Toon posts:

[Ubuntu] Memory leak

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views

Verwijderd

Topicstarter
[XP] Memoryleak?

Dit is de link naar mijn probleem onder Windows. Ik vermoed dat ik last heb van memory leaks en iemand heeft mij in die topic aangeraden om te speuren naar leaks onder een Linux distributie.

Ik heb nu de nieuwste Ubuntu gedownload en op CD gebrand. Heb een live-cd sessie gestart en heb even gekeken naar system tools. Ik ben echter een windows-miepje en snap niet zoveel van Linux. Wie kan mij een tip geven hoe ik onder Ubuntu evt. memory leaks kan opsporen? En moet ik evt. Ubuntu op een ander partitie installeren of kan het ook met de live-cd?

Bvd Maru

Verwijderd

Diegene is dan hardstikke stom, want memory leaks ontstaan door software (lees: slecht geschreven code a la windows) en niet door hardware. Wat je nu probeert te testen heeft geen zin, omdat linux een totaal ander platform is, je probleem bevindt zich echt in windows (softwarematig dus). Draai eens een keer een virusscan om te checken op rootkits e.d. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 22:30 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:58
Lol schrok al dacht er is in de nieuwe kernel l een grote fout geslopen. Deze heb ik er net een uurtje terug opgezet...

Ben eens met degene boven me kijk eens je software na die je erop hebt staan. Kijk vooral naar Spyware. Deze zijn 9 van de 10 keer de veroorzaker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:27:
Diegene is dan hardstikke stom, want memory leaks ontstaan door software (lees: slecht geschreven code a la windows) en niet door hardware. Wat je nu probeert te testen heeft geen zin, omdat linux een totaal ander platform is, je probleem bevindt zich echt in windows (softwarematig dus). Draai eens een keer een virusscan om te checken op rootkits e.d. ;)
Ja, ben misschien niet even duidelijk geweest. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, memory leak of iets wat defect is op mijn mobo, hardnekkig virus wat dan ook...Ik heb met memtest86x getest op corrupte bankjes en niks gevonden. Het probleem is dat processen excessief gebruik maken van mijn geheugen en dat ik veel page faults krijg. Ik wil dus testen of ik dat ook krijg bij Ubuntu, maw dat mijn computer 8erlijk traag wordt.

Gebeurt dat niet bij Ubuntu, weet ik zeker dat t softwarematig is en heb ik misschien meteen een goede reden om over te stappen :)

btw: Ik heb al 3 soorten virus scanners los gelaten (en tig x geformateerd) en ga morgen maar een Hijackthis logje posten.

Verwijderd

Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:32:
Lol schrok al dacht er is in de nieuwe kernel l een grote fout geslopen. Deze heb ik er net een uurtje terug opgezet...

Ben eens met degene boven me kijk eens je software na die je erop hebt staan. Kijk vooral naar Spyware. Deze zijn 9 van de 10 keer de veroorzaker.
Hihihi geen paniek in de tent hoor :)

Ik denk zelf ook aan spyware/trojans/hacks whatever...Alleen hoe kunnen er sporen op mijn HDD achterblijven als ik formateer, rommel met partities, andere fysieke HDD's gebruik enz? Ik wil nu koste wat kost alles uitsluiten en weten hoe mijn computer opereert onder Ubuntu. Los van t feit dat ik allang eens een x een Lunix dist. had moeten verkennen/leren kennen. O-)

Verwijderd

als je toch ubuntu hebt:

sudo apt-get install chkrootkit rkhunter
chkrootkit
rkhunter -c

Heb je dat ook ff gedaan (checked op rootkits). Voor memory stats spul kun cat /proc/meminfo en free commando gebruiken:

