Zonder arrogant te willen doen: SANS is best makkelijk als je een basis hebt. Je hebt makkelijk (4xx), moeilijker (5xx) en lastig (6xx) courses. Ik heb in maart de 610 (
https://www.sans.org/cour...analysis-tools-techniques) gedaan als eerste sans course, ondertussen de krant zitten lezen (2 vd 5 dagen) en daarna niets meer eraan gedaan.
In juli kwam ik erachter dat het openboek examen is en gewoon examen gedaan. Gehaald met een kleine 90%.
Ergo: als je wel eens olly, ida, vmware en volatility open hebt en assembly gezien hebt haal je die courses gewoon. Ik heb die dingen gedaan en ben software engineer van huis uit, daarmee heb je gewoon een voordeel. Als je daar echter al 'newbie' gaat zitten denk ik dat het een stevige kluif is maar als je ervoor gaat kun je die gewoon halen. Ook mensen die ik ken die nog nooit een assembly progsel gemaakt hebben, ida of olly open gehad hebben halen die course. Ja het komt je niet aanwaaien maar het is gewoom prima de bima mogelijk.
Aan de andere kant: SANS is gewoon de serie met hands-on courses die *niet* vendorspecifiek zijn en die meerdere dingen beslaan. Een 504 of een 560 van SANS vereisen wat minder voorkennis, zijn die wellicht leuk?
Ik ga eens met mijn teamchef beppen over een cursus om mijn russisch wat op te poetsen en kijken of ik naar deze mag:
http://www.sans.org/event...nt=3294215&utm_medium=web
"Advanced exploit development".
Buiten dat schijnt goed te zijn:
IR: 504,560,561,580,646,660, Forensics:504,508,526
Volgens mij zijn directe collegas van bij al deze courses geweest, en ze zijn redelijk tof. als je een specifieke wil kan ik wel even pollen

.
Aan de andere kant: als je zoiets hebt van: dude dit trek ik niet, waarom niet gewoon een 4xx model?
Die eccpt ziet er ook leuk uit, maar wat wil je bereiken? Een CV-pimp, kennis bijleren of HR van een nieuwe werkgever impressen? Dat zijn eigenlijk 2 verschillende dingen

.
offtopic:
Als je je DM aanzet heb ik evt nog wat ideeen voor je. Contacteer me anders maar.
[
Voor 12% gewijzigd door
Boudewijn op 23-10-2013 00:48
]