Toon posts:

Werk PC, jullie mening?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe PC laten bouwen die ik ga gebruiken voor mijn werk.
Ik zal het voornamelijk gaan gebruiken voor grafische programma's, dus Photoshop, Illustrator en InDesign. Het komt regelmatig voor dat ik twee van deze programma's tegelijkertijd gebruik, waarbij er veel gerenderd moet worden. Ik gebruik de PC niet voor videobewerking, alleen beeldbewerking.
Daarnaast zal ik gebruik maken van internet e.d. en een muziekje draaien enz. Er wordt niet op gegamed.
De bedoeling is dat ik twee schermen ga aansturen die worden gedeeld door Photoshop.

Met wat hulp heb ik het volgende samengesteld, wat zouden jullie anders doen?
Wat mis ik en wat is overdreven?

- Asus M3A32-MVP
- AMD Phenom 9750 64 bit quad core
- Asus EN8600GT 512mb DDR3
- 500 Gb SataII 7200rpm
- 74 Gb Sata 10000rpm
- Corsair 2048 Mb DDR3
- Cooler Master 690 kast + Cooler Master 620W voeding
- Windows XP Pro

Een geluidskaart heb ik al.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Juist als je veel gaat renderen, dan is dacht ik intel toch iets sneller. Overgens zou ik ook eens duiken in hardware matige rendering door je videokaart. Misschien kies je dan een andere....

@hieronder: Dat was me niet opgevallen inderdaad. DDR3 moet ook een DDR3 moederbord hebben he....

[ Voor 20% gewijzigd door R.E. op 24-07-2008 08:46 ]

Vette shit!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:45
DDR3 geheugen pakt je moederbord niet.. Je moet dus even DDR 2 geheugen uitzoeken, en geluidskaar zit onboard he :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Meer geheugen ivm grote textures en dergelijke in die beeldbewerkingsprogramma`s. Dan zit je met 4GB dus automatisch aan Vista vast. Verder, misschien is een mac handig voor dit soort designwerk?

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10
74 Gb Sata 10000rpm lijkt me een overbodig luxe en zou inderdaad eerder gaan voor meer geheugen

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:11
Kijk deze topics even door:
PMG FAQ
CSL Beleid
Best Buy Guide topicoverzicht

Edit: Welkom op GoT by the way :)

[ Voor 31% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-07-2008 08:51 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Een MAC wil ik zeker niet, ik heb altijd op PC gewerkt, iedere keer als ik op Mac werk staat het me weer tegen. Bovendien vind ik ze in verhouding veel te duur, een vergelijkbare MAC kost met ruim het dubbele.
Wat is het hardwarematig renderen met de videokaart? Ik werk nu op een Asus 7600 en stel mijn harde schijven in als werkschijven dat gaat redelijk goed tenzij ik ga Batchen in PS. Daarom had ik nu gekozen voor een betere videokaart en een Quad core ( de PC die ik nu gebruik heeft maar 1 core)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:17
-ErikE- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:46:
Meer geheugen ivm grote textures en dergelijke in die beeldbewerkingsprogramma`s. Dan zit je met 4GB dus automatisch aan Vista vast. Verder, misschien is een mac handig voor dit soort designwerk?
XP 64 bit kan ook hoor, zolang je boven de 3GB maar een 64bit OS pakt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Susanna welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Een dergelijk topic had tot een jaar geleden in Complete Systemen & Laptops geopend kunnen worden mits het een goede topicstart had, echter omdat het aantal slechte topics de spuigaten uit liep is er een policy gekomen namelijk Wat is er nu anders in CSL? waarin dit soort topics niet langer toegestaan zijn.

Er is wel de Best Buy Guide topicoverzicht waaruit de best buy guides van de frontpage ontstaan. Hier kan je vast voldoende info opdoen om je pc samen te stellen.

Topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.