root@atlas:/usr/local/glassfish-v2ur2/lib# cat /proc/meminfo
MemTotal:      3360008 kB
MemFree:        127672 kB
Buffers:        139496 kB
Cached:        1496476 kB
SwapCached:          0 kB
Active:        1801248 kB
Inactive:      1134020 kB
HighTotal:     2480376 kB
HighFree:         4216 kB
LowTotal:       879632 kB
LowFree:        123456 kB
SwapTotal:     1004052 kB
SwapFree:       963648 kB
Dirty:             308 kB
Writeback:           0 kB
AnonPages:     1299296 kB
Mapped:         169908 kB
Slab:           175260 kB
SReclaimable:   154024 kB
SUnreclaim:      21236 kB
PageTables:       4644 kB
NFS_Unstable:        0 kB
Bounce:              0 kB
CommitLimit:   2684056 kB
Committed_AS:  2120072 kB
VmallocTotal:   114680 kB
VmallocUsed:      9652 kB
VmallocChunk:   102904 kB

root@atlas:/usr/local/glassfish-v2ur2/lib# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       3360008    3230128     129880          0     138416    1495896
-/+ buffers/cache:    1595816    1764192
Swap:      1004052      40404     963648

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:40:
[...]

Ja, ben misschien niet even duidelijk geweest. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, memory leak of iets wat defect is op mijn mobo, hardnekkig virus wat dan ook...Ik heb met memtest86x getest op corrupte bankjes en niks gevonden. Het probleem is dat processen excessief gebruik maken van mijn geheugen en dat ik veel page faults krijg. Ik wil dus testen of ik dat ook krijg bij Ubuntu, maw dat mijn computer 8erlijk traag wordt.

Gebeurt dat niet bij Ubuntu, weet ik zeker dat t softwarematig is en heb ik misschien meteen een goede reden om over te stappen :)

btw: Ik heb al 3 soorten virus scanners los gelaten (en tig x geformateerd) en ga morgen maar een Hijackthis logje posten.
Wat is je probleem nu? Wat doet het niet? Linux probeert je intern geheugen helemaal vol te zetten onder het mom "als het er is kan ik het maar beter gebruiken ook". Als je dus brak geheugen hebt kan je hier dus wat eerder tegenaan lopen dan met windows die alleen maar gebruikt wat hij nodig heeft. Hoe lang heb je memtest gedraaid. Dat mag je wel enkele uren laten draaien.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter misschien hier eens kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Sallin op 23-07-2008 22:57 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sallin schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:55:
[...]

Wat is je probleem nu? Wat doet het niet? Linux probeert je intern geheugen helemaal vol te zetten onder het mom "als het er is kan ik het maar beter gebruiken ook". Als je dus brak geheugen hebt kan je hier dus wat eerder tegenaan lopen dan met windows die alleen maar gebruikt wat hij nodig heeft. Hoe lang heb je memtest gedraaid. Dat mag je wel enkele uren laten draaien.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter misschien hier eens kijken
Ik heb memtest 1 uur laten draaien, toen kwam er een melding dat er geen fouten waren gevonden. Ik zal hem vannacht langer laten draaien (tot ik wakker word).

Ik heb op aanraden van een mod ook gekeken naar die topic waar je naar verwijst, maar er niks herkenbaars in gevonden. Ik heb deze computer ruim 3 jaar staan en niks aan de configuratie verandert (2 jaar geleden nieuwe grafische kaart en 1x een extra HDD aangehangen).

Mijn probleem is dat mijn computer heel erg traag is geworden de laatste tijd. Bij perf. monitor en proces explorer zie ik dat vrijwel alle processen heel veel geheugen verbruiken en veel page faults geven, die page faults blijven ook oplopen. Als ik mijn computer een paar uur gebruik wordt t steeds moeilijker om progs te laten draaien. En dan heb ik t niet over videobewerkings programma's of PShop o.i.d.

Zelfs bij internet explorer wordt mijn computer sloom. Iig bedankt voor je tip, over Linux, want dat wist ik dus helemaal niet, ik had me er anders op verkeken. Ik ga t morgen gewoon installeren en 3 uur Firefox open laten staan ofzo. En op andere manieren mijn systeem proberen te laten belasten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:54:
als je toch ubuntu hebt:

chkrootkit
rkhunter -c

Heb je dat ook ff gedaan (checked op rootkits). Voor memory stats spul kun cat /proc/meminfo en free commando gebruiken:
Nice, dat zijn commando's waar ik wat mee kan. Heb sinds MS-DOS 6.1 vrijwel geen commando's meer ingetikt (alleen ipconfig /all :)) Ik ga morgen op een andere partitie Ubuntu installeren en kijken of ik er een beetje mee over weg kan.

