Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte kwaliteit plaatjes in browser

Pagina: 1
Acties:

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn laptop*: in mijn browsers (IE 7 en Firefox) zijn de kleuren van de plaatjes (zowel JPEG als GIF) achteruit gegaan.
Het lijkt of het aantal kleuren minder is gewoorden. Let wel, dit heb ik alleen in de browsers. Ik heb bij bijvoorbeeld IE wel gewoon "windows kleuren gebruiken" aangevinkt.
Ook is de resolutie van mijn beeldscherm normaal (1280x800). De hoeveelheid kleuren is 32 bits en de "Vernieuwings frequentie" staat op 60 Hertz, maar kan overigens niet veranderd worden.

Jan.

* Toshiba Satellite A100-812
Windows Vista Home Premium
Intel Core Duo T2250
CPU 1,73 GHz
Chipset Intel 945PM
RAM 2GB
DDR2
Screen 15,4 inch Wide
HDD 160 GB
Rotation 4200 rpm
SATA
Video card NVIDEA GeFrorce Go 7600
Dedicated Video memory 256 MB
TV out

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Al eens geprobeerd nieuwe vidkaart drivers te installeren?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16

BCC

Heb je een of ander raar kleurenprofiel geinstalleerd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Jan Golfkarton
(Nog) geen nieuwe driver geïnstalleerd, maar ben ook niet aan kleurprofiel geweest.
J.

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
Ik zou zeggen, update ten eerste dan eens de video drivers. altijd eerste ook daadwerkelijk verwijderen, niet overschrijven.
Anders ik weet niet sinds hoeveel dagen het geleden is, anders probeer eens een systeem herstel als dat nog lukt.

• Jan Golfkarton
Systeemherstel had ik inderdaad al gedaan, maar ik zal de nieuwe driver installeren.
Hoe verwijder ik de oude driver en hoe weet ik welke het precies is..?
J.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31

MsG

Forumzwerver

Ga naar configuratiescherm > Software > Nvidia Display Drivers en dan uninstallen

Maar beter download je eerst de nieuwe, dan oude installeren, dan nieuwe installeren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jan Golfkarton
MsG schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:48:
Ga naar configuratiescherm > Software > Nvidia Display Drivers en dan uninstallen

Maar beter download je eerst de nieuwe, dan oude installeren, dan nieuwe installeren.
Moet ik nou wel/niet de oude driver installeren?
Zo ja, waarom moet ik 'm dan eerst deïnstalleren?
J.

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
Om te zorgen voor een schone installatie, als je nu installeert gooi je de nieuw driver boven op de oude. Eerst de nieuwe drivers downloaden dus, dan de oude deïnstalleren, dan de nieuw installeren.

MsG zal wel het wel zo bedoelen:
MsG schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:48:

Maar beter download je eerst de nieuwe, dan oude deïnstalleren, dan nieuwe installeren.

Doe Praemel!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Internet je mobiel? Dan kunnen de plaatjes gecomprimeerd zijn.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Jan Golfkarton
pinockio schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:38:
Internet je mobiel? Dan kunnen de plaatjes gecomprimeerd zijn.
Inderdaad, ik internet mobiel momenteel! Morgen ben ik weer thuis op mijn eigen netwerk.
Maar kun dat comprimeren niet uitschakelen, want volgens mij had-ie 't eerder (na een mobiele test)..?
Jan.

• pinockio
Bij T-mobile kan dat wel, bij KPN niet, voor zover ik weet.
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=124862
Mobiel Internet laptop
Staat hier ook nog een topic over wat ik niet kan vinden.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 09:04

14ReD

Who is General Failure?

Start je misschien Firefox in veilige modus op?

• pinockio
Ff lezen, het ligt aan de compressie door mobiel internetten.

