Toon posts:

PC overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Verwijderd

Topicstarter
Probleem begon na vervangen batterij; PC wilde niet meer booten en hing na 3-4 minuten. Zelf in de BIOS. Details in deze thread: Begin van het einde?

Probleem is erger geworden (zonder dat ik iets veranderd heb). Nu boot ie helemaal niet meer. Fans gaan draaien, HD begint te spinnen maar beeldscherm krijgt geen signaal. Na 10 seconden valt alles uit...

Heb de hele PC uit elkaar gehaald en alles stofgezogen, kabels ontstoft, geheugen eruit, kaarten eruit, HD's, DVD, floppy, kaartlezer, USB kaartje. Alles behalve processor. Toen alleen het meest noodzakelijke er weer in; 1 geheugen reepje, 1 HD en videokaart. En "clear CMOS" gedaan. That's it!

En toen; NIKS. Weer na 10 seconden zoemen uitgaan zonder beeld gekegen te hebben |:(

Is ie dood??????

Extra vraagje (verkeerde forum maar ben nu toch aan het tikken ;) ): Heb ook een laptop; hoe krijg ik de content van m'n HD's op m'n laptop? Heb wel backup van mail en documents maar niet van alles... :'(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Begin eens bij het begin.
Gebruik alleen het moederbord + processor + voeding en voor de rest alleen het beeldscherm en toetsenbord aankoppelen. (Dus geen geheugen, hd, cd-rom e.d.)

Werkt dat? Kan je in de bios komen? En blijft hij langer dan 5 minuten aan of valt hij direct uit?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik had toevallig een zelfde geval begin vorige week in handen, toen bleek dat er een beetje vreemde CPU koeler niet genoeg draaide.. CPU Cooler vervangen het werkte weer.

Anyway zou maar eens beginnen met een andere voeding te testen als je voor de rest niks kan instellen en de basic startup al hebt gedaan.

Verwijderd

Onbekend schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:58:
Begin eens bij het begin.
Gebruik alleen het moederbord + processor + voeding en voor de rest alleen het beeldscherm en toetsenbord aankoppelen. (Dus geen geheugen, hd, cd-rom e.d.)

Werkt dat? Kan je in de bios komen? En blijft hij langer dan 5 minuten aan of valt hij direct uit?
moet je mij eens vertellen hoe je zonder geheugen in de bios komt

Verwijderd

Topicstarter
Wist niet dat dat kon; booten zonder geheugen en HD. Maar goed, geprobeerd en resultaat: nada, niks!!

Geen beeld en geen BIOS...

Verwijderd

Zonder geheugen boot geen enkele pc,
wat je moet doen is probleren te booten met alleen de
processor
voeding
1 reepje geheugen
als je onboard vga hebt op het moederbord dan alleen onboard
als je geen onboard hebt gewoon de videokaart erin zetten,
verder alles los
bios reset uitvoeren via de jumper op het moederbord.

als hij het dan nog niet dut kun je die ene geheugen module er ook uithalen
als je dan een pc speaker op het moederbord aansluit moet hij gaan piepen
dut hij dit niet is het moederbord helaas overleden,
piept hij wij post dan effe wat hij peept dus kort / lang,
Suc6

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:20:

dut hij dit niet is het moederbord helaas overleden,
Of de voeding, dat lijkt me waarschijnlijker. Waarom heb je de batterij uberhaupt vervangen, was dat wel echt nodig?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
MrAngry schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:22:
[...]

Of de voeding, dat lijkt me waarschijnlijker. Waarom heb je de batterij uberhaupt vervangen, was dat wel echt nodig?
Dat vraag ik me dus ook af. Normaliter is dat niet nodig, omdat hij het zelfs doet zonder batterij / met kapotte batterij. Hij vergeet dan alleen de instellingen van de BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, geheugen er weer in (geen HD, etc) -> niks
Ander geheugen -> niks
Andere videokaart -> niks
Ook geen enkel piepje....

Fan van CPU draait prima dus dat is het niet.

Batterij vervangen i.v.m. vreemde boot problemen. Zie de link in m'n eerste post.

Ik denk dat ik veilig kan stellen dat Mobo OF voeding niet goed is. Enig idee hoe te testen?

Verwijderd

Vind dit soort topics altijd lastig omdat het van alles kan zijn, met de gedachtengang dat er tijdens het verwisselen van de batterij en het uitzuigen van de onderdelen vaak kan leiden tot een probleem, puur omdat de 1 wat voorzichtiger is dan de ander.

Logisch gezien, als het voorheen goed werkte en daarna niet meer dan lijkt mij de meest logische verklaring dat je ergens een statische ontlading op heb gehad of met het stofzuigen toch iets beschadigd hebt, Ik denk dan ook sterk dat je MoBo naar de jachtvelden is maar om dat uit te sluiten zul je denk ik even rond moeten kijken wie nog wat spare parts heeft liggen, zoals een voeding, graka etc. om te kijken waar het nou precies aan ligt.

Ander alternatief is je hele systeem uit elkaar halen en even "droog" testen op een tafel met een goed stuk rubber eronder en dan testen. Genoeg te proberen lijkt me om het probleem te tackelen maarjah, het is een kwestie van doen. Overigens vind ik het vreemd dat je bij een batterij opnieuw Windows moet activeren, alsof je een moederbord heb vervangen, lijkt me nogal vaag ;)

Testen en uitsluiten, enigste manier. Verder is het overbodig om zo snel meerdere topics te openen voor eenzelfde probleem, je had in die ander gewoon verder kunnen gaan.

Verwijderd

ik zou de stekkers van je voeding eens controleren, als je hem een keer marginaal schuin erin drukt kan er een kabeltje uit de stekker zijn geschoven, had ik ook nadat mijn pc in heerlen bij de regenboog was geweest, denk wel dat het aan je voeding licht, als het mobo dood is krijg je helemaal niks, of hij gaat alleen aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:04:
ik zou de stekkers van je voeding eens controleren, als je hem een keer marginaal schuin erin drukt kan er een kabeltje uit de stekker zijn geschoven, had ik ook nadat mijn pc in heerlen bij de regenboog was geweest, denk wel dat het aan je voeding licht, als het mobo dood is krijg je helemaal niks, of hij gaat alleen aan.
how how , bij een moederbord kan er ook van alles mis mee zijn , zou mooi zijn als een moederbord alleen , of hij gaat aan en hij doet het, of hij doet het helemaal niet meer , was je zo klaar ;)

maar ik zou indd eens naar de voeding kijken

je zal trouwens wel iets moeten gaan proberen , ik zou beginnen met ergens een voeding te krijgen/lenen , als dat niet werkt misschien ergens geheugen lenen, het is toch lastig testen/achterhalen als je geen extra hardware hebt , ik heb ook al vaak hemel en aarde verschoven om iets te lenen van bekenden , als ik vermoede dat er iets kapot was :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 18:28 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Loop allereerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens rustig door, en vooral: check je bekabeling! Het komt zo vaak voor dat iemand de 12V P4-stekker op het moederbord of extra voedingsstekker aan de videokaart is vergeten...

Rail Away!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al genoemd. Sowieso zie ik niet in waarom je niet gewoon verder gaat in je originele topic. Crossposting wordt namelijk niet zo op prijs gesteld op GoT.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.