Zijn er goede Nederlandse Apple Blogs?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het leek mij een mooie zomerklus om een mooie/duidelijke/waardevolle Nederlandstalige Apple Blog op te zetten. Een soort Nederlandse tegenhanger van MacRumors.com met nieuws en speculaties, buyers guides en (als ik de juiste programmeurs kan vinden) wellicht een Apple Marktplaats en community.

Lijkt mij een ideale manier om de nerd/schrijver/blogger/applefan in mij te combineren. :) Er zal wel geen geld in zitten, maar leuk wordt het wel.

:? Maar wat is er al te vinden op de Nerderlande Apple markt?

- Tweedehandsmac.nl (alleen marktplaats)
- Onemorething.nl (podcast, news & community, maar wel heel veel "net-niet-nieuws en oninteressant nieuws als "geestelijk vader Win95 is Apple fan" en nieuws over de "Zune" en het feit dat "Neil Young een hekel heeft aan het iPod tijdperk")
- MacWereld.nl (beetje rommeltje van alles, zit weinig passie in de site)
- MacFreak.nl (alleen Forum)
Ben ik nog een belangrijke vergeten?

Ik vind ze allemaal nogal "ontoegankelijk" voor de normale gebruiker. Of qua design, of qua opzet. Dat kan beter!

Denken jullie dat mijn plan kans van slagen heeft? Iemand die mee wil doen?

UPDATE: Zie hier. (Link naar de website: www.applereport.nl)

[ Voor 8% gewijzigd door cornelixnootje1 op 12-06-2009 01:45 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Oe, weet je nog goeie tower defence spelletjes? kben een beetje uitgekeken op de 2 die ik altijd speel ;).

Ik denk dat je idee wel kans van slagen heeft als je alles maar gebruiksvriendelijk maakt. En een hele fanbase opzetten is ook veel werk, hetgeen moeilijk gaat worden omdat er eigenlijk al wat mac sites zijn. Maar ja, je kunt het altijd proberen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 10:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Eerlijk gezegd denk ik dat je een lastige markt betreed. Er zijn zoveel apple blogs en websites en ik denk dat veel apple fans ook de engelse blogs en websites als appleinsider, tuaw.com en macrumors zullen lezen. Ik zou nog eerder een microsoft blog beginnen (bestaan deze eigenlijk?) of in ieder geval iets waar wat minder concurrentie is.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
iphoneclub.nl heeft ondanks de naam toch veel Mac-nieuws, de gezondheid van Steve Jobs kwam meerdere keren ter sprake en ook "Microsoft wil meer van Apple leren" en dat soort dingen.

Alhoewel het meeste uiteraard toch over de iPhone gaat, waar soms ook wel wat onzin nieuws tussen zit. (versie 1.0004 van die app is uitgekomen etc., bij Pwnage tool is dat logisch maar de nieuwe Tap Tap revenge?)

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Razor op 26-07-2008 14:26 ]

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 09:16

kpr

iPhoneclub vind ik zo af en toe ook nog wat naïef als het gaat om roddels (en dat zijn er nogal wat in Apple-land), ze brengen het te vaak als feiten/nieuws. Voor de rest is er denk ik weinig vraag is naar nog een apple-blog omdat, zoals Lt. Marx ook aangeeft, je voor nieuws/info prima de Engelse varianten kan lezen. Concurreren op userbase is lastig want die is al verspreid over de in de openingspost genoemde sites.

Als je iets nieuws wilt opzetten, zou ik goed kijken naar hoe TUAW het doet, dat is imho de beste van de Engelstalige.

• cornelixnootje1
Dutch_Razor schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:25:
Alhoewel het meeste uiteraard toch over de iPhone gaat, waar soms ook wel wat onzin nieuws tussen zit. (versie 1.0004 van die app is uitgekomen etc., bij Pwnage tool is dat logisch maar de nieuwe Tap Tap revenge?)
Hear hear. Ik denk dat het schatten van nieuws op nieuwswaarde iets is wat je news-site maakt of kraakt.

