Zo!! Het is me een maandje wel!
Ik heb mijn eerste drie MongoU trainingen (M001 Basics, M103 Clustering, M201 Performance) met succes afgerond. Ik ben heel erg te spreken over hoe die lui hun trainingen aanpakken! Fijne mix van videos met uitleg, labs om te oefenen en een examentje om het af te sluiten. In totaal was dit goed voor 24CPE
D'r zat een week rust tussen en nu ben ik begonnen aan M220P (Python and MongoDB) and M301 (Security). Ook beiden weer erg interessant!
Sprekend van 24CPE: deze week ben ik naar de driedaagse "TRANSITS 1" cursus geweest bij SURF in Utrecht.
->
https://www.surf.nl/diens...ramma-transits/index.html
Op zich een best interessante training, voor mensen die bij een CERT/CSIRT werken, of er eentje moeten gaan beginnen binnen hun organisatie. Voor mij was veel van de stof al best bekend, maar toch was het de moeite waard! Wat je leert sluit overigens best netjes aan bij dat CFR-310 examen wat ik een paar weken geleden deed. Mocht je een DoD-approved certificaat willen behalen met voorbereiding.
Voor mij als niet-SURF-lid was het €1000 voor drie dagen (vs €200 als ik van een onderwijsinstelling was). Drie dagen netwerken, ideeën uitwisselen, kennis bijspijkeren en uitstekende broodjes. En dus nog eens 24CPE er bij. Plus nieuwe contacten gelegd, omdat ik deze training mogelijk bij mijn huidige klant wil gaan geven (wat een mogelijkheid is!).
Volgende week dinsdag is het eindelijk tijd voor m'n techtalk over PKI, bij ITGilde... Heb er zin in!
Flauwe titelslide, maar hey

Het is eens niet voor betalende klanten!
[
Voor 5% gewijzigd door
Liegebeest op 16-11-2018 21:24
]