Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:20:
zoals ik heb gezegd komt mijn adsl lijn via Fritzbox 7170 binnen.
ik heb thuis ook nog een speedtouch 716. geen van beide kunnen ip krijgen van fritzbox.
ik denk zelf aan functie access point. linksys heeft geen access point (WDS).
speedtouch heeft wel access point maar ik kom er niet uit.
op linksys zie ik geen optie Bridge.
maar op speedtouch 716 heb ik hem wel.
Beschrijf eens hoe jij die routers aan je Fritz hangt - ik krijg de indruk dat je de "router"(buiten) kant van je router er aan hangt maar geen DHCP client aangezet hebt, of dat je met bijvoorbeeld die Speedtouch je ADSL ingang als buitenkant router probeert te gebruiken en daar krijg je dus geen IP op omdat dat geen ethernet aansluiting is.
Het kan ook nog zijn dat je een LAN poort op je beide routers probeert te gebruiken om een Ip op te krijgen. Dat gaat helemaal al niet werken en bovendien heb je volgens mij een crosscable nodig dan want de Fritz is niet autosensing en ik meen beide genoemde routers ook niet, op de LAN poorten althans. Plaatjes - meer dan 1000x woordwaarde.
Schrijf trouwens als je hier nog op reageert svp hele zinnen, met interpunctie, hoofdletters en alle ontbrekende woordjes svp. Dat maakt het voor de mensen die uit je toch al korte posts informatie moeten halen in elk geval nog leesbaar.