Ik heb vorig weekend de nieuwe computer van mijn broertje in elkaar gezet. Naast alle driverproblemen is er ook het probleem van geheugen dat veel te heet wordt. Het was even zoeken vanavond, maar ik heb nu een tijdje een 120mm fan op het geheugen gericht en nu kan ik zonder problemen een spelletje doen of een DVD kijken, terwijl de computer zonder deze fan na enkele minuten gewoon crasht, waarbij af en toe nog een BSOD gegeven wordt. Conclusie: het geheugen wordt te heet.
Waar ik even mee zit is niet dat er geen methodes zijn om de boel te koelen, maar dat het geheugen helemaal niet zo heet zou mogen worden (volgens mij) Als ik Windows opgestart heb en alleen een DVDtje opzet, dan crasht hij al. Voel ik vervolgens aan de heatsinks op het geheugen, dan is dit gloedheet. Het geheugen zit niet abnormaal opgesloten in een wirwar van draden of iets anders. Die wirwar is er wel, maar die loopt er zo ver langs dat er toch een redelijke hoeveelheid ruimte is.
En nu: ik neem toch aan dat dit geen normaal gedrag is. Moet ik contact met de winkel opnemen of zijn er nog andere mogelijkheden?
Specs:
GigaByte GA-EP45-DS3
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775
GEIL GX22GB6400UDC,2048MB, 800MHz, DDR2, PC6400 (2 keer 1GB)
Corsair CMPSU-550VX
Sapphire 3870 512MB (2 keer)
Windows Vista 64bits
Waar ik even mee zit is niet dat er geen methodes zijn om de boel te koelen, maar dat het geheugen helemaal niet zo heet zou mogen worden (volgens mij) Als ik Windows opgestart heb en alleen een DVDtje opzet, dan crasht hij al. Voel ik vervolgens aan de heatsinks op het geheugen, dan is dit gloedheet. Het geheugen zit niet abnormaal opgesloten in een wirwar van draden of iets anders. Die wirwar is er wel, maar die loopt er zo ver langs dat er toch een redelijke hoeveelheid ruimte is.
En nu: ik neem toch aan dat dit geen normaal gedrag is. Moet ik contact met de winkel opnemen of zijn er nog andere mogelijkheden?
Specs:
GigaByte GA-EP45-DS3
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775
GEIL GX22GB6400UDC,2048MB, 800MHz, DDR2, PC6400 (2 keer 1GB)
Corsair CMPSU-550VX
Sapphire 3870 512MB (2 keer)
Windows Vista 64bits