De 1.0004 upgrade van Tap Tap Revenge kan trouwens wat mij betreft best in een meuktrackerachtige side-collumn met font size 6, want dan vinden de mensen die het interessant vinden het heus wel. Maar ik denk dat het voor de gemiddelde lezer niet interessant is.

Een misschien zieke CEO is ook niet iets wat mensen "thuis" raakt.

Ik denk dat daar ook de sleutel tot succes zit: nieuws is dat wat voor mensen bepaalt waar ze hun geld (niet) aan zullen uitgeven en welke apps ze (niet) zullen downloaden. Want dat is toch waar mensen in geinteresseerd zijn.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:40:
Een misschien zieke CEO is ook niet iets wat mensen "thuis" raakt.
Misschien voor een hoop mensen niet inderdaad, maar de meeste Apple fans zien Steve toch als Steve en niet als de CEO van Apple, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel te zeggen. Bovendien heeft het voor sommige mensen zeker nieuwswaarde... als Steve z'n gezondheid achteruit gaat en vervangen moet worden, dan kan het aandeel Apple nog wel eens rare sprongen maken.

Zelf ben ik de laatste tijd veel op MacRumors, MacNN en AppleInsider te vinden, echt goeie Nederlandse sites kom ik ook niet echt tegen... iPhoneclub plaatst nog wel eens interessante berichten, maar Onemorething.nl heeft zoals je zelf aangeeft soms echt oninteressante dingen, en loopt de helft van de tijd echt overal achteraan.

Maar we zoeken verder :)
Persoonlijk ben ik trouwens blij dat Tweakers een apart Apple subforum heeft, ik kom hier dan ook steeds vaker.

• cornelixnootje1
Hmm... nog altijd geen enthousiaste emails van mensen die mee willen doen.

Hopelijk zegt dat niet te veel over het mogelijke succes van dit project. :)

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:49:
Het leek mij een mooie zomerklus om een mooie/duidelijke/waardevolle Nederlandstalige Apple Blog op te zetten. Een soort Nederlandse tegenhanger van MacRumors.com met nieuws en speculaties, buyers guides en (als ik de juiste programmeurs kan vinden) wellicht een Apple Marktplaats en community.

Lijkt mij een ideale manier om de nerd/schrijver/blogger/applefan in mij te combineren. :) Er zal wel geen geld in zitten, maar leuk wordt het wel.

:? Maar wat is er al te vinden op de Nerderlande Apple markt?

- Tweedehandsmac.nl (alleen marktplaats)
- Onemorething.nl (podcast, news & community, maar wel heel veel "net-niet-nieuws en oninteressant nieuws als "geestelijk vader Win95 is Apple fan" en nieuws over de "Zune" en het feit dat "Neil Young een hekel heeft aan het iPod tijdperk")
- MacWereld.nl (beetje rommeltje van alles, zit weinig passie in de site)
- MacFreak.nl (alleen Forum)
Ben ik nog een belangrijke vergeten?

Ik vind ze allemaal nogal "ontoegankelijk" voor de normale gebruiker. Of qua design, of qua opzet. Dat kan beter!

Denken jullie dat mijn plan kans van slagen heeft? Iemand die mee wil doen? Of kan ik beter de hele zomer Tower Defense spelletjes doen? :+
Heey... Leuk plan idd. Was zelf al ooit van plan iets in deze richting te organiseren (niet zozeer alleen Apple maar meer een algemene nieuwssite met enkele features die zelf tweakers ontbeert ;)

Ik wil zeker meedoen, alleen moeten we nog zien wat het uiteindelijke doel wordt (scope van de website), afspraken ivm taakverdeling e.d. Zelf heb ik wel wat ervaring met flash en een beetje html.

Een soort van marktplaatsidee vind ik zelf ook prima, gezien het feit dat er slechts weinig goede apple resources voor tweedehands hardware zijn. Ook is een beperkte vorm van reclame, gerelateerd aan de artikelen uiteraard, wellicht interessant. De website hoeft niet per se lucratief te zijn, zolang het onderhoudend blijft.

