ADSL in Capelle aan den Ijssel

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• Haraldinho|IA
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10-2008
Hallo allemaal. Ik ben InternetPlusBellen van kpn helemaal zat. Kan nauwelijks online games joinen, of hosten. NAT-probleem. Er schijnen oplossingen voor de te zijn, maar om dit in te stellen moet je in informatica afgestudeerd zijn. De kpn helpdesk is ook alles behalve bereid om te helpen.

Om het kort te maken. Kan me iemand een aanbeveling doen voor een internetprovider, regio Capelle aan den Ijssel, waar ik bovenstaande problemen gegarandeerd niet tegen kom? Het liefst een abonnement voor internet+bellen zonder TV en uiteraard zo snel als mogelijk.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:36
XS4all d:)b

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je zou ook gewoon kunnen proberen om de problemen op te lossen middels dit forum?
Zonder dat ik ernaar gezocht heb denk ik dat je zomaar een aantal topics kan vinden over NAT translatie met de Experia box, zowel de Siemens versie als de Speedtouch versie. En anders zijn er 10 tallen guides te vinden op internet. (lang leve goooooogle)
Zolang je zelf niet echt snapt hoe NAT werkt of hoe je het in moet stellen, gaat XS4ALL of elke andere provider dat echt niet voor jouw doen. Overstappen naar een andere internet provider zal je probleem dus niet oplossen, dat moet jij doen.

Edit:
Mijn advies luidt dus:
Zoek op dit forum naar topics waarin jouw probleem aan word gehaald, doe daar wat mee, stel je NAT translatie in en gaan met die banaan.
Snap je het niet of werkt het niet, dan stel je de vraag in 1 van die topics, met daarbij de informatie wat er niet lukt, wat je niet snapt en wat je probeerd te bereiken. Of als de vraag erg afwijkt van de reeds bestaande topics, dan maak je een nieuwe.
Iedereen kan NATten, dus jij ook.
Haraldinho schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:50:
Kan me iemand een aanbeveling doen voor een internetprovider, regio Capelle aan den Ijssel, waar ik bovenstaande problemen gegarandeerd niet tegen kom?
Nee dus.

Edit2:
Oh wacht, je had er gisteren al een topic over gestart:
kpn Experia Box NAT-probleem
Het had mij een hoop typewerk bespaard als je dat even had vermeld in je topicstart. :/

Denken dat dit soort problemen* bij andere internet providers niet voorkomen is hetzelfde als denken dat je auto op water rijd als je er maar gewoon water ingooit. Je houd jezelf voor de gek en gaat veel moeite doen om er uiteindelijk achter te komen dat je tegen dezelfde problemen aanloopt. Namelijk het -kunnen- configureren van NAT entries.

* Hoewel ik het woord problemen noem, is het helemaal geen probleem, al helemaal niet die van de internet provider. NAT translatie werkt gewoon goed, ook bij IPB. Je moet het gewoon goed instellen.

[ Voor 110% gewijzigd door remco_k op 22-07-2008 13:13 ]

Alles kan stuk.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, elk ander provider zal soortgelijke NAT problemen hebben (mogelijk enkel uitzonderig mocht je via BBned of dergelijke gaan).

Kleine kennis van je router en je probleem is opgelost.

Daarbij, je zit ook nog aan opzegtermijn, overzetten etc, kan je makkelijk maandje voor uittrekken.

Ahh, de experia box van KPN :) Ja, voor de beginner niet de meest gebruiksvriendelijke
Xs4all in dat geval heeft ook een speedtouch, zelfde probleem :P

Geen handige kennis of dergelijke die een middagje wat uit kan komen leggen? Eenmaal door hebben en je kan het voortaan zelf :)

[ Voor 74% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2008 13:03 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

@TS: Lees je gewoon in over NAT en er is niks aan de hand. Elke provider zal dit probleem hebben, aangezien NAT routers de normaalste zaak van de wereld zijn.

Verder zijn topics over "welke provider moet ik nemen", zonder enige inzet niet gewenst.
Daarom gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.