kpn Experia Box NAT-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Haraldinho|IA
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10-2008
Ok beste mensen. Ik ben de weg kwijt. Mijn probleem is makkelijk toegelicht. Miljoenen antwoorden zijn hierover in het www te vinden. Maar toch. Ik zie het bos door al de bomen niet meer em ben ook bang dat ik mijn op zich goed functionerend internet naar de ..... verhelp.

Ik heb InternetPlusBellen van kpn incl. de zwarte Experia Box (Speedtouch 780WL). Niks spannends aan. Alles keurig volgens het boekje aangesloten. En dan komt ie. Ik spel nog al graag online games, maar kan maar zelden met andere spelers connecten. Meestal kan ik niet connecten zoals bijvoorbeeld via GameSpy. Dan komt een foutmelding "NAT-probleem" o.i.d. Het schijnt dat de Experia Box extra zwaar beveiligd is om onbevoegd toetreden tot mijn PC te voorkomen. Eigenlijk een goede zaak. Maar hoe kan ik die beveiliging uitzetten om het hosten of het deelnemen aan andere servers mogelijk te maken als ik dat wel wil? Alleen met www.portforwarding.com kom ik er niet. Alles al geprobeerd...

Ik ben bijna zo ver om IPB op te zeggen. De tijd is gunstig omdat kpn met nieuwe tarieven om de hoek komt. Dan kan je opstappen ongeacht de resterende looptijd van het contract. Enne de kpn heb ik al tien keer gebeld, maar echt helpen? Moet ik zo ver gaan om op te zeggen en indien ja bij welke provider kan dat alles wat makkelijker?

Graag advies.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom kom je er dan niet uit m.b.v. www.portforward.com en je handleiding bij de hand? Het lijkt me toch dat daar alles duidelijk omschreven staat? Waar loop je dan vast? Check bijvoorbeeld ook eens Google.

Je moet echt wat duidelijker omschrijven waar je nu vastloopt, want zo kunnen wij je ook niet helpen!

edit:
Op http://www.portforward.co.../Speedtouch780v6index.htm staan zelfs honderden stap-voor-stap guides! Ik vraag me af wat er dan niet lukt?

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 21-07-2008 20:37 ]

Rail Away!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
UPnP aanzetten. Niet helemaal veilig (malware kan er misbruik van maken, maar, met een goede virusscanner moet je daar geen last van hebben), maar wel de makkelijkste oplossing als je niet met portforwarden aan de slag wil.

Stap 1 is UPnP aanzetten in de Experia-box (zou eigenlijk verwachten dat dat al aanstaat).
Stap 2 is UPnP aanzetten in Windows (niet altijd het geval en sommige software heeft UPnP functionaliteit zelf ingebouwd).

Via Google moet je dat wel kunnen vinden. Let er ook op dat de firewall op je PC binnenkomende en uitgaande verbindingen voor de game-software toelaat.

• Haraldinho|IA
Als jullie even hier willen kijken. Mijn vraag is, krijg ik daar de juiste informatie of niet? Hun advies heb ik nog niet durven volgen...

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=189746

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
upnp met zwarte xperiabox is niet helemaal lekker

ga eens lezen wat portforwarding ís en lees dan de guides nog eens opnieuw voor een thompson apparaat (maakt niet uit welke eigenlijk)

you had me at EHLO

• Haraldinho|IA
Als ik dus nog eens rustig dat hele portforwarding incl. static IP doorloop en uitvoer (voor de 780v6 dan), dan zou het volgens jou wel moeten werken? En waarom zou ik de handleiding van de router bij de hand moeten hebben (die heb ik namelijk niet meer). Of heb ik die helemaal niet nodig?

• Haraldinho|IA
Van jullie woont niet toevallig iemand in de buurt van Capelle ad Ijssel ;-)

• sjongenelen
static IP heb je helemaal niet nodig :) je pc /laptop wordt automatisch omgezet naar een object in de router, (die ook IP bij houd) en de applicatieforwarding (bijvoorbeeld voorgeprogrammeerd eMule) voor je regelt.

je kunt dus een nieuwe applicatieforwarding maken (bijvoorbeeld: test) die TCP en UDP poort 21 forward :)

eerst moet je dus hierheen:

http://192.168.1.254/cgi/b/games/ov/?be=0&l0=2&l1=4

daar je forward maken:
Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 11307 - 11307 11307 - 11307 - niks - niks
UDP 11307 - 11307 11307 - 11307 - nikks - niks

en dan die koppelen aan het apparaat :)

edit : het lijtk ongeveer hier op :

http://portforward.com/en...XBox_360_Media_Center.htm

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 21-07-2008 21:24 ]

you had me at EHLO

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Haraldinho schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:19:
Als ik dus nog eens rustig dat hele portforwarding incl. static IP doorloop en uitvoer (voor de 780v6 dan), dan zou het volgens jou wel moeten werken? En waarom zou ik de handleiding van de router bij de hand moeten hebben (die heb ik namelijk niet meer). Of heