• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Dag,

Ik krijg binnenkort een nieuwe kamer en mijn plan is om daarin een Tv te zetten. Nu is het enige probleem waar ik tegenaan loop de grote die waarschijnlijk het beste is. Het is de bedoeling dat de tv aan het voeteneinde van mijn bed komt te staan (in de hoek van de kamer) en ik ben vooral van plan tv/films er op te kijken. Daarnaast ben ik misschien van plan om over een tijdje een xbox 360 o.i.d. te kopen, maar hier zit nog geen zekerheid in en verder wil ik hem denk ik wel af en toe draaien om via een andere plek in mijn kamer tv te kijken (vanaf mijn bureaustoel bijv.).
Nu heb ik gelezen en is mij verteld dat het verstandig is de afstand te delen door 4 en dat dat dan een goede hoogte is. Bed is 2 meter lang, 26" is 66cm, dus maal 4 lijkt goed uit te komen. Nu is het wel zo dat mijn bed 120 cm breed is, dus misschien 'oogt' een 26" kleiner.
Ik heb een mooie 32" gevonden, LG 32LG3000, maar ik twijfel dus nog om deze te kopen. Mijn gevoel gaat een beetje naar 32" uit, omdat het groter is.. maar ik zou het heel vervelend vinden als straks blijkt dat het toch te dichtbij is voor die grote en dat ik er last van ga krijgen tijdens het tv kijken. Dit mede omdat wij nog een analoge tv hebben, dus niet digitaal..
Het is misschien een beetje een vage vraag, maar ik zou toch graag enig advies willen vragen over deze kwestie. Verder had ik ook nog een klein vraagje over scherpte. Is een 26" even scherp als een 32" of is de laatste toch net ietsje minder scherp vaak?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort exact dezelfde 32" (de 32LG3000) en ben er zeer tevreden over. Kheb hem ook om in m'n appartement te plaatsen, maar voorlopig staat hij hier op m'n oude kamer. Veel tv heb ik er nog niet op gekeken maar kheb wel al voldoende op m'n ps3 zitten spelen om te kunnen besluiten dat het een zeer goed model is voor z'n prijscategorie.

De ps3 speelt weliswaar met HDMI, maar ook filmtjes vanop m'n externe hdd (dus gewone kwaliteit, geen HD) komen ook goed uit. Meestal zit ik op een afstand van 1-2 meter en heb geen last van een "te groot scherm".

Zelf zou ik je dus aanraden de 32" te nemen. Vanaf een afstand van 1 meter heb je zeker goeie kwaliteit en dan zul je later ook niet zitten met de kwestie "Waarom heb ik nu het 'kleintje' genomen.." O-)

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Mijn advies is: ga toch echt voor die 32".
In mijn oude kamer stond mijn televisie net iets verder dan het voeteneind van mijn bed, dus iets meer dan 2 meter afstand. Ik heb zelf een 37" LCD gekocht, en dit was echt prima te doen. Achteraf had ik m best een slag groter kunnen nemen (nu zoiezo ik een grotere kamer heb)
Dus 100%, ga voor die 32"... het zou balen zijn als je er achteraf spijt van zou krijgen.
Kijkafstand vind ik echt subjectief, op 2 meter afstand vind ik 42" zelfs kunnen.

Succes

Verwijderd

Ik stel voor dat je eerst Welke TV moet ik kopen? eens leest. De vraag of je 26" of 32" wilt kan je perfect zelf uitzoeken. Je kan bijvoorbeeld eens in de winkel (ja, echte winkels bestaan nog) gaan kijken?

Dit topic is gesloten.