Wat ik me tijdens het typen van dit bericht ook nog realiseer, is dat er weinig sociale networkingsites gerelateerd zijn aan apple support en gebruikerservaringen. Natuurlijk zijn er sites die een specifiek onderwerp belichten, maar die blijven vaak slechts beperkt. Dit zou een ideale manier zijn om beta's onder handen te nemen, kinderziektes te ontdekken en andere problemen op te lossen als MacOSX-gebruikers onderling. Herinnert iemand zich het ambitieuze google friend connect? http://www.google.com/friendconnect/home/ Hiermee kunnen gebruikers bij artikelen reageren, een eigen review plaatsen ofervaring met andere gebruikers wisselen (zelfs achter de schermen) ...

Ok Ok... ik ga er misschien al ver op in, maar dat komt omdat ik al een hele rits eigen ideeën had verzameld een tijdje terug toen ik ook zelf een site wilde maken. Iig animo zat ;)

• cornelixnootje1
Woohoo! Een enthousiasteling! :)

Beta's onderhanden nemen klinkt opzich leuk als community activiteit, maar echte nieuwswaarde heeft het natuurlijk pas echt zodra het gaat om een nieuwe applicatie die interessant is voor de Mac OS gebruiker. Ik vind het erg leuk hoe deze site softwarenews brengt. (Een linkje naar een community-page voor uitgebreidere testing van gebruikers zou dan zeker een optie zijn. Zo blijft het toegankelijk voor de buurman, en interessant voor de nerd)

Ik denk dat (google-ad etc) advertenties etc iets is wat vanzelf komt. In de eerste instantie moet het gewoon geen extra geld kosten, en webruimte is tegenwoordig zo goedkoop dat zelfs als dat niet lukt, geen man overboord is.

Maargoed, met mijn html en wordpress ervaring, en jouw html en flash ervaring zijn we er nog niet. :) Kortom: nerd gezocht met verstand van zaken (ideeen over hoe MP idee en community idee uit te werken), wat vrije tijd, motivatie en een voorliefde voor Apple. :)

Zo moeilijk kunnen die op GoT niet te vinden zijn. :+

[ Voor 4% gewijzigd door cornelixnootje1 op 26-07-2008 21:26 ]

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 19:43
Leuk idee inderdaad. Verzin wel een originelere naam als de sites die er nu al zijn. Allemaal zo saai..

• RobbieB
  • Laatst online: 11:53
Mocht er een forum komen, dan moet hij minstens zo goed zijn als deze. En dat betwijfel ik of me dat gaat lukken, want die ben ik tot nog toe niet tegengekomen :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• cornelixnootje1
RobbieB schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:11:
Mocht er een forum komen, dan moet hij minstens zo goed zijn als deze. En dat betwijfel ik of me dat gaat lukken, want die ben ik tot nog toe niet tegengekomen :)
Haha, nee, veel beter dan GoT wordt het niet. :)

Maar GoT heeft eigenlijk alleen ruimte voor "grotere" Apple topics. APL is niet echt een plaats voor een review van iPhone applicatie X, of Mac OS applicatie Y. Ook mag er niet gespeculeerd worden of gevraagd "wat moet ik kopen?".

Allemaal heel begrijpelijk voor de GoT policy (het is een Tweakers forum, geen Apple forum) maar voor zulke topics kan op een Apple gefocused forum (met subfora) wel ruimte zijn.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Goed initiatief maar zoals eerder gezegd door kpr lees ik ook eerder de Engelstalige blogs gezien die er al een lange tijd zijn en die ik meer "betrouwbaar" acht. Neemt niet weg dat als je een leuke opzet hebt, ik misschien ook wel interesse heb.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• iNickx
  • Laatst online: 09-06-2025
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:16:
[...]

Haha, nee, veel beter dan GoT wordt het niet. :)

Maar GoT heeft eigenlijk alleen ruimte voor "grotere" Apple topics. APL is niet echt een plaats voor een review van iPhone applicatie X, of Mac OS applicatie Y. Ook mag er niet gespeculeerd worden of gevraagd "wat moet ik kopen?".

