Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb geheugen bijgestoken waarna mijn pc niet meer opstart. k heb een moederboard QDI p4s661fxm chipset sis 661fx.
Daarin zat al 512 mb DDR sdram pc2700 /333. Ik heb bijgestoken 1GB TakeMS DDR PC 3200 /400. Krijg 1 of andere vage foutmelding dat ntfs.sys beschadigd is. Als ik het plankje weghaal is alles weer ok. Heb het oude geheugen er ook uitgehaald en alleen het nieuwe geheugen laten draaien. Dan krijg ik niet eens beeld...
Specs op de QDI site vertellen me dat pc3200 geheugen wel mogelijk is: http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/P4S661FXM.htm

Ik heb de mogelijkheid manueel zn CAS in te stellen. Maar wat ik dan precies hoe moet instellen? Dit zijn de dingen die ik kan instellen:

Performance mode [enabled/disabled]
Dram timing control [manual/by spd]
Dram cas latency [3t]
RAS precharge time [3t]
RAS to CAS delay [3T]

Iemand enig idee?

Mvg
Manoah Klaasse

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Het kan ook zijn dat je nieuwe geheugen gewoon defect is. Je kan het een en ander testen met dit pogramma:
http://www.memtest86.com

Verwijderd

Of dat zijn moederbord niet om kan gaan met het geheugen. ;)
Dan krijg je ook fouten in Memtest of de PC start niet op. Terwijl het geheugen wel gewoon werkt in een andere PC.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik krijg alleen de pc niet opgestart met het nieuwe geheugen erin. Dus ik kan memtest ook niet draaien..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:50:
Dank voor de reacties. Ik krijg alleen de pc niet opgestart met het nieuwe geheugen erin. Dus ik kan memtest ook niet draaien..
memtest is geen Windows programma, maar start je op via Diskette/USB/CD

had je trouwens de FAQ al gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
ah, juist. Thanks, ik ben niet zo into deze dinges. Ik ben nu aan het stoeiren met Memyest, kijken of dat werkt.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

verschillende aansluitingen geprobeerd?
ik heb zelf ook n setje geheugen, dat je precies in _1_ volgorde erin moet doen, anders werkt het niet.. dus iedere keer als dat eruit is geweest is het ff puzzelen om de boel weer draaiende te kijgen.. ik ga dr nu denk ik maar gewoon vanaf blijven :P
kan trouwens goed zijn dat t reepje brak of stuk is, ookal geeft memtest geen fouten..

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle mogelijke manieren al geprobeerd..

Dat memtest krijg ik alleen niet aan de praat.. moet ik gewoon alleen memtest.img naar een cd branden? want als ik de zipfile uitpak krijg ik ook nog een bestand 'boot'. Een beveiligingscatalogus, volgens explorer.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
yep, bv met img burner (opvolger van dvd decrypter)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:33:
Specs op de QDI site vertellen me dat pc3200 geheugen wel mogelijk is: http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/P4S661FXM.htm
Waar zie jij dat staan dan?
Two 184-pin DDR DIMM sockets
Supports DDR 400/333/266 SDRAM
Ik zie alleen maar dat DDR 400 supported is.
Er staat niet dat PC 3200 supported is. (remco_k weet weinig van hardware, wellicht is 400 MHz DDR wel altijd PC 3200..., in dat geval zei ik niks).

Overigens, googlen op wat trefwoorden geeft een hoop hits met nuttige info:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=P4S661FXM+pc+3200
Als ik daar zo snel eens doorheen blader zie ik wel dat een memory upgrade weleens lastig is...

Alles kan stuk.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

remco_k schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:57:
Ik zie alleen maar dat DDR 400 supported is.
Er staat niet dat PC 3200 supported is. (remco_k weet weinig van hardware, wellicht is 400 MHz DDR wel altijd PC 3200..., in dat geval zei ik niks).
Is hetzelfde. :>
Een berekening is dan bijvoorbeeld: 200MHz (werkelijke kloksnelheid) * 2 bits per Hz (DDR) * 64bits geheugenbus = 3200MB/s

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 01-08-2008 14:06 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1