Toon posts:

Welk merk laptop het best voor audio opnames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zou graag gebruikers ervaringen willen weten over verschillende merken
laptops om locaal mee op te nemen.

Ik weet namelijk dat sommige laptops een slechte voeding mee leveren die niet gestabiliseerd is en dus een 50Hz storing kunnen geven in het audio signaal tijdens het opnemen.

Kunnen jullie mij advies geven van merken o.a. Acer, Toshiba, Asus etc?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

mvg
Jerry

Verwijderd

Beste,

Past WEL binnen de regels ;)

Succes met je verdere zoektocht alsnog.

[ Voor 55% gewijzigd door GENETX op 20-07-2008 19:15 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk anders ook eens naar USB geluidskaarten, bijvoorbeeld:
Semi-prof muziek opnemen met een laptop, tips?
Welke externe geluidskaart voor opnames?

p.s. Heb je een bron over 'niet gestabiliseerde voedingen' en audio opnames?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik denk dat je het beste gewoon een externe USB of ExpressCardslot geluidskaart kan kopen. In alle laptops zitten budget Realtek chipjes. Die kunnen prima geluid weergeven voor een laptopje.

Echter gok ik dat jij wat meer kwaliteit eist dan zo'n chipje. Dan zou elke laptop volstaan, want een laptop die goed audio op kan nemen is er niet voor zover ik weet. Misschien dat er een high end model is dat een chipje van Creative heeft, maar denk dat je met een extern kaartje goedkoper uit bent ;)

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11-2025

Tarabass

Webmaster

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:14:
Beste,

ik raad je aan om eerst eens het CSL Beleid te lezen.
Dan zul je wel snel vaststellen dat dit soort topics ("Wat moet ik kopen?") hier niet langer gewenst zijn.

Succes met je verdere zoektocht alsnog.
Toch is dat elke keer weer relatief gebleken, want dit soort topics kunnen elke keer weer wel. Dat beleid is dan ook niet te begrijpen en bovendien valt elke functie van fora weg. Alsof iedereen maar de tijd heeft om alles tot op de bodem uit te zoeken, bovendien zoeken tientallen mensen dan keer op keer hetzelfde probleem dus snap dan ook niet waarom men elkaar niet om advies mag vragen. Misschien weet TS wel weer iets wat je morgen zelf uit wilt zoeken. Daarbij is alles op te zoeken, dus kunnen alle topics per direct gesloten worden volgens het beleid. Werkelijk ongelooflijk..

Ontopic:
Mac's zijn nog steeds de ideale computers voor audio en audio-bewerking. Ze zijn dan ook de standaard binnen de muziekwereld. Voor binnen studio-gebruik zijn ze erg ideaal. Anders dan een topic hier doet vermoeden, maar ik weet wel beter (ooit gevonden met google ;) ). En bovenstaande linkjes geven ook een hoop info, waarom zijn die eigenlijk nog niet op slot ;)

Verwijderd

Ik heb inderdaad wat overgereageerd. Bij deze mijn verontschuldigingen aan de TS.

En zoals Tarabass hierboven zegt, Mac's zijn altijd al goed uitgeblonken in vele soorten editing, ook al moet je toch wat meer ervoor betalen dan voor een gewone (Windows) pc met dezelfde specs.
Maar zoals velen wel eens zeggen, once you go Mac, you won't go back :+.
Pagina: 1