Allemaal heel begrijpelijk voor de GoT policy (het is een Tweakers forum, geen Apple forum) maar voor zulke topics kan op een Apple gefocused forum (met subfora) wel ruimte zijn.
Ik heb je net een mailtje gestuurd : ) Ik zie er wel wat in!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:16:
APL is niet echt een plaats voor een review van iPhone applicatie X, of Mac OS applicatie Y.
Dat zijn jouw woorden :)
Ook mag er niet gespeculeerd worden of gevraagd "wat moet ik kopen?".
Daar zijn we hier idd minder fan van, maar dat komt eigenlijk vooral door het doorgaans beroerde niveau en de belabberde inzet van mensen die dit soort topics openen ;(

Volgens mij heeft Nederland niet echt behoefte aan Yet Another Apple Forum, maar is zo'n nieuwssite/blog wel iets waar we nog niet in om komen.

Een community opzetten vanuit het niets is best moeilijk. Je ziet ook dat een forum oid meestal een spinoff is van iets dat al een vaste userbase heeft (zoals bij Tweakers.net de frontpage).

Overigens is het beleid op GoT om werving niet toe te staan (zie Het algemeen beleid #spam). Omdat dit initiatief ons leuk lijkt hebben we dit topic tot nu toe open gelaten, maar als de bedoeling van de TS is om hier wat "zieltjes te winnen" (kom hier niet alleen mensen vragen je te mailen, het is een forum nota bene) en er dan vandoor te gaan dan heeft dat natuurlijk niet zo veel met GoT of APL te maken en dan zien we weinig reden om ons daarvoor te lenen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• cornelixnootje1
Ik begrijp dawuss' bezorgdheid over werving. Echter, dat is niet de bedoeling. Het gaat mij vooral om tips en meningen van APL users die hier A. vaak verstand van hebben en B. wellicht wat hebben aan het eindresultaat.

Dat er mensen zijn die mee willen doen vind ik fantastisch, maar daar is dit topic niet voor geopend. :)

Edit:
nog even aan toegevoegd: dat wat je zegt klopt mbt het community idee, ik denk ook dat zoiets pas later komt, als het al komt. De focus zou eerst moeten zijn op het blog en review gedeelte.

Ik ben trouwens erg blij te horen dat jullie dit een leuk initiatief vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-07-2008 10:51 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
* Willem tipt maczone.nl nog even

Niet 100% Apple, meer grafisch georienteerd maar goede berichtgeving (ex MacFreak redacteur).
MacFreak zelf heeft af en toe ook best aardig nieuws hoor. :)

En de meeste Nederlandse Mac-georienteerde websites pikken het nieuws van elkaar.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 07:05
cornelixnootje1 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:49:
Ik begrijp dawuss' bezorgdheid over werving. Echter, dat is niet de bedoeling. Het gaat mij vooral om tips en meningen van APL users die hier A. vaak verstand van hebben en B. wellicht wat hebben aan het eindresultaat.

Dat er mensen zijn die mee willen doen vind ik fantastisch, maar daar is dit topic niet voor geopend. :)

Edit:
nog even aan toegevoegd: dat wat je zegt klopt mbt het community idee, ik denk ook dat zoiets pas later komt, als het al komt. De focus zou eerst moeten zijn op het blog en review gedeelte.

Ik ben trouwens erg blij te horen dat jullie dit een leuk initiatief vinden.
Als je revieuws goed zijn en makelijk te vinden zijn op het internet, dmv Google e.d. dan kan je ver komen.

Het is namelijk altijd leuk om nieuwe dingen te horen ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb nog twee mooie domeinnamen voor een apple nieuwssite. Mocht je er interesse in hebben (ik wil ook wel helpen met nieuws plaatsen) kan je mij een direct message sturen.

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
En, zit er al wat schot in de zaak? Of ga je het project niet doorzetten? Ik vind het een leuk initiatief.

[ Voor 6% gewijzigd door pascalw op 02-08-2008 20:12 ]

• cornelixnootje1
PWSoft schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:11:
En, zit er al wat schot in de zaak? Of ga je het project niet doorzetten? Ik vind het een leuk initiatief.
Er zit zeker schot in. Er is een domein, een "proef" site en een team van enthousiastelingen.

