Energie zuinig file servertje [Klein]

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden weleens topic geweest zijn over energie zuinig file server.
Momenteel heb ik nog een fileserver van 1.5 TB met 10 hdd's welke min of meer op instorten staat en heel erg veel ruimte in neemt.
Eigenlijk wil ik van al die zooi af. het is zonde maar het is niet anders.

Onlangs heb ik een PS3 gekocht, en moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met de mediacenter capaciteiten hiervan. wat je hiervoor nodig hebt is eigenlijk een grootte externe HDD om je zooi te stream, maar ja blijven tweaker en ik wil de informatie ook graag op mijn PC/Laptop benaderen
denk aan MP3/Series/Films/Documenten/isos

Mijn doel:
minmaal 1TB opslag Raid 1
Klein
Energie zuinig

als HDD's zat ik te denken aan 2x:
http://tweakers.net/price...point-f1-hd103uj-1tb.html

Alleen ik zit momenteel dus echt niet meer in de HW, een poos geleden had je de VIA epia's mobos die klein en zuinig waren, maar geen idee wat er nu op de markt is

mijn vraag welke mobo/cpu/ram combinatie en niet geheel onbelangrijk voeding heb ik hiervoor nodig?
OS word waarschijnlijk XP of Win2k, aangezien voor het streamen naar de PS3 ik een windowstooltje gebruik.

iRacing Profiel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gohan-san schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:57:
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden weleens topic geweest zijn over energie zuinig file server.
Dat topic is er nog steeds, zie Nieuwe Zuinige Server (discussie).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-01 23:17

DefLite

Why so serious?

Mischien intressant om Nieuwe Zuinige Server(discussie) topic door te lezen

/edit te laat ):

[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 24-07-2008 18:01 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
Gewoon een simpel board kopen met Processor..

Ik zelf zou voor een Intel bordje gaan met een DualCore Processor.
minimaal 2 Gb Geheugen of meer indien je 64x Bits OS gaat installeren.

Systeem kan je later dan ook nog gebruiken voor overige doeleinden. en hoeft dan niet alleen als Fileservertje dienst te doen..

Asus P5B-MX 33.62 Euro
Kingston KVR667D2E5K2/4G 4GB 71 Euro
Intel Core 2 Duo E4500 98 Euro

202 Euro Dan koop je 2x F1 1Tb van Samsung en je bent klaar :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
klinkt opzich goed, alleen moet er dan nog een voeding en kast bij.
Maakt het qua verbruik eigenlijk nog uit of er bijv een 200 of 450 watt voeding in zit?

iRacing Profiel

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We staan weliswaar op zekere hoogte speciale 'systeemvragen' toe, maar dit topic voldoet helaas niet aan de eisen. Als je bijzondere wensen hebt, betekent het nog niet dat je zelf verder op zoek hoeft te gaan naar goede kandidaten. Het betreffende topic loopt nog steeds en, met behulp van reviews en de pricewatch, moet je toch echt een heel eind komen om zelf een voorstel te scheppen van een betreffend energiezuinig systeem.
Omdat hier nu al genoeg informatie over te vinden is, en je topicstart niet voldoet, voorzie ik het van een mooi slot. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.