Op de operatietafel ligt een laptop met kapotte DVD drive, geen floppy, geen USB bootmogelijkheid en wel een LAN aansluiting die netboot ondersteunt. Hierop wil ik graag een verse WinXP zetten.
Ik had geen verstand van netbooten maar samen met google ben ik al een hele tijd aan de gang. De relevante stappen opsommende heb ik nu op een andere XP computer Tftpd32 gezet. Van een syslinux (3.55) distributie heb ik pxelinux.0 en memdisk gekopieerd waarmee een bootimage te laden zou moeten zijn door het configuratiebestandje pxelinux.cfg/default aan te maken met daarin:
Deze BootImage.img heb ik weer van Hiren's Boot CD geleend. Ik heb Tftpd32 als volgt ingesteld:

Als ik de WINS Server setting leeg laat komt dat (255) er automatisch te staan. Als ik mijn default router ip adres daar ook intiep gebeurt er ook niets bijzonders. De algemene settings staan ook op PXE-bootable maar toch weigert mijn laptop in alle toonaarden te booten van mijn image.
Het DHCP gedeelte lijkt wel te werken en de Tftpd32 logs laten dat ook zien:

Ook het TFTP gedeelte lijkt te werken, want ik kan de bestanden binnenhalen via een linuxcomputer in het zelfde netwerk:
Toch zegt mijn laptop telkens dit:
Met oude topics van google of GoT kom ik er echt niet uit. Wie kan me verder helpen? Ik wil zo graag even een schone XP op mijn laptop!
Ik had geen verstand van netbooten maar samen met google ben ik al een hele tijd aan de gang. De relevante stappen opsommende heb ik nu op een andere XP computer Tftpd32 gezet. Van een syslinux (3.55) distributie heb ik pxelinux.0 en memdisk gekopieerd waarmee een bootimage te laden zou moeten zijn door het configuratiebestandje pxelinux.cfg/default aan te maken met daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
| default boot prompt 0 say booting... label boot kernel memdisk append initrd=BootImage.img |
Deze BootImage.img heb ik weer van Hiren's Boot CD geleend. Ik heb Tftpd32 als volgt ingesteld:

Als ik de WINS Server setting leeg laat komt dat (255) er automatisch te staan. Als ik mijn default router ip adres daar ook intiep gebeurt er ook niets bijzonders. De algemene settings staan ook op PXE-bootable maar toch weigert mijn laptop in alle toonaarden te booten van mijn image.
Het DHCP gedeelte lijkt wel te werken en de Tftpd32 logs laten dat ook zien:

Ook het TFTP gedeelte lijkt te werken, want ik kan de bestanden binnenhalen via een linuxcomputer in het zelfde netwerk:
Dit doet me ook geloven dat poorten mappen/forwarden/openen in de router niet nodig is, anders zou dit toch ook fout gaan?$ tftp 192.168.201.5
tftp> list
?Invalid command
tftp> get pxelinux.0
Received 14080 bytes in 0.0 seconds
tftp> quit
$
Toch zegt mijn laptop telkens dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Intel(R) Boot Agent (..) Copyright blahblah CLIENT MAC ADDR: (...) GUID: (...) CLIENT IP: 192.168.10.3 MASK: 255.255.255.0 DHCP IP: 192.168.10.2 PXE-E11: ARP timeout PXE-E11: ARP timeout PXE-E38: TFTP cannot open connection PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM |
Met oude topics van google of GoT kom ik er echt niet uit. Wie kan me verder helpen? Ik wil zo graag even een schone XP op mijn laptop!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)