Zodra het zover, of er een launchdate bekend is houd ik jullie zeker op de hoogte!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41
Klinkt goed..

Ik zit er op dit moment echt zwaar over te denken om mijn PC aan de kant te gooien en over te stappen naar een IMAC. Toch zie ik door het bomen van de vele onduidelijke sites bijna het bos niet meer. Ik ben tot nu toe eigenlijk nog geen goede NL site voor apple tegengekomen waar al mijn vragen worden beantwoord. (alleen www.macswitch.nl heb ik wat aan gehad, maar heeft weinig met nieuws te maken).

Wat belangrijk is, is dat je voldoende nieuwe content op de site zet. Ik kijk een aantal keer per dag op tweakers omdat er altijd wel wat nieuws gemeld wordt. Dit zorgt ervoor dat je bezoekers terugkomen. Als je maar 1 of 2 nieuwe berichten per dag hebt haken mensen toch vaak af na een korte tijd (in ieder geval dat is mijn ervaring).

Een forum blijft naar mijn mening de drijvende kracht achter dit soort goedlopende sites. Dus zorg dat dat goed op orde is. Ik heb aardig wat ervaring met goedlopende forums, en daaruit is gebleken dat een trouwe community echt het belangrijkste is om een site tot een succes te maken.

Heb geen verstand van programmeren en scripten, maar mocht ik ergens mee kunnen helpen let me know.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 16:11
Zeer leuk idee. Ik als nieuwe OS X-gebruiker ben op zoek naar een leuke, maar vooral kwalitatief informatieve blog. Qua userbase hoef je denk ik ook dan niet meteen te verwachten dat het storm loopt, maar zolang de kwaliteit hoog blijft komt dat vanzelf.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

M@cer schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 08:13:
Ik ben tot nu toe eigenlijk nog geen goede NL site voor apple tegengekomen waar al mijn vragen worden beantwoord. (alleen www.macswitch.nl heb ik wat aan gehad, maar heeft weinig met nieuws te maken).
Voor overstappers:
Daedalus in "FAQ: Overstappers"

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik wil ook graag een steen(tje) bijdragen aan de site, maar ik kan niet vinden hoe je een Direct Message moet sturen... Neem anders even contact met mij op.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Ik heb eventueel ook wel interesse. Heb je al een beetje een opzet enzo?

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 08:21:
Zeer leuk idee. Ik als nieuwe OS X-gebruiker ben op zoek naar een leuke, maar vooral kwalitatief informatieve blog. Qua userbase hoef je denk ik ook dan niet meteen te verwachten dat het storm loopt, maar zolang de kwaliteit hoog blijft komt dat vanzelf.
Vooral het kwalitatieve gedeelte mist heel erg tegenwoordig. Ik lees op AppleInsider graag de wat meer diepgaande artikelen over producten/diensten. Juist het Umfeld maakt nieuws interessant en dit zie je online weinig (zelfs in veel kranten ontbreekt het tegenwoordig...).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou weet ik uit insider-bron dat de mensen achter allaboutphones.nl binnenkort ook iets met allaboutmac/allaboutapple gaan doen :) Misschien een idee om dat in de gaten te houden?

Je weet dan i.i.g. redelijk zeker dat er tijd in geïnvesteerd wordt omdat ze met hun huidige site toch al redelijk wat mensen trekken....

[ Voor 28% gewijzigd door Zwerver op 20-08-2008 15:15 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb Niek gemailt, alleen reply'd hij niet, kan iemand anders met mij contact opnemen?

• cornelixnootje1
Zoals reeds hier gepost zijn we al hard aan de slag.

We werken steeds dichter naar een launch date toe, en zodra het zover is zijn jullie de eersten die het horen. :)

Het spijt mij mocht ik iemand vergeten zijn te replyen, het waren nogal hectische weken in het begin. In ieder geval komt het erop neer dat we nu een goede basis hebben, en er een lijst van mensen is die graag in de toekomst af en toe iets willen bijdragen. Zodra de site online is zal er ook meer info zijn voor diegene die graag wat wil bijdragen.