Verwijderd

Kan ook op een live-cd gewoon ff console openen en wachten maar :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:27:
Diegene is dan hardstikke stom
...
(lees: slecht geschreven code a la windows)
Juist... zo kom je zelf ook stom over om jezelf even te quoten ;)
Sallin schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:55:
[...]
Sinds Vista doet Windows dat ook gewoon hoor, met als gevolg dat een hoop computergebruikers ineens denken 16GB nodig te hebben om Vista goed te draaien.

@TS:

Veel page faults wil niet zoveel zeggen, dit zijn namelijk geen fouten maar enkel een indicatie dat het geheugen in gebruik is.

Via de task manager van Windows en eventueel de Resource and performance monitor kom je er snel genoeg achter wat zoveel geheugen verbruikt.

Tenzij je ook echt een probleem hebt is dus veel gebruik van het geheugen niet zo spannend, geheugen is gemaakt om te gebruiken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:24:
[XP] Memoryleak?
Ik heb nu de nieuwste Ubuntu gedownload en op CD gebrand. Heb een live-cd sessie gestart en heb even gekeken naar system tools. Ik ben echter een windows-miepje en snap niet zoveel van Linux. Wie kan mij een tip geven hoe ik onder Ubuntu evt. memory leaks kan opsporen? En moet ik evt. Ubuntu op een ander partitie installeren of kan het ook met de live-cd?
Ik ben verre van de eerste die het zegt :P maar memory leaks zijn een software-probleem. Een programmeerfout, om precies te zijn, namelijk het aanvragen van geheugen en het vergeten vrij te geven als het niet meer nodig is.

Excessief geheugengebruik hoeft niet persé een memory leak te zijn; er zijn ook andere redenen dat een proces veel geheugen gebruikt. Als je bijvoorbeeld je browser instelt om een geheugencache van 800 MB te gebruiken, dan zal je browser na (vrij lange) tijd die 800 MB ook vol maken. Dat is nogal wat geheugen, maar het is geen memory leak.

Met Ubuntu ga je geen geheugengebruikproblemen in Windows oplossen. Je kan er hoogstens mee kijken of je computer zich onder Ubuntu wel normaal gedraagt. Dat kan gewoon met de live CD, maar hou er rekening mee dat die soms dingen van de CD moet laden, wat traag kan zijn. Ik vermoed overigens dat je hardware gewoon in orde is.
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:54:
chkrootkit
rkhunter -c
Je realiseert je dat chkrootkit en rkhunter
  1. alleen de Ubuntu sessie controleren en de Windows harddisks met rust laten
  2. alleen zoeken naar Linux rootkits
? ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:40:
Het probleem is dat processen excessief gebruik maken van mijn geheugen en dat ik veel page faults krijg
Page faults hebben niks te maken met kapot geheugen oid. Een page fault wil zeggen dat het process een stuk geheugen aansprak dat "er niet is", in dit geval hoogstwaarschijnlijk omdat het verplaatst is naar de swapfile. Veel pagefaults betekent typisch dat de processen meer geheugen gebruiken dan je hebt (en dat sluit mooi aan bij je andere klacht).

Verwijderd

Topicstarter
@TS:

Veel page faults wil niet zoveel zeggen, dit zijn namelijk geen fouten maar enkel een indicatie dat het geheugen in gebruik is.

Via de task manager van Windows en eventueel de Resource and performance monitor kom je er snel genoeg achter wat zoveel geheugen verbruikt.

