Heey,
Ik ben al een ruime tijd aan het kijken naar een goede laptop en nu heb ik een selectie gemaakt van waar ik uit denk dat ze goed zijn. Misschien dat jullie een beter idee hebben over wat ik het beste kan pakken, want ik kom er echt niet meer uit
.
Ik weet niet wat goede videokaarten zijn bijvoorbeeld en wat dat inhoudt met shared geheugen bij een videokaart. Dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Ik wil dus graag jullie ervaring weten met notebooks, misschien wel met een van de onderstaande laptops!
Wat ik wil:
* Maximale prijs is 1000,-
* Snelle processor en genoeg werkgeheugen zodat processen snel kunnen verlopen, hiermee bedoel ik dus geen happeringen in Muziek/Spellen/Films als ik ondertussen ook andere processen heb draaien of wissel tussen processen
.
* Het liefst een 17 inch beeldscherm voor films en games
* Genoeg schijf ruimte voor een paar films (niet veel) en muziek. 320+ GB
* De videokaart moet een mid-range kaart zijn waarop ik wel wat spelletjes kan spelen, maar niet de nieuwste. Weet niet of het mogelijk is maar Call of Duty 2 zou leuk zijn. Zo niet dan iets als GTA.
* Wireless LAN moet inbegrepen zijn
* BT en Webcam zijn leuk, maar niet echt nodig voor mij.
Nu heb ik zelf zitten kijken en ben op de volgende laptops gestuit:
MSI GX 700-252NL
Prijs: € 899,-
Processor: Intel® Core 2 Duo T8100 (2,1 GHz)
Geheugen: 3072 GB
Scherm: 17" Inch
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 512 MB aanwezig, t/m 768 MB (shared)
Hard Disk: 320 GB
Overig: Webcam, W-lan, Vista, BT
Acer Aspire 7720G-5A4G64MN
Prijs: € 799,-
Processor: Intel® Core 2 Duo T5550 (1,83 GHz)
Geheugen: 4096 GB
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 9500M GS 512 MB aanwezig
Hard Disk: 2x 320 GB (640 totaal)
Overig: Webcam, W-lan, Vista
Toshiba Satelite A300-16I
Prijs: € 849,-
Scherm: 15,4" Inch
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD3650 256 MB aanwezig, t/m 768 MB (shared)
Zelf denk ik dat de MSI de beste keus is voor mij. Maar voor ik iets beslis zou ik jullie mening willen horen en misschien hebben jullie wel een andere laptop die beter bij mijn idealen aan sluit dan de 3 die ik heb genoemd.
Ik hoop dat jullie willen kijken naar de drie keuzes die ik heb genoemd en dan gaan kijken of er misschien een betere laptop rondloopt die aan mijn wensen voldoet. Zijn dit al 3 goede keuzes, dan zou ik graag jullie mening weten over deze drie.
Met vriendelijke groeten,
René
Ik ben al een ruime tijd aan het kijken naar een goede laptop en nu heb ik een selectie gemaakt van waar ik uit denk dat ze goed zijn. Misschien dat jullie een beter idee hebben over wat ik het beste kan pakken, want ik kom er echt niet meer uit
Ik weet niet wat goede videokaarten zijn bijvoorbeeld en wat dat inhoudt met shared geheugen bij een videokaart. Dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Ik wil dus graag jullie ervaring weten met notebooks, misschien wel met een van de onderstaande laptops!
Wat ik wil:
* Maximale prijs is 1000,-
* Snelle processor en genoeg werkgeheugen zodat processen snel kunnen verlopen, hiermee bedoel ik dus geen happeringen in Muziek/Spellen/Films als ik ondertussen ook andere processen heb draaien of wissel tussen processen
* Het liefst een 17 inch beeldscherm voor films en games
* Genoeg schijf ruimte voor een paar films (niet veel) en muziek. 320+ GB
* De videokaart moet een mid-range kaart zijn waarop ik wel wat spelletjes kan spelen, maar niet de nieuwste. Weet niet of het mogelijk is maar Call of Duty 2 zou leuk zijn. Zo niet dan iets als GTA.
* Wireless LAN moet inbegrepen zijn
* BT en Webcam zijn leuk, maar niet echt nodig voor mij.
Nu heb ik zelf zitten kijken en ben op de volgende laptops gestuit:
MSI GX 700-252NL
Prijs: € 899,-
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 512 MB aanwezig, t/m 768 MB (shared)
Overig: Webcam, W-lan, Vista, BT
Acer Aspire 7720G-5A4G64MN
Prijs: € 799,-
Processor: Intel® Core 2 Duo T5550 (1,83 GHz)
Geheugen: 4096 GB
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 9500M GS 512 MB aanwezig
Hard Disk: 2x 320 GB (640 totaal)
Toshiba Satelite A300-16I
Prijs: € 849,-
Scherm: 15,4" Inch
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD3650 256 MB aanwezig, t/m 768 MB (shared)
Zelf denk ik dat de MSI de beste keus is voor mij. Maar voor ik iets beslis zou ik jullie mening willen horen en misschien hebben jullie wel een andere laptop die beter bij mijn idealen aan sluit dan de 3 die ik heb genoemd.
Ik hoop dat jullie willen kijken naar de drie keuzes die ik heb genoemd en dan gaan kijken of er misschien een betere laptop rondloopt die aan mijn wensen voldoet. Zijn dit al 3 goede keuzes, dan zou ik graag jullie mening weten over deze drie.
Met vriendelijke groeten,
René
[ Voor 4% gewijzigd door Patavorene op 27-07-2008 19:12 ]