Toon posts:

Boot probleem NA vervangen MoBo batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de FAQ gelezen maar niets kunenn vinden wat relevant is dus zoek hulp

De MoBo batterij was leeg en is vervangen. Nu moet ik Vista geloof ik heractiveren maar zo ver kom ik niet eens.

Ongeveer 3-4 minuten na booten als ik bijna opgeboot ben stopt de PC. Beeld staat stil, rode led van HD activity stopt en niets gebeurt meer. Als ik dan opnieuw boot gebeurt er helemaal niets. Krijg zelfs niet het BIOS scherm. Monitor krijgt geen enkel signaal. Pas als de PC een uur of zo heeft uitgestaan kan ik weer booten. Maar hij loopt altijd vast binnen 5 minuten.

Dacht dat het misschien Vista was maar bij het installeren van XP stopt alles ook na 3-4 minuten; zo'n beetje als ik de partitie voor installatie moet selecten. Zelfde symptoon; beeld staat still en slaat vast.

Ik heb m'n BIOS gecontroleerd maar zie niks geks. Bouw altijd m'n eigen PC en doe eigenlijk nooit iets gek met m'n BIOS.

PC heeft altijd goed gewerkt; is niks geks mee gedaan en de configuratie is meer dan een jaar niet veranderd. Snap niet wat er nu opeens mis is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je er een nieuwe batterij in gedaan? Of had je er nog een 'rondslingeren'. Meet 'm eens na met een volt-/multimeter.

Heb je de tijd wel goed gezet in de BIOS? Opnieuw activeren van Windows had niet gehoeven wanneer je alleen maar de batterij vervangt lijkt mij?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Hoe heb je gemerkt dat je batterij van het moederbord leeg was?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Batterij is vervangen met een nieuwe. BIOS geeft aan dat batterij 3.00V geeft dus dat is in orde. PC is trouwens ongeveer 4jr oud.

Batterij vervangen omdat uitzetten eerst kuren kreeg; PC ging uit maar 1 fan bleef draaien tot de stekker uit het contact gehaald werd. Een week later kon Vista datum en tijd niet meer herinneren. Toen vermoedde ik al dat de batterij "op" was maar heb niets gedaan. Weer een week later wilde Vista opeens opnieuw activatie. Wel eens gehoord dat Vista opnieuw geactiveert moet worden op nieuwe HW. Mijn Vista draai al heel lang maar is geactiveerd door een OEM PC te imiteren. Lang verhaal maar in elk geval gerelateerd aan het feit dat m'n MoBo geen stroom kreeg. Toen batterij vervangen en boot problemen gekregen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laat ik eens goed door alle opties van m'n BIOS gaan. Na 3-4 minuten snuffelen door de BIOS schermen hetzelfde resultaat; beeld staat stil en niets werkt meer. Rebooten ook niet. Wat kan dit in hemelsnaam zijn. Snap er niets van.

Sta nu op het punt er allelei kaarten uit te trekken maar heb zo'n vermoeden dat MoBo het probleem is...

Help.... please... 8)7

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Hmmm.... Hangen en opstarten probleemoplossing uitvoeren, en als-ie stuk is: RMA.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 26-07-2008 08:39 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:39:
Hmmm.... Hangen en opstarten probleemoplossing uitvoeren, en als-ie stuk is: RMA.
RMA gaat niet werken met een pc van 4 jaar oud ;)

Maargoed, ik voorzie een ACPI probleem of iets in die trant. Misschien toch iets over het hoofd gezien in het BIOS? Over dat uur uit staan, laat je dan de stekker erin zitten? Zo ja, trek de stekker eruit en druk een paar keer op de aan schakelaar. Kijk ook eens voor de lol of je niet toevallig stekkertje van je cpu fan eruit hebt getrokken. Ik kan mij vaag herinneren dat bepaalde processoren, 4 jaar geleden hetzelfde deden, bij overheating.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC ging gek doen en stopte toen te werken. Wou niet booten. Zelfs geen BIOS scherm meer. Details hier: PC dood?

Mijn conclusie was waarschijnlijk power supply stuk of anders MoBo.

Eerst nieuwe power supply gekocht; zelfde resultaat. Niks!

Nieuw MoBo gekocht (Gigabyte GA-K8VM800M); zelfde resultaat. Niks.

Mobo heeft onboard VGA dus zelfs geen videokaart gebruikt. Geen HD, geen DVD, niets!

Enige niet vernieuwde onderdeel... De CPU. Nooit overgeklokt. Heb hem bekeken maar alles ziet er prima uit. Zou die toch stuk kunnen zijn? Kan nu ook wel een nieuwe CPU komen maar ik blijf aan de gang. Al 100 euro weg en nog steeds niks...

P.S. Misschien eerst even eerste thread lezen zodat je weet wat ik allemaal gedaan heb.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je BIOS is gedefault door de switch van batterij, weet je zeker dat er nu niets anders staat ingesteld waardoor het ding vastloopt?
Pagina: 1