Tenzij je ook echt een probleem hebt is dus veel gebruik van het geheugen niet zo spannend, geheugen is gemaakt om te gebruiken.
Nee ik weet het, veel mensen raken in paniek van een paar page faults, maar kijk naar deze screenshot van mijn computer met processor explorer draaiende:

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/9649/processexplorer2hb1.th.jpg

Dat noem ik excessief gebruik van systeem geheugen en veel page faults. Belangrijkste is nat. dat mijn systeem zo traag is geworden. Mijn systeem stond op dat moment nog geen 1 uur aan. Naderhand nog mijn Logitech cam drivers gedeinstalleerd en ook Nero weggehaald (nadat ik Ubuntu had gebrand ;) )

En taskmanager geeft aan dat er gemid. 100 Mb wordt gebruikt voor explorer.exe, iexplorer.exe en svchost.exe + NOD32. Dat is 500Mb aan niks bijzonders....maar dat is wel de helft van mij intern geheugen

Verwijderd

Zoals hierboven al meerdere keren vermeld is geweest, zal de oorzaak hoogstwaarschijnlijk bij malware liggen. Heb je meteen nog een goede reden om over te stappen, want daar heb je weinig tot geen last van op Linux ;)

Of je kan ook gewoon scannen... of je XP opnieuw installeren.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:33:
[afbeelding]

Dat noem ik excessief gebruik van systeem geheugen en veel page faults. [...] Mijn systeem stond op dat moment nog geen 1 uur aan.
Heb je in dat uur IE veel of weinig gebruikt? Let ook op dat die meest rechtse kolom Virtual Size is, wat een vertekend (overdreven) beeld kan geven.

Als je Windows een tijdje opgestart is en zo traag is, hoeveel van de swapfile/pagefile is er dan in gebruik?

Welkom op GoT trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verre van de eerste die het zegt :P maar memory leaks zijn een software-probleem. Een programmeerfout, om precies te zijn, namelijk het aanvragen van geheugen en het vergeten vrij te geven als het niet meer nodig is.

Excessief geheugengebruik hoeft niet persé een memory leak te zijn; er zijn ook andere redenen dat een proces veel geheugen gebruikt. Als je bijvoorbeeld je browser instelt om een geheugencache van 800 MB te gebruiken, dan zal je browser na (vrij lange) tijd die 800 MB ook vol maken. Dat is nogal wat geheugen, maar het is geen memory leak.

Met Ubuntu ga je geen geheugengebruikproblemen in Windows oplossen. Je kan er hoogstens mee kijken of je computer zich onder Ubuntu wel normaal gedraagt. Dat kan gewoon met de live CD, maar hou er rekening mee dat die soms dingen van de CD moet laden, wat traag kan zijn. Ik vermoed overigens dat je hardware gewoon in orde is.

Page faults hebben niks te maken met kapot geheugen oid. Een page fault wil zeggen dat het process een stuk geheugen aansprak dat "er niet is", in dit geval hoogstwaarschijnlijk omdat het verplaatst is naar de swapfile. Veel pagefaults betekent typisch dat de processen meer geheugen gebruiken dan je hebt (en dat sluit mooi aan bij je andere klacht).
Ik weet wat pagefaults inhouden (check ook mijn antwoord hierboven). Heb mijn swapfile btw ook nog vanmiddag naar een andere fysieke HDD verplaatst. Alleen nogmaals, ik weet niet of ik een soft- of hardware matig probleem heb.

Dat Linux rootkit commando hoef ik idd niet uit te voeren, maar ik wil wel weten hoe mijn computer (hardware) reageert als ik Ubuntu heb geinstalleerd. Ik wil bepaalde dingen hoe dan ook uitsluiten, anders kom ik nooit tot een oplossing. En wat betreft die live-CD, daar ben ik het ook over eens, daarom ga ik hem morgen maar op een andere partitie installeren. En vanacht die memtest86x maar laten lopen...

btw thx iedereen voor t meedenken.... _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:42:
[...]

Heb je in dat uur IE veel of weinig gebruikt? Let ook op dat die meest rechtse kolom Virtual Size is, wat een vertekend (overdreven) beeld kan geven.

