Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GoT, Bug/Feat] Bekijk bericht, tekstvak autom geselecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:18

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik maakte net een post in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 27 via de Quick Reply en wilde met 'Bekijk Bericht' bekijken of het bericht goed te lezen was. Wat mij echter opviel, is dat het tekstvak automatisch staat geselecteerd (dwz je kan gelijk typen en het bericht verder bewerken). Dit is lastig, want in het geval van eerder genoemd topic, met een uitgebreide topicwaarschuwing, scrollt mijn browser (FireFox 3.0.1 NL, Windows Vista 32-bit NL) vanzelf naar beneden naar het tekstvak (waar dus de cursor al klaar staat om te typen) en dus moet ik weer naar boven scrollen om het bericht te zien. Dit lijkt mij niet alleen lastig met uitgebreide topicwaarschuwingen, maar ook bij lange posts, je moet dan weer naar boven scrollen om je bericht te zien. Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen, behalve door een post te maken (al dan niet in het QR veld, maakt voor deze bug/feature niet uit) in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 27 en op Bekijk Bericht te klikken, dan zie je precies wat ik bedoel (uiteraard werkt dit niet met achterlijk grote verticale resoluties, mijn reso is 1280x800, browser op maximale venstergrootte).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, ik denk dat er voor zowel niet selecteren als wel selecteren iets te zeggen valt. De vraag is of het ongemak van niet-selecteren (je moet weer expliciet het tekstvak de focus geven) opweegt tegenover het ongemak van wel-selecteren (je moet bij langere posts terugscrollen).

Gezien het feit dat de lengte van de meeste posts inclusief tekstvak wel makkelijk op een scherm past ben ik toch genegen om de huidige behaviour te handhaven.

Intentionally left blank

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Je drukt op 'Bekijk Bericht' om je bericht te controleren voordat je het verstuurt, of om te kijken of je alle tags goed heb etc. Daarom zou ik het toch willen zien zoals ik eerder beschreef, je druk tenslotte op 'Bekijk Bericht' om je bericht te zien, niet om je bericht meteen te editten, zeker bij lange posts (dus niet alleen met topicwaarschuwingen) kan dit lastig zijn, je wilt je bericht zien, niet de 'broncode'. Granted, wat voor werk is het om te scrollen, maar toch lijkt mij dit voorbij te gaan aan de achterliggende functie van 'Bekijk Bericht'.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, ik gebruik 'bekijk bericht' toch regelmatig terwijl ik nog niet klaar ben met mijn post...

Intentionally left blank

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Ja, maar je bekijkt je post toch? Daarom heet het 'Bekijk Post' ;) :p Ik wil niet naar boven hoeven scrollen als ik dat doe. Ik controleer de post en als ik aanpassingen wil maken of het toch wil versturen dan pas scroll ik wel naar beneden. Een prefje maken hoef ik denk ik niet te vragen, dan krijg ik volgens mij klapjes :p :o

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Glaanieboy schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:52:
Ja, maar je bekijkt je post toch? Daarom heet het 'Bekijk Post' ;) :p Ik wil niet naar boven hoeven scrollen als ik dat doe. Ik controleer de post en als ik aanpassingen wil maken of het toch wil versturen dan pas scroll ik wel naar beneden.
Ik lees de post met als doel om typefouten e.d. meteen te verbeteren en vervolgens mijn post aan te passen of uit te breiden (of op submit te duwen als ik het welletjes vind). Meestal is het dan wel prettig als mijn cursor al in het tekstvlak staat. Zolang mijn post geen A4-tje beslaat heb ik geen problemen met terug hoeven scrollen (op een verticale resolutie van 1024) :?

Nu tiep ik dit hier in Firefox 2 dus misschien is de scrollbehaviour in Firefox 3 veranderd en scrolled deze verder door? (zal ik morgen even testen, geen zin om mijn andere pc op te starten - het is hier al warm genoeg - of om ook op deze PC al te upgraden naar Firefox 3 :P)
Een prefje maken hoef ik denk ik niet te vragen, dan krijg ik volgens mij klapjes :p :o
De prefs zijn op :+

Intentionally left blank

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Ik lees de post met als doel om typefouten e.d. meteen te verbeteren en vervolgens mijn post aan te passen of uit te breiden (of op submit te duwen als ik het welletjes vind). Meestal is het dan wel prettig als mijn cursor al in het tekstvlak staat. Zolang mijn post geen A4-tje beslaat heb ik geen problemen met terug hoeven scrollen (op een verticale resolutie van 1024) :?
Hmm, ja je hebt gelijk. Het viel mij toevallig op in het spelvaudtjes topic, ik dacht 'hee wat irritant' en maakte een post hier in BUG. Het is niet zo dat mijn GoT ervaring nu zo slecht is (geworden), ben nog steeds blij met GoT :p
Nu tiep ik dit hier in Firefox 2 dus misschien is de scrollbehaviour in Firefox 3 veranderd en scrolled deze verder door? (zal ik morgen even testen, geen zin om mijn andere pc op te starten - het is hier al warm genoeg - of om ook op deze PC al te upgraden naar Firefox 3 :P)
Kan ik me niet herinneren, ik hoor het wel :)
[...]
De prefs zijn op :+
'Helaas, opperdepop!' :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die topic-warning aldaar is inderdaad wel huge-*ss groot. Een optie zou misschien zijn om 'm in de preview niet meer te tonen.

Intentionally left blank

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Of helemaal boven het bericht, in plaats van tussen het bericht en de 'broncode'.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

crisp schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:20:
Die topic-warning aldaar is inderdaad wel huge-*ss groot. Een optie zou misschien zijn om 'm in de preview niet meer te tonen.
Ik denk dat je dan wat modjes op je dak krijgt :+

Wanneer je de topicwarning tussen de textarea en de submit-div laat plaatsen ziet het er niet heel slecht uit, en de post en de textarea zijn tegelijk in beeld (op een schermhoogte van 780 althans).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CodeCaster schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:27:
[...]

Ik denk dat je dan wat modjes op je dak krijgt :+
I'm Uebermod >:)

Besides, als je je post previewed dan heb je de topicwarning toch al gezien?

Intentionally left blank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

*KICK* Edit: Let op met quoten, dit topic is meer dan 2 jaar oud, just so you know..

Ik vind het nogsteeds irritant dat als ik m'n bericht wil bekijken, ik helemaal 0,0 van m'n bericht zie en de focus in het tekstvak staat...

Ok, vanwege m'n 1024x600 resolutie (netbook FTW) heb ik al sowieso weinig ruimte, maar het enige wat ik zie als ik m'n bericht bekijk is m'n eigen signature. Met andere woorden: ik ros per direct op verzend bericht, en dan zie ik met de redirect wel of het klopt of niet... Beetje de omgekeerde wereld, maarja. Het werkt wel eenvoudiger...

Misschien is dit nog relevant: Template: tweakers, en geen _ng...

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 06-09-2010 17:52 ]

Ey!! Macarena \o/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vanuit usability zou het inderdaad mooi zijn als de focus niet meer in het invoerveld actief is. Dat betekent dat men nog een keer moet klikken... Wellicht zou een mogelijkheid zijn om de focus alleen te activeren als het invoerveld ook daadwerkelijk zich in de viewport bevindt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1