligt gewoon aan de situatie dus een foto is gewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door Xavier op 24-06-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
*bericht verwijdert*

[ Voor 97% gewijzigd door Deveran op 24-06-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je mijn post gelezen had, dan had je kunnen weten dat KPN het voor je komt regelen via Telfort.
Ja, daarom hebben ze dat nog niet uitgevoerd. Ik vraag het me nog steeds af wie dit moet doen... kom met feiten waarom en ervaringen. Want de reden dat ik dit vraag is omdat het voor iedereen, zelfs Telfort en KPN dus onduidelijk is. Misschien verstandig om bij die betreffende storingsdienst, die ik even aanhaalde, te raadplegen???
Een klant kan vanaf thuis niet bepalen waar de storing zit. Dus meldt je de storing aan bij Telfort. Telfort doet onderzoek (eventueel in samenwerking met KPN of een andere netwerkleverancier) en stuurt de juiste partij aan om het probleem op te lossen. Dit kan KPN zijn, maar bijvoorbeeld ook een leverancier van netwerkhardware.
Oke, ik ben de klant niet en ik weet toch wat het is.. die storing... 8)7
ISRA kabels kapot gesneden, dus onderzoek is niet nodig.. maar vertel het een deze topicstarter dat er nog onderzoek moet volgen omdat men nog niet weet wat er loos is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
TS moet wachten tot de KPN monteur de aansluiting komt testen. Komt de monteur niet opdagen, (zoals KPN heel vaak doet,) dan moet TS aan de Telfort helpdesk vragen of zij KPN aan kunnen sturen voor het opnieuw opleveren van een IS/RA punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZO! wat een reacties.
Gisteren gebeld door KPN, vandaag een monteur over de vloer gehad.

Hij heeft niet een geheel nieuw ISRA punt geinstalleerd, maar meer gewoon gezorgd dat ik van het signaal gebruik kon maken dat binnen kwam.

Wat ik heb gedaan? Nou....

Ik heb dus weer Telfort gebeld, vragend naar hoe het nou zat? Bleek dat een of andere pik mij foutieve informatie had gegevens, en dat Telfort dus gewoon KPN aan kon sturen etc om het probleem gefixt te krijgen. En dat is ze dus gelukt!

Thanks voor alle reacties en dergelijke.. ik heb internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het signaal bleek overigens ook niet goed door te worden gestuurd in de wijkcentrale.. dat probleem had ie al opgelost voordat ie uberhaupt bij mij thuis kwam.. erg relaxt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb denk ik hetzelfde probleem bij mij waren de kabels eraf bij het isra punt mischien kan iemand mij advies geven om dit aan te sluiten

heb ook telfort internet aangevraagd wilde ook instaleren deed israpunt opendreaaien bleken de kabels eraf te zijn gehaald heb foto,s van de isra en de kabels
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/4146/internet005bv1.th.jpg
op foto kan je blauwe dikke kabel zien waar de draden uitkomen
de iets dikkere kabel is voor een andere telefoon aansluiting in de woonkamer
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/3323/internetld9.th.jpg

hopelik kan iemand mij een goed advies of hulp biedeen wat te doen

alvast bedankt groeten

andre
Pagina: 1