Als je Windows een tijdje opgestart is en zo traag is, hoeveel van de swapfile/pagefile is er dan in gebruik?

Welkom op GoT trouwens :)
Thx voor je welkom, ik ga hier zeker vaker komen (ook om anderen evt. te helpen), kwam eigenlijk alleen op tweakers voor de pricewatch, reviews en nieuwtjes.

Ik heb IE wel vrij veel gebruikt, maar goed. Ik weet niet of hier gamers zijn, maar ik kon met gemidd. details Call of Duty 4 online spelen...ik kan hem nu niet eens fatsoenlijk opstarten. Photoshop durf ik ook niet aan. Deze installatie is btw slechts een paar uur oud, heb alleen Soundblaster en Nvidia drivers geinstalleerd. Zit nu ook helaas met een NL XP...moest ook uitsluiten dat het aan mijn XP CDtje lag.

Hier een screenshot van mijn taskmanager op dit moment (mijn computer staat nu 3 uur aan ofzo). Dit gaat echt nergens over 8)7, geen zware taken laten uitvoeren iod.

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/6751/taskmanagerxb8.th.jpg

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:53:
Hier een screenshot van mijn taskmanager op dit moment (mijn computer staat nu 3 uur aan ofzo). Dit gaat echt nergens over 8)7, geen zware taken laten uitvoeren iod.

[afbeelding]
Wat is er mis mee? :?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Tjah zonder een lijstje processen erbij zegt het weinig.

500MB in gebruik is nu ook weer niet zo bijzonder en je CPU lijkt ook redelijk veel niets te doen.

In die eerdere screenshot die je gaf zag ik een vfwsnap.exe die 60% van je CPU aan het slurpen was, maar verder ook niet veel bijzonders...

Installeer anders Windows even helemaal vers en installeer daarna alleen programma's die je echt nodig hebt (dus niet gelijk weer dezelfde bak crap erop gooien zoals veel mensen doen, daar los je niets mee op). Daarna kun je een voor een zaken gaan toevoegen totdat het probleem terug is.

Als het probleem er al is met een verse Windows installatie van een officiele Windows CD en zonder cracks oid dan is er iets raars aan de hand (maar dat betwijfel ik).

Je zegt trouwens geen zware taken, maar 37 processen is toch niet echt weinig voor een kale XP. Sluit alle programma's eens af en kijk dan hoe het gaat. Als je al weet ik hoeveel open hebt staan is het niet zo gek dat het niet zo lekker loopt.

Ter vergelijking, ik draai Vista met een bak programma's open en alle services gewoon aan (gekke mensen die die dingen uitzetten, ze zijn allemaal nuttig hoor) en ik heb maar 52 processen lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:00:
Tjah zonder een lijstje processen erbij zegt het weinig.

500MB in gebruik is nu ook weer niet zo bijzonder en je CPU lijkt ook redelijk veel niets te doen.

In die eerdere screenshot die je gaf zag ik een vfwsnap.exe die 60% van je CPU aan het slurpen was, maar verder ook niet veel bijzonders...

Installeer anders Windows even helemaal vers en installeer daarna alleen programma's die je echt nodig hebt (dus niet gelijk weer dezelfde bak crap erop gooien zoals veel mensen doen, daar los je niets mee op). Daarna kun je een voor een zaken gaan toevoegen totdat het probleem terug is.

Als het probleem er al is met een verse Windows installatie van een officiele Windows CD en zonder cracks oid dan is er iets raars aan de hand (maar dat betwijfel ik).

Je zegt trouwens geen zware taken, maar 37 processen is toch niet echt weinig voor een kale XP. Sluit alle programma's eens af en kijk dan hoe het gaat. Als je al weet ik hoeveel open hebt staan is het niet zo gek dat het niet zo lekker loopt.
(ook @ GertvDijk)

37 processen lijkt wel vrij veel, maar ik heb bijv. voor mijn Logitech G15 keyboard al meerdere processen nodig. Ik heb al tig x alles geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar zal morgen en een schone Windows installatie doen en eveneens een Ubuntu installatie.

