Beste Tweakers,
Kunnen jullie mij helpen met het volgende:
Ik ben momenteel systeembeheerder bij redelijk groot bedrijf. Het bedrijf wil graag inzetten op de cybersecurity.
Al een aantal jaar ben ik ontzettend nieuwsgierig naar de Cybersecurity en ik wil hier heel graag meer kennis (vooral praktische kennis) van hebben.
Graag zou ik deze werkzaamheden willen uitvoeren voor mij huidige bedrijf maar dan heb ik nog wel een aantal cursussen/studies nodig om hier bekwaam in te zijn.
Ik zou graag de nodige cursussen/studies willen volgen.
Ook met het oog dat ik deze kennis mogelijk bij een ander bedrijf kan inzetten , mocht de situatie veranderen (baan kwijt raken of toch ergens anders willen starten), you never know.
Het bedrijf heeft aangegeven dat ze graag zien dat ik klassikale (online uiteraard ook) les krijgt omdat ze geen goede ervaring hebben met thuisstudies.
Geld is geen issue, de enige vereiste is dus dat ik les krijg via een school of organisatie, en daarbij een officiële certificering krijg.
Waar heb ik zelf al naar gekeken?
Comptia Security + (hier ben ik al reeds mee gestart via Professor Messer youtube)
Comptia Cysa+ als opvolgende cursus
Probleem met deze cursussen is dat ze in Nederland niet klassikaal gegeven worden.
Ik mis bij Security+ nog een beetje de hands-on experience.
Ook merk ik dat tijdens een 50'urige werkweek het mentaal best pittig is om naast het werk 's avonds een thuisstudie te volgen.
Hebben jullie een idee of suggestie wat ik beste kan doen qua cursus ter voorbereiding?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!