Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Java en XP SP3 gaan niet samen.

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik heb uiteraard de search gebruikt maar na ettelijke pagina's Java, Java en nog een Java duizeld het me en vandaar mijn vraag.
Excuses mocht deze reeds eerder gesteld zijn, een linkje naar het antwoord voldoet prima.

Ik heb voor mijn zoon zijn machine geherinstalleerd na een disk-crash. Voortvarend als ik ben Windows XP Nederlands er op t/m SP3.
Machine loopt als een zonnetje, lekker snel en geen errors in de event.

Omdat hij Runescape speelt is Java een must, en daar begint mijn probleem.
Als ik via de site java.com Java probeer te installeren dan zegt de site dat "er een probleem" is en dat Java niet geinstalleerd kan worden.
Ik krijg ook nergens iets over activeX components, kan het zijn dat er een service niet draait?

Vervolgens heb ik Java gedownload naar schijf maar ook deze install faalt, geen errors in de event.

Iemand enig idee?

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had je dit toevallig gelezen: Windows Clients - FAQ

Staat een leuk stukje over de Java VM. Ik begrijp uit je post dat de Sun VM (heb je de goede download gepakt :? ) het niet goed doet. Check even bij de opmerkingen van MS (zie link), misschien dat ze er iets over melden. Ook kun je eens proberen wat de Java VM van MS doet, misschien wil die wel werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eventueel ook firefox kunnen proberen als IE faalt.

Hier SP3 met Java 1.6.7 zonder problemen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:45:
Je zou eventueel ook firefox kunnen proberen als IE faalt.

Hier SP3 met Java 1.6.7 zonder problemen
Het staat los van IE, zelfs een install.exe wil in Windows niet installeren. Ik zie even een zandloper en weg, over en uit.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens de offline installer: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=23111
als het goed is moet die wel werken.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:06:
probeer eens de offline installer: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=23111
als het goed is moet die wel werken.
Je linkje werkt niet, maar zoals ik al zei heb ik al een off-line download staan die het dus ook niet doet.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

een werkende link
en log eens in als administrator en probeer het nog eens.

Start > Afmelden
2x Ctrl+Alt+Del
Invoeren als gebruikersnaam: Administrator
Wachtwoord is (wel/niet) ingesteld tijdens het installeren, voer deze (wel/niet) in en log in als administrator.
Download nog eens de offline installer en probeer deze nog eens te installeren.

En is het icm IE6 of IE7 dat het niet werkt. Je zou evt IE8 beta kunnen proberen of van 6 naar 7 updaten of van 7 naar 6 downgraden. (7 herinstalleren kan je ook nog proberen)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:43:
een werkende link
en log eens in als administrator en probeer het nog eens.

Start > Afmelden
2x Ctrl+Alt+Del
Invoeren als gebruikersnaam: Administrator
Wachtwoord is (wel/niet) ingesteld tijdens het installeren, voer deze (wel/niet) in en log in als administrator.
Download nog eens de offline installer en probeer deze nog eens te installeren.

En is het icm IE6 of IE7 dat het niet werkt. Je zou evt IE8 beta kunnen proberen of van 6 naar 7 updaten of van 7 naar 6 downgraden. (7 herinstalleren kan je ook nog proberen)
Die jre-6u7-windows-i586-p-s.exe heb ik al klaarstaan maar ook die doet "niets". Ben bang dat het een herinstall wordt.

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je nou een herinstall doet: probeer eerst even de Java VM van Microsoft zelf. Mag toch aannemen dat die zou moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Misschien dat een oudere versie het wel doet..

[ Voor 42% gewijzigd door Marlibica op 22-07-2008 21:36 ]

Sign here against sigs

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan het een firewall zijn die roet in het eten gooit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Draai eerst de installer cleaner en try again

Windows Installer CleanUp Utility

Oh ja slecteer hier alleen Java...........

[ Voor 20% gewijzigd door Sayko op 22-07-2008 21:57 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Wordt de installatie niet door DEP tegengehouden ?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:59:
Wordt de installatie niet door DEP tegengehouden ?
DEP?

Geen idee.

Wat ik verder zie is dat er nog updates van Windows Update klaarstaan maar deze failen ook.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

DEP zou er niets mee te maken moeten hebben. Wel moet je inderdaad administrator rechten hebben. Eventueel zou je een "msiexec /regserver" kunnen uitvoeren en de eerder genoemde Cleanup tool. Zit anders je antivirus in de weg ? In dat geval zou je die tijdelijk moeten uitschakelen, rebooten en opnieuw proberen te installeren ...

Of is de Windows Installer service soms disabled ? Je na het draaien van de setup sowieso wel "iets" in de Eventlog terug moeten vinden ..

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
SKiLLa schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:33:
Of is de Windows Installer service soms disabled ? Je na het draaien van de setup sowieso wel "iets" in de Eventlog terug moeten vinden ..
Bingo!

De Windows Installer crasht tijdens het opstarten door onduidelijke redenen, uiteindelijk door een herstart van de service gaat hij wel draaien en kon ik de Java installeren.
Het vage is dat in de started services staat de Windows Installer Service gewoon draait.

Wel gaan de automastiche updates nog niet goed maar dat komt wel als mijn zoon weer naar school gaat.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1