Ik had zelfs andere NVIDIA drivers gedownload omdat, zoals je al zegt, veel mensen hun oude crap erop blijven gooien. Maar ik blijf 500MB veels te veel vinden, voor IE7 alleen...

Thx iedereen nogmaals...ik ga morgen weer verder puzzelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Juist... zo kom je zelf ook stom over om jezelf even te quoten ;)
Ik zat al te wachten tot iemand dat zou zeggen :Y) Ik heb helaas wat minder goede ervaring met windows ;) Microsoft is op de goede weg (denk aan singularity e.d.) maar er is nog een grote weg te gaan. En nee deze post is niet bedoeld om een flame-war te gaan starten :)
deadinspace schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:33:
[...]

Je realiseert je dat chkrootkit en rkhunter
  1. alleen de Ubuntu sessie controleren en de Windows harddisks met rust laten
  2. alleen zoeken naar Linux rootkits
? ;)
Ja je hebt gelijk, ik zat eigenlijk meer te denken aan van die kits/virussen die persistent op je computer rondhangen onafhankelijk van het os (ivm meerdere installaties met hetzelfde probleem).

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Bij mij lopen nu 57 processen, CPU belasting 5-7% op een Opteron 175.. Niets speciaal dus.
650mb RAM gebruikt, waarvan 115 door FF; Ik zou écht niet weten wat er nu zo spectaculair is aan 500mb RAM ???

Ohja, en die 500 wordt ook nog eens verdeeld tussen je Fysieke RAM en je pagefile...

Verwijderd

En om naast de page faults maar gelijk even een mythe (voor de 10000e keer op GoT) uit de wereld proberen te helpen:

Je pagefile cq swapfile wordt niet alleen gebruikt als je geheugen tekort hebt, het is een primair onderdeel van de werking van ieder fatsoenlijk geheugen management systeem! Je moet het zeker niet uitzetten en niet raar opkijken als er veel in je swapfile zit ook al heb je gewoon geheugen vrij.

Verwijderd

OK, laten we dit eens helemaal over een andere boeg gooien.Je hebt een AMD64 3000+ zou het niet zo kunnen zijn dat, dat ding zichzelf terugclocked omdat hij het te warm heeft? Of misschien videokaart? Ik zou eens je temps (en voltages) meten. Nog iets om op te letten, schijf toevallig in PIO modus??

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:53:
Thx voor je welkom, ik ga hier zeker vaker komen (ook om anderen evt. te helpen)
Dat zien we graag :)
Ik heb IE wel vrij veel gebruikt, maar goed.
Hmm, dan weet ik niet of 250M Virtual Size zo buitensporig is...

Weet je zeker dat het geheugengebruik en het aantal pagefaults nu zoveel hoger ligt dan eerst, of vermoed je dat alleen maar? Dat je computer traag is kan ook door andere dingen komen natuurlijk.
559M pagefile gebruik lijkt me vrij veel, al moet ik zeggen dat ik niet precies weet hoe Windows dat telt.
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:11:
Ja je hebt gelijk, ik zat eigenlijk meer te denken aan van die kits/virussen die persistent op je computer rondhangen onafhankelijk van het os (ivm meerdere installaties met hetzelfde probleem).
Mja, goed, maar als je de harddisk goed leeggooit en daarna je OS opnieuw installeert, dan zou dat toch niet moeten gebeuren. Misschien is het goed dat nog eens extra grondig te doen :P

Verwijderd

deadinspace schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:36:
Mja, goed, maar als je de harddisk goed leeggooit en daarna je OS opnieuw installeert, dan zou dat toch niet moeten gebeuren. Misschien is het goed dat nog eens extra grondig te doen :P
De oorzaak daarvan is dan ook vaak PEBKAC ;)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Ik denk dat de discussie over Windows ism geheugengebruik en memoryleaks beter in een Windows forum gevoerd kan worden. Aangezien je daar ook al een topic hebt ga ik deze sluiten. Succes :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.