Toon posts:

Ruis indien laptop op netstroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen muziek afspeel en mijn laptop steekt in op de netstroom, krijg ik een zeer irritante ruis door mijn speakers. (laptop op versterker aangesloten)

Laptop: sony vaio fz31m
mic-ingang staat al op disabled, maar nog steeds ruis...

Iemand die een oplossing voor de hand heeft?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Versterker en laptop op dezelfde wandcontactdoos aansluiten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Laptop en versterker zitten allebei op dezelfde stekkerdoos.

Ik heb ook eens geprobeerd om de versterker op de stekkerdoos te laten en de laptop in een ander wandcontact te steken, maar het probleem blijft.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Wandcontactdozen zijn wel geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is momenteel geaard ja.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15
Hoe heb je je laptop aangesloten op je versterker? SP/DIF? Analoog tulpjes?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik zit te denken aan een slechte voeding die er ook nog wat 50Hz door je laptop stuurt. Zie ook dit topic: Welk merk laptop het best voor audio opnames

Misschien kun je een andere voeding proberen of kopen. Dan zul je wellicht niet voor goedkope troep moeten gaan.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-01 14:35

Twazerty

AVCHDCoder developer

heb je ook ruis zonder de netvoeding te gebruiken dus gewoon op accu. Dan heb je denk ik ergens een aardlus zitten. Wellicht is een Ground Loop Isolator iets voor jouw?

[ Voor 41% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 06:44 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• spade
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:51
Ik ken het probleem, het komt wel degelijk door de aarding, soms gebeurt het ook dat je ruis op je TFT-scherm krijgt door hetzelfde probleem. Er zijn apparaatjes verkrijgbaar die dit tegengaan, al ken ik ze niet bij naam. Een andere oplossing is het wegsnijden of afplakken van de aarding van je laptop, ik plak meestal de aardingspin van de stekkerdoos af met isolatietape, al moet ik zeggen dat sommige mensen zullen afraden met de aarding te spelen wegens 'gevaarlijk'. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar je moet het uiteindelijk zelf weten.
Pagina: 1