Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan iemand me helpen met een hex file

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal , ik ben oezoek naar iemand die me kan helpen met het schrijven van een hex file.
Ik heb hier een 2 tal hex files die ik wil combineren tot 1 , maar had begrepen dat het uitlezen van een hex file niet kan lijden tot een asm file die ik eigelijk nodig ben.
Aangezien ik een absolute NUL ben op het gebied van software vraag ik hulp.
Mischien kan of wil iemand me verder helpen . voor ik verder ga met uitleggen hoe en wat enz enz , wil ik eerst is weten wat je voor me kunt betekenen.
liefste heb ik contact via mail *wij niet*
al vast erg bedankt. Chris

[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 24-07-2008 17:54 . Reden: email adres verwijderd. ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt zoeken naar hex-editors. Zelf gebruik ik Ultraedit voor zo'n files.

Wat wil je precies doen? De ene achter de andere zetten?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wil is het volgende , ( hallo trouwens )
ik gebruik de hex file voor een pll , om een osqillator op freqentie te houden.
de geschreven software maakt gebruik van druk knopjes die poortjes bediennen.
Ik zou graag gebruik maken van een rotary encoder om die poortjes te schakelen.
dat moet software matig aangepast worden.
ik heb wel een hex file van die rotary encoder versie , maar daar zitten weer geen functies op , die essentieel zijn voor het gebruik met de schakeling ( interne osq voor naar het pll ic.

bij na vraag op Circuis online blijkt nu dat er opnieuwe software geschreven moet worden , vandaar mijn hulpkreet hier.

Alvast bedankt voor het reageren ,
Chris

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Aangezien dit gaat over hardware aansturen en niet over spelen lijkt mij dit beter op zijn plaats in overige hardware dan in Spielerij - Problemen & Vragen

Als ik het goed begrijp wil jij twee programma's samen smelten tot slechts een programma om je hardware aan te sturen. Dat zal dus echter NIET op deze manier kunnen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Okee , tja je had al wel een beedje begrepen , dat ik een beedje met mn handen in het haar zit , je kunt me ook veel vragen op analoog gebied , maat zit behoorlijk omhoog met dit project.
Sorrie trouwens voor de foutjes die ik maak op dit Forum. ( ik zag de eddit )
maar ik hoop dat ik toch eigelijk een oplossing kan vinden . die moet er toch zijn..?????????
ohw ja , als dit verplaatst moet worden , zou je dat dan voor mij willen doen , en me eventueel een linkje sturen zodat ik het weer terug kan vinden ??

alvast bedankt , chris

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Heb je ook de broncode van beide programma's? de HEX- file is het bestand wat je in je microcontroller schiet, maar het is behoorlijk lastig om aanpassingen te maken in de HEX- file, die die instructies bevatten voor de microcontroller.

Daarom moet je dus een nieuw programma maken, waarin je beide functies samenvoegt.

Je constructie met poorten, drukknoppen en hoe een rotary encoder daarmee samenhangt is mij niet helemaal duidelijk trouwens, maar in principe niet voor ons van belang met betrekking tot je probleem. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je die hex juist omzet naar assembly of naar C zou je misschien kunnen uitzoeken hoe alles werkt en handmatig dingen aanpassen (assembly is in dit geval meestal erg lastig). Het ligt aan de grootte van de hexfile of het een beetje begrijpbaar is na het omzetten.

Het handigste zou zijn als je ergens de broncode zou kunnen krijgen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld een ASM file , nee , dat is juist de moeilijkheid in deze . Ik heb de schrijvers van de gemaakte software ook al gevraagd , maar die vewijzen me ook naar deze site voor hulp.
Dus ben ook bang dat er een op maat geschreven file voor mij geschreven moet worden , maar dan de vraag hoe , wat , wie en waar....
tot zover dan eerst maar weer , chris

het bestandje van het file dat afgezien van het rotary alles kan is 13 kb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 18:22 ]

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 11:56
Als je weet hoe de hardware in elkaar zit (en welke processor er wordt gebruikt) kan je misschien de hex file mbv. een disassembler omzetten naar assembly. Deze assembly file is de bron code (beschrijving) van hoe het prgramma werkt. Dit is echter zonder commentaar dus moeilijk leesbaar.

Als je (of iemand) dan veel tijd over heeft kan je de code die nodig is voor de rotary encoder toevoegen in de assembly file, waarna je na opnieuw compileren weer een hex file krijg.

Deze nieuwe hex file moet je dan met een programmer weer in je apparaat programmeren (indien er iets in zit van eeprom of flash) anders wordt het misschien zelfs een nieuwe processor.

Even in het kort... Dit is bijna niet te doen. (zou een leuk projectje voor een stagaire zijn)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Dat schiet ook niet op, natuurlijk. Twee programma's van twee verschillende fabrikanten samenvoegen zonder broncode is behoorlijk onmogelijk.

Je kunt ook niet Notepad en Microsoft Paint samenvoegen zodat je plaatjes kunt invoegen bij je tekst, om het maar eens simpel uit te drukken. :+

En de enige die dat programma voor je kan maken is óf jijzelf, of iemand die dat wil doen voor je. Maar daar kunnen we je hier niet bij helpen en je mag er hier ook niet naar vragen:
• Wervingsacties van welke aard dan ook.
;)

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-07-2008 18:35 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat dat niet mag om ienand daar voor te vragen op een forum.
Ik had alleen gehoopt op een wat meer practies gericht antwoord.
begrijp me niet verkeerd hoor , ik ben blij met elke reactie.
maar het is voor mij een beedje uitzichtloos zo , vandaar dat ik zo reageer.

Tot zo ver dan maar , chris

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is inderdaad een beetje uitzichtloos zo, maar dat heb je helaas zelf in de hand :o

GoT is geen helpdesk, maar een plek waar bovengemiddeld geinteresseerde computeraars kennis en ervaringen uitwisselen. We verwachten dan ook dat je zelf jezelf inleest en probeert wat je kunt voor je hier een topic opent. In dit geval wil je iets waar ervaren programmeurs niet aan zouden beginnen op de manier waarop jij het voorstelt.

Dat had je zelf ook kunnen bedenken als je je was gaan verdiepen in hoe programmacode werkt (source -> compilatie enzo). Misschien zijn er andere manieren om te bereiken wat je wilt, maar daarvoor is een stuk meer info nodig (je hebt nergens ook maar de merk+type hardware genoemd, of exact welke software het om gaat :X ) en dan nog blijft het zo dat we op GoT niet een stukje software voor je gaan schrijven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.