Nog even geduld dus... hopelijk kan ik jullie snel een link naar de (beta) site geven. :)

Verwijderd

en hoe staat er ondertussen mee? Ben eigenlijk wel benieuwd.
:z

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ja, ondertussen best wel goed.

We hebben de technische basis nu met AppleReport.nl wel gelegd. Ook zijn we erachter gekomen dat Wordpress toch voorlopig nog wat meer stabiliteit en mogelijkheden biedt dan wat we met Joomla ervaren hebben.

Het moeilijkste aan het maken van een blog is toch wel bezoekers lokken en zien te binden. Zo kunnen we natuurlijk mensen op de hoogte houden van het reguliere nieuws (WWDC etc) maar willen we ook iets extra's bieden dat de andere blogs niet hebben. Bepaalde reviews, tips en hints, columns en gebruikerservaringen zien we persoonlijk als zaken die hierin het verschil kunnen maken.

Tijden veranderen en dat is iets waar we zelf ook zijn achtergekomen. Zo zijn we in augustus van 2008 begonnen en zijn we nu bijna een jaar verder. Ook concurrerende blogs hebben een beetje hun koers gewijzigd zo lijkt het. De reden van dit initiatief was de slechte nieuwsvoorziening (ten gevolge van klakkeloos overnemen of weinig nieuwswaardigheid) van andere blogs. Het leek er dan ook op dat we niet de enige waren die met een initiatief voor een nieuwe AppleBlog kwamen zo lijkt het, zij het dat meesten nog niet echt goed voorzien van content.

Willen we dus uitgroeien tot de grootste en beste weblog voor en door applegebruikers, dan hebben we wellicht hulp nodig. We mikken ook op de gehele community voor tips, hints, en ervaringen.

• cornelixnootje1
Waar ik overigens nog wel even aan wil toevoegen dat het lastig is je te onderscheiden. OMT heeft natuurlijk een aantal goede podcasts (en hier en daar een tenenkrommende, 2) en uiteraard nemen ze al het nieuws mee van de grotere Amerikaanse bronnen.

Hoe je te onderscheiden blijft daarom moeilijk. Momenteel hebben we niet de mankracht om te pogen de beste Apple nieuwsvoorziening te zijn, en de vraag is of we dat moeten willen. Voorlopig proberen we ons te onderscheiden met een duidelijk overzicht van tips en langzaam maar zeker trekt dat steeds meer bezoekers.

De vraag die al 12 maanden in mijn hoofd zoemt is toch: "Waar is nu nog meer behoefte aan in de wereld van Apple gebruikers?"

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
RobbieB schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:11:
Oe, weet je nog goeie tower defence spelletjes? kben een beetje uitgekeken op de 2 die ik altijd speel ;).
Offtopic: Hordes of Orcs

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik zit al een tijdje te denken om garageband tutorialvideo's te maken. Er zijn er al best veel te vinden op youtube, maar niet in het nederlands. Het lijkt me leuk om te laten zien hoe je snel een liedje kunt maken en opnemen met garageband...
Misschien is dat iets voor je site? De muziekwereld gebruikt ook veel macs, net als de designwereld. Ik denk dat je je daar ook op moet richten...

aAarGhh

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:42:

De vraag die al 12 maanden in mijn hoofd zoemt is toch: "Waar is nu nog meer behoefte aan in de wereld van Apple gebruikers?"
Wat ik weinig zie in computer gebruik algemeen zijn veelal vergelijkende testen aangaande software die voor diverse platforms uitkomen, ik noem maar even een dwarsstraat, 1 stuk sofftware getest met vergelijkende hardware specs. onder de verschillende OS'en op de markt, Windows/MacOS/Linux. Veelal zie je teveel benchmarks van onderlinge windows based systemen. Linux zal moeilijk worden, teveel verschillende distro's dus uit gaan van de beste allrounder lijkt me wel een criteria.

Dat alles gegoten in video's zou ik een aangename ontwikkeling vinden. Video's zeggen vaak meer dan tekst en het vele lezen vind ik steeds minder aantrekkelijker vinden, zeker als men in items teveel schrijft over iets wat in een paar woorden uitgelicht kan worden.

Verder denkt Apple er serieus over na om hardware zelf te gaan produceren omdat er teveel informatie lekt bij de toeleveranciers, wat we vaak terug zien op Macrumors. Een doorn in het oog voor Apple, begrijpelijk, want het scheelt ze bergen met omzet op de korte termijn en doet hun voorraad geen goed.

Bouw een historisch archief op hoe ooit Apple is begonnen, soft/hardware, en als dat kan ook in beeldmateriaal. Voor mij als onlangs beginnend Apple gebruiker weet ik vrij weinig over de historie van hun produkten en ook hier, liever in beeldmateriaal met korte uitleg de hard/software.

En de vele Mac sites die ik gezien heb vind ik weinig zeggend, too manny rumors of teveel geklaag over hardware problemen. Te weinig polls wat gebruikers willen in de toekomst en waar Apple zich op kan richten voor "ons" gebruikers en mogelijke gebruikers.

Beetje samenvattend, wees vernieuwend en launch je site voor alle Nederlandstalige landen, zoals ook Zuid-Afrika die dit allemaal heel goed kunnen lezen :) Een apart deomein daarvoor kan veel opleveren.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

lasharor

7 december 2004

Leuke website, maar het mist toch het een en ander:

Je hebt geen "Unique selling point". Waarom moet ik jouwn site komen? Je hebt enkele tips/tweaks/tutorials maar deze komen allen van grote internationale sites. Unieke content is echt heel belangrijk

De website is te gemixt. Wil je nou een website aanbieden met nieuws? Of wil je een website met tweaks/tutorials. Ik zie op dit moment een website met veel tweaks en weinig nieuws. Maar bijde categorien komen voor op de frontpage. Iets wat je beter op kunt lossen door iets te kiezen en dat prominent op de frontpage te zetten. Je zet bijv. het nieuws als blog op de frontpage en pakt een sidebar widget met daarin tweaks.
Ik zie dat je dit nu al doet maar dat je bijde categorien op de frontpage laat zien. Dit zou je kunnen oplossen door de plugin "advanced frontpage exclude" te gebruiken.

Je gebruikt all in one seo pack 1.4.7" Die plugin heeft meer mogelijkheden dan alleen een meta-discription. Gebruik die mogelijkheden dan ook. (verkapt: je doet te weinig aan seo.)

Daarbij gebruik je teveel keywords op je frontpagina. Ik snap wel dat dat door die (lelijke) 3d tagcloud komt, maar dit is niet echt bevorderend voor je google pr. Google merkt dit aan als "keyword overflow" en geeft je een penalty. Dit heeft als resultaat dat je lager komt te staan en dus minder bezoekers je site via google bezoeken.

Ik zou ook adsense integreren in je blog. Google vindt dat juist leuk (jammer genoeg :X )

Je gebruikt wel een heel lelijk wordpress thema. Uit onderzoek komt naar voren dat bezoekers je website beoordelen in de eerste 5 seconden. Je ontwerp/thema is dus zeer belangrijk. Ik zou dan ook zeer snel overschakelen naar een meer "Apple" thema. (bijv: http://wpjunction.com/themes/imag/ ).

Je gebruikt Fireboard. Je wil een soort community creëren, dat doe je NIET met fireboard.

Ik raad je aan om over te stappen op bijv. joomla. Het is iets moeilijker om dat op te zetten, maar het resultaat is beter dan wat je nu met wordpress heb gedaan.

en mocht je intresse hebben in dat laatste en/of vragen hebben moet je een dm sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 12-06-2009 14:49 ]

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

lasharor schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:43:

Je gebruikt wel een heel lelijk wordpress thema. Uit onderzoek komt naar voren dat bezoekers je website beoordelen in de eerste 5 seconden. Je ontwerp/thema is dus zeer belangrijk. Ik zou dan ook zeer snel overschakelen naar een meer "Apple" thema. (bijv: http://wpjunction.com/themes/imag/ ).
ik ben het eens met de kritiek op de styling van de website, die kan smakelijker! Voor de rest vind ik het wel een goed initiatief!

aAarGhh

Pagina: 1