Partities resizen

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
ik draai mac os 10.5.4
en heb een schijf van 200gb verdeeld in 2 partities: mac=170 windows vista=30

nu is mijn windows partities net iets te klein en wil ik deze graag resizen zonder te formateren enz.
wat is een goed programma om net als op een normale pc met partitionmagic ofzo je schijfjes aan te passen.

wat gebruiken jullie en hoe zijn jullie ervaringen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Schijfhulpprogramma en anders iPartition. Maar maak wel een backup van je belangrijke bestanden voordat je dit soort dingen gaat doen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
http://www.coriolis-systems.com/iPartition.php

[ Voor 0% gewijzigd door lowfi op 25-07-2008 09:42 . Reden: was de refresh knop kwijt :Y) ]

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
bestaat er geen gratis alternatief of een trial periode zodat 1 resize gefixt kan worden?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals ik al zei: Schijfhulpprogramma :) En anders is er via Google ook wel het e.e.a. te vinden.

[ Voor 67% gewijzigd door Daedalus op 25-07-2008 10:12 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Dat doen ze natuurlijk niet. Omdat ze dan aan klanten zoals jij niks verdienen.

Met diskutil in terminal en Disk utility.app kan je ook wel wat voor elkaar krijgen. Het kan alleen niet non destructive afaik.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb laatst ook partities moeten resizen alleen onder een Windows (XP Home systeem). Weet dus niet of het ook voor jou geld, maar wellicht dat je iets wijzer wordt als je even OM FAQ / Beleid en OM FAQ / Beleid kijkt Ranish Partition Manager schijnt gratis te zijn, maar voor onervarene wordt deze sterk afgeraden. Ik ben ook zelf een onervarene en snapte helemaal niets van het programma. Aangezien ikzelf de kans groot achtte dat ik eerder iets stuk zou maken dan het zou fixen vermeed ik liever dat programma. Ik had zelf verder gezocht en kwam bij het programma GParted gratis en wat makkelijker te begrijpen programmaatje. Op de site staat hoe je hem moet gebruiken en hoe hij zou moeten werken. Ik hem he image / programmaatje bedrand op een CD (de zogenaamde LiveCD) en daar het systeem mee geboot. Alleen hij is initieel alleen voor Linux systemen bedoeld, echter het werkt ook onder de meeste Windows systemen staat op de site. Wellicht dat het ook voor Macs werkt. Je kan anders ook op hun GParted Forum kijken.
Pagina: 1