• Jan Golfkarton
pinockio schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:10:
Ff lezen, het ligt aan de compressie door mobiel internetten.
Inderdaad (en bij IE doet het probleem zich ook voor) moet het a.d. compressie liggen als ik de URL's lees. Morgen weer thuis en ik ben benieuwd hoe 't er op mijn netwerk uitziet.
Ik zal "voor de grap" ook de KPN hierover vragen per e-mail.
Zei ik KPN..? Vreselijk irritant als je de Helpdesk belt omdat 24 minuten wachten normaal is...
Jan.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het is de eerste keer dat ik over zoiets lees. Zelf maak ik geen gebruik van Internet via een mobiele verbinding, maar dit verhaal verbaast mij zeer.
Ik vraag me zelfs af of dit fundamenteel eigenlijk wel is toegestaan, namelijk de ISP wijzigt content, terwijl de gebruiker verwacht dat deze content alleen maar wordt getransporteerd.
Op zijn minst zou dit ergens in de voorwaarden vermeld moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 24-07-2008 23:19 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Mwah, misschien ook wel ter bescherming van de user zodat ie geen >5Mb plaatjes via zijn mobile internet verbinding naar binnen krijgt geschoven, geeft denk ik nog wel een leuke rekening aan het einde van de maand.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Jan Golfkarton
Ik heb gebruik gemaakt v.e. aanbieding: een maand gratis mobiel internet.
Ze begrepen alleen niet dat voor je e-mails je SMTP server anders ingesteld moet worden, maar dat even terzijde.
De aanbieding is overigens v.h. net verdwenen, maar betreft uit mijn hoofd (als ik 't check heb ik geen verbinding meer ;-) een Mobiel Internet Kaart 820 kaart.
Jan.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik denk dat die netwerkinstellingen altijd hetzelfde staan; op mijn Blackberry krijg ik standaard ook een low resolution picture maar ik kan dan daarna wel voor een full size/quality picture kiezen. Misschien dat je dat ook wel kunt op je Windows Mobile.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jan, na elke post je naam plaatsen is niet nodig. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

• Jan Golfkarton
En inderdaad: het ligt a.h. mobiele netwerk c.q. instellingen v.d. KPN!
Thuis op mijn eigen netwerk doet-ie 't prima (wel moest ik eerst het tijdelijke geheugen leegmaken).
"Fijn" dat de KPN dit meldt...

Verwijderd

om zonder beperking en kwaliteidsverlies gebruik te maken van kpn laptop totaal de volgende onstelling toepassen

ga in dashbord naar instelling en maak een nieuwe verbinding aan met de zelfde instellingen als de originele KPN internet. Verander alleen APN in "internet " (staat standaard op fastinternet om data te besparen)

Enkele wenken bij het gebruik van KPN UMTS / GPRS

APN keuze:
KPN biedt keuze uit 3 APN’s. Voor normaal gebruik hoeft u niets in te stellen. U heeft echter de keuze uit de volgende APN’s met specifieke eigenschappen:

· APN ‘internet’: volledig transparante IP verbinding, alle poorten, dynamisch RIPE IP adres
· APN ‘fastinternet’: internetconnectie met Data Accelerator functionaliteit, die overhead minimaliseert en bij bepaalde instellingen de kwaliteit van plaatjes reduceert ten gunste van een lager dataverbruik. Met name geschikt voor browsing-toepassingen
· APN ‘M2M’: internetverbinding met voorzieningen voor onderdrukking van (ongevraagd) inkomend dataverkeer. De mobiele unit kan bij gebruik van deze APN niet als server functioneren.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Jup, daar kwam ik vandaag ook achter. Ben allang blij dat KPN iig zelf geen compressie op de data toepast, dat zou wel heel lame zijn. Maar dit mogen ze idd ergens gaan melden, vooral GoT topics met veel foto's waren soms een ramp...

• newbytes
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-04-2021
Harstikke bedankt voor de info webvox. Dit werkt prima , eindelijk heb ik (meteen) mooie plaatjes..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken, sowieso niets met hardware en zelfs niet met locale software :o

Move VB -> IPH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:59:
om zonder beperking en kwaliteidsverlies gebruik te maken van kpn laptop totaal de volgende onstelling toepassen

ga in dashbord naar instelling en maak een nieuwe verbinding aan met de zelfde instellingen als de originele KPN internet. Verander alleen APN in "internet " (staat standaard op fastinternet om data te besparen)

Enkele wenken bij het gebruik van KPN UMTS / GPRS

APN keuze:
KPN biedt keuze uit 3 APN’s. Voor normaal gebruik hoeft u niets in te stellen. U heeft echter de keuze uit de volgende APN’s met specifieke eigenschappen:

· APN ‘internet’: volledig transparante IP verbinding, alle poorten, dynamisch RIPE IP adres
· APN ‘fastinternet’: internetconnectie met Data Accelerator functionaliteit, die overhead minimaliseert en bij bepaalde instellingen de kwaliteit van plaatjes reduceert ten gunste van een lager dataverbruik. Met name geschikt voor browsing-toepassingen
· APN ‘M2M’: internetverbinding met voorzieningen voor onderdrukking van (ongevraagd) inkomend dataverkeer. De mobiele unit kan bij gebruik van deze APN niet als server functioneren.
Bij mij werkt dit niet, weet iemand waaraan dat zou kunnen liggen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat werkt er niet dan? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:12:
Wat werkt er niet dan? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?
Nu werkt ie wel, helemaal top deze tip, eindelijk gewoon internetten met hoge kwaliteit afbeeldingen!
Pagina: 1