Toon posts:

Externe hardeschijf sloom op sata aansluitng.

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een Medion externe hardeschijf gekocht.
Ik heb ook een medion computer, die een speciale sata aansluiting heeft voor een externe hardeschijf van medion.

Mijn externe hardeschijf doet het wel. Alleen als ik bestanden wil kopiëren (denk aan 10 gb of hoger) gaat hij niet hoger dan 13,1 mb per seconde. Dat is al zeer weinig op een externe hardeschijf die op USB2 draait, maar deze draait op SATA. Dus dan zou je denken, dat hij sneller zou moeten werken dan een USB2 aansluiting. Terwijl hij in feite gewoon veel slechtere snelheid heeft dan een USB2 aansluiting.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Of heeft iemand tips zodat je de snelheid wat kunt opdraaien.
Ik heb niks geprobeerd, want ik weet er niet veel van.
Ik weet wel dat de bestandssyteem NTFS is.

b.v.b

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Kijk eens welke modus die draait ? DMA/UDMA/PIO ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:21
Om wat voor files gaat dit dan? Als het om veel kleine bestanden gaat dan kan het best kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er achter komen in welke modus die draait?

En het gaat om grote files van 1 gb of meer.
(nieuwsgroepen he.)

• DukeBox
device manager.
Iets anders, de interface hoeft niet de beperkende factor te zijn. Meestal is de HDD dat zelf.. maar 13,1 millibit is inderdaad wel heel erg weinig. Daarnaast vind ik het vreemd dat je OS of applicatie dat in milibit weergeeft aangezien dat eigenlijk niet bestaat (een bit is al het kleinste meetbare).

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 27-07-2008 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in de ''device manager'' komen?
Is dat een programma ofzo ?

• DukeBox
Das wel erg basic.. denk dat je op het verkeerde forum zit.

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, ik heb namelijk nederlandse windows...

Dus je bedoelt apparaat beheer?
(ik heb meer verstand van andere dingen, waar ik zeker weet waar jij geen verstand van hebt, maar oke.)

In aparaatbeheer ben ik nu, hoe kan ik bij mij externe hardeschijf komen ?

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Ik zie dat je voor elk probleem een ander topic opent,maar nooit iets zelf onder/zoekt.
Hier op GOT, is het de bedoeling dat je eerst zelf zoekt/google/got.
Kom je daarna niet uit, dan helpen we je graag, elke tweaker, weet hoe je in je Hd komt, bij apparaatbeheer.
Ik zou eens op een beginnersforum kijken of eens wat lessen volgen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
start, instellingen, configuratiescherm, systeem, hardware, apparatenbeheer, ide/ atapi controllers of de SCSI controllers en hier bij geavanceerde instellingen kijken.

persoonlijk vindt ik dat dukebox gelijk heeft en dat het erg basic is, beetje zelf ondernemen/ opzoeken kan geen kwaad.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Bestanden die je van nieuwsgroepen haalt zijn vaak gefragmenteerd door de manier van opslaan van je usenet client (vaak met meerdere threads), wat de oorzaak kan zijn van je lage doorvoersnelheid.

Ik zou even met HDTune meten hoe snel de schijf is, of met een andere benchmarkprogramma zoals SiSoftware Sandra.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je zit daar ook niet goed. probeer het via schijfbeheer (kan wel via hier maar dat is meer zoekwerk)

ik hoop trouwens dat je met de titel van de .jpg niet ons bedoeld..../kuttweakersvangotsl8.jpg anders zit je hier echt verkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 27-07-2008 23:39 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Ray schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:37:
je zit daar ook niet goed. probeer het via schijfbeheer (kan wel via hier maar dat is meer zoekwerk)

ik hoop trouwens dat je met de titel van de .jpg niet ons bedoeld..../kuttweakersvangotsl8.jpg anders zit je hier echt verkeerd.
ja, idd, ik dacht al hetzelfde, wie noemt nu zo zijn.jpg?
Als ik in de posthistorie kijkt van masteromg, zijn veel van zijn posting gesloten,omdat hij zich niet aan het beleid hield. Ik denk dat de tweakers mentaliteit nog gekweekt moet worden? :P

[ Voor 19% gewijzigd door thefxr op 28-07-2008 01:19 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is duidelijk:

- totaal geen eigen inzet.
- blijkbaar geen FAQ's lezen. (waar veel in terug te vinden is)
- dit is zoals vaker gezegd vrij basic.
- schelden doormiddel van een .jpg naar de personen waarvan je hulp verwacht.

Masteromg, verdiep je eens in de materie ga FAQ's lezen en zoek eens naar topic's. Met een beetje moeite moet je een heel eind kunnen komen. Zoals reeds door meer personen hierboven gezegd op GoT wordt er van je verwacht ook enig eigen inzet te tonen.

Daarnaast raad ik je aan deze nogmaals door te nemen OM FAQ / Beleid en iets te doen aan jouw omgangsvormen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.