Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik ben nu ongeveer het hele weekend al aan het kijken voor een abo voor mobiel internet omdat ik redelijk vaak in onze stacaravan te vinden ben en continu internetten via de telefoon is ook niet alles.
Nu heb ik al een hoop posten op tweakers en bijv pocketinfo gehad maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik zit dus te twijfelen tussen KPN / Telfort en T-mobile en dan tussen de:

Internet Totaal van t-mobile ala 35,64
Telfort Internet mobiel onbeperkt a 29,95

of het Internet totaal abo van de kpn zelf van 35

Nu zat ik eerst te twijfelen tussen telfort en kpn omdat deze lijkt mij toch de beste dekking hebben qua HSDPA / UMTS.
Maar ik heb ook een hoop posten hier en op pocketinfo gelezen over telfort dat de snelheid zo langzaam was ( ook heb ik de betreffende kassa aflevering gezien ).

Zijn deze problemen inmiddels al opgelost dat jullie weten ?
T-mobile heb ik geen ervaring mee aangezien ik al 2,5 jaar een abo heb bij telfort voor mijn telefoon. Vandaar ook mede mijn keus voor het telfort mobiele abo.

Iemand ervaring met het mobiele abo van T-mobile?
Verder mensen ervaring met het abo van KPN?

Nee het s niet zo dat ik even kom vragen aan mijn medetweakers wat nou het beste is en ik wil er ook geen kpn vs t-mobile topic van maken. Maar voor zoveel geld vraag ik liever mensen naar ervaringen en lees ik forums om de juiste beslissing te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Om je lijstje nog completere te maken, Vodafone bied het ook aan:
http://www.vodafone.nl/pr...el_internet_op_je_laptop/

Tarieven:
http://www.vodafone.nl/pr...p_je_laptop/wat_kost_het/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ja deze had ik ook al gezien, de reden dat ik vodafone buiten beschouwing gehouden heb is omdat deze een vaste datalimiet heeft. En de andere een FUP. ;)

Ik heb persoonlijk dus niks tegen vodafone maar als ik een abo met FUP kan krijgen heb ik dat liever.
nee ik ben niet van plan een dvd via dat abo binnen te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Telfort zijn veel klachten: slecht/geen bereik. Ik ben er vorig jaar weggegaan en, via T-Mobile, naar Vodafone overgestapt.

Mijn ervaring met T-Mobile is, dat ik op veel plaatsen geen bereik had.
Tip: voor € 10,- kun je een prepaidkaartje kopen, waarmee je ook kunt en mag internetten. Dan weet je of je op de camping bereik hebt. Met een prepaidkaartje kun je voor maximaal € 2,50 per dag onbeperkt internetten.

Met Vodafone heb ik de beste ervaring. Tot nu toe nog geen bereikproblemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit problemen gehad met KPN. Ik kan dit dus in principe ook aanraden.

Heb zelf zo'n 9 euro abonnement en zit overal waar ik tot nu toe ben geweest (behalve de Rotterdamse metro) op HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Aan zo'n 10 euro prepaid kaartje heb ik niet echt veel want ik zou er zo doorheen zijn. en 2 weken lang 2,50 per dag wordt wel een erg hoge kostenpost. En aangezien ik van plan ben het in de toekomst meer te gaan gebruiken heb ik besloten om voor kpn te gaan :)

Ik laat jullie wel weten hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Wat is eigenlijk het verschil tussen telfort & KPN? het is toch het zelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik denk dat het verschil tussen telfort en kpn het bedrijf is.
Immers telfort gebruikt het netwerk van kpn maar is wel een zelfstandig bedrijf ook al is het van de kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zelf internet ik zo nu en dan via m'n telefoon met Vodafone-abbo en heb ik T-Mobile Internet Totaal

Met beide heb ik prima bereik ook al woon ik in de bossen op de Veluwe. Het voordeel van T-Mobile is dat zij geen datalimiet hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Dat is inderdaad wel een groot voordeel ja :)
Ik zal het voornamelijk gebruiken in Chaam, Breda denk ik.

Naja ik was toch nog niet helemaal zeker van bepaalde dingen dus heb kpn een mailtje gestuurd met mijn vragen alvorens te bestellen :)

Maar T-mobile is ook te overwegen ja ;)

[ Voor 47% gewijzigd door jimmy87 op 19-06-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy87 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:02:
Ik denk dat het verschil tussen telfort en kpn het bedrijf is.
Immers telfort gebruikt het netwerk van kpn maar is wel een zelfstandig bedrijf ook al is het van de kpn.
Nou, zo zelfstandig is Telfort niet. Sinds Telfort door KPN is overgenomen zijn de service en kwaliteit van Telfort alleen maar slechter geworden. Ik heb jarenlang zonder al teveel problemen met Telfort gebeld en ge-internet, maar ik ben blij als ik in september van al mijn Telfort-abonnemeten af ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ah ok, dat wist ik nog niet.
Ik zit inmiddels ook al 2,5 jaar bij telfort met een mobiel abo maar ik heb nooit ergens last van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08 20:43
Ikzelf gebruik PIT van T-Mobile (Pocket Internet Totaal), ik weet niet of ik dat mag/kan vergelijken met Mobiel internet op de laptop, maar, wat ik wel weet, is dat het bereik overal geweldig goed is, ik neem aan dat het dan via Mobiel Internet op de Laptop, ongeveer hetzelfde moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zo zelfstandig is Telfort niet. Sinds Telfort door KPN is overgenomen zijn de service en kwaliteit van Telfort alleen maar slechter geworden. Ik heb jarenlang zonder al teveel problemen met Telfort gebeld en ge-internet, maar ik ben blij als ik in september van al mijn Telfort-abonnemeten af ben...
kun je tot 14 juli ook opzeggen. Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk
Ikzelf gebruik PIT van T-Mobile (Pocket Internet Totaal), ik weet niet of ik dat mag/kan vergelijken met Mobiel internet op de laptop, maar, wat ik wel weet, is dat het bereik overal geweldig goed is, ik neem aan dat het dan via Mobiel Internet op de Laptop, ongeveer hetzelfde moet opleveren.
Nee dat is niet waar. Pocket internet totaal is voor de mobiele telefoon, daarop is internet toch iets anders in de beleving. Op een mobiel kun je niet verwachten dat het hetzelfde werkt als op de laptop. De mobiel internet van telfort is wel oké naar verluid, maar kan bij vlagen heel traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb hier Vodafona HSDPA, erg tevreden over. Nooit iets over datalimiet gehoord. Echter is dit een zakelijk abo, van t bedrijf. Misschien dat ze daar FUP hanteren.

Zoals eerder al genoemd kan ik hiermee idd zelfs op de veluwe nog internetten (vakantie). Al is het dan geen HSDPA meer. Met goede dekking is de verbinding ontzettend snel. Echter vindt ik de compressie soms wat irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

wasted247 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:05:
Heb hier Vodafona HSDPA, erg tevreden over. Nooit iets over datalimiet gehoord. Echter is dit een zakelijk abo, van t bedrijf. Misschien dat ze daar FUP hanteren.

Zoals eerder al genoemd kan ik hiermee idd zelfs op de veluwe nog internetten (vakantie). Al is het dan geen HSDPA meer. Met goede dekking is de verbinding ontzettend snel. Echter vindt ik de compressie soms wat irritant.
Aangezien een vriendin van mij ook op zoek is naar mobiel internet met de laptop, zou ik graag willen weten waar jij op doelt met die compressie?

Zijn er overigens nog meer nadelen met mobiel internet van KPN/Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Zijn er al wat mensen die meer ervaring hebben met de verschillende providers?
Qua prijs kom ik er in ieder geval niet echt uit, starters pakketten zitten allemaal zo rond de 20 euro.
Het belangrijkste is dus de dekking, data limiet (onbeperkt), gebruiksvriendelijkheid.
Nu heb ik wel het een en ander gegoogled alleen kom er nog niet uit. De dekking is ook zowat overal het zelfde maar ik wil dat ie het zelfs in de kleinste gehuchten doet. Graag jullie advies / ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Blueflame_Core schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:01:
Zijn er al wat mensen die meer ervaring hebben met de verschillende providers?
Qua prijs kom ik er in ieder geval niet echt uit, starters pakketten zitten allemaal zo rond de 20 euro.
Het belangrijkste is dus de dekking, data limiet (onbeperkt), gebruiksvriendelijkheid.
Nu heb ik wel het een en ander gegoogled alleen kom er nog niet uit. De dekking is ook zowat overal het zelfde maar ik wil dat ie het zelfs in de kleinste gehuchten doet. Graag jullie advies / ervaring.
Vodafone heeft een pakket voor 19,95 p/mnd.
Hiermee heb je een Vaste Kosten abo. Onbeperkt datagebruik dus voor 0,768mb/s.
Kom je boven de 400MB, dan gaat de snelheid naar beneden en hou je 128 kbp/s over.

Stap hoger, 34,95, zelfde voorwaarden, echter heb je een snelheid van 1.5mbp/s en gaat je snelheid pas omlaag na 1 gigabyte.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
freddyathlon schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:57:
[...]

Vodafone heeft een pakket voor 19,95 p/mnd.
Hiermee heb je een Vaste Kosten abo. Onbeperkt datagebruik dus voor 0,768mb/s.
Kom je boven de 400MB, dan gaat de snelheid naar beneden en hou je 128 kbp/s over.

Stap hoger, 34,95, zelfde voorwaarden, echter heb je een snelheid van 1.5mbp/s en gaat je snelheid pas omlaag na 1 gigabyte.
Ja dat weet ik, alleen vraag ik me af wat is de beste provider op het moment. Beste prijs/kwaliteit verhouding en gebruiksvriendelijkheid bijvoorbeeld. Heb de consubond er ook al bij gehad maar staat weinig in :P.
Pagina: 1