Het leek mij een mooie zomerklus om een mooie/duidelijke/waardevolle Nederlandstalige Apple Blog op te zetten. Een soort Nederlandse tegenhanger van MacRumors.com met nieuws en speculaties, buyers guides en (als ik de juiste programmeurs kan vinden) wellicht een Apple Marktplaats en community.
Lijkt mij een ideale manier om de nerd/schrijver/blogger/applefan in mij te combineren.
Er zal wel geen geld in zitten, maar leuk wordt het wel.
Maar wat is er al te vinden op de Nerderlande Apple markt?
- Tweedehandsmac.nl (alleen marktplaats)
- Onemorething.nl (podcast, news & community, maar wel heel veel "net-niet-nieuws en oninteressant nieuws als "geestelijk vader Win95 is Apple fan" en nieuws over de "Zune" en het feit dat "Neil Young een hekel heeft aan het iPod tijdperk")
- MacWereld.nl (beetje rommeltje van alles, zit weinig passie in de site)
- MacFreak.nl (alleen Forum)
Ben ik nog een belangrijke vergeten?
Ik vind ze allemaal nogal "ontoegankelijk" voor de normale gebruiker. Of qua design, of qua opzet. Dat kan beter!
Denken jullie dat mijn plan kans van slagen heeft? Iemand die mee wil doen?
UPDATE: Zie hier. (Link naar de website: www.applereport.nl)
Lijkt mij een ideale manier om de nerd/schrijver/blogger/applefan in mij te combineren.
- Tweedehandsmac.nl (alleen marktplaats)
- Onemorething.nl (podcast, news & community, maar wel heel veel "net-niet-nieuws en oninteressant nieuws als "geestelijk vader Win95 is Apple fan" en nieuws over de "Zune" en het feit dat "Neil Young een hekel heeft aan het iPod tijdperk")
- MacWereld.nl (beetje rommeltje van alles, zit weinig passie in de site)
- MacFreak.nl (alleen Forum)
Ben ik nog een belangrijke vergeten?
Ik vind ze allemaal nogal "ontoegankelijk" voor de normale gebruiker. Of qua design, of qua opzet. Dat kan beter!
Denken jullie dat mijn plan kans van slagen heeft? Iemand die mee wil doen?
UPDATE: Zie hier. (Link naar de website: www.applereport.nl)
[ Voor 8% gewijzigd door cornelixnootje1 op 12-06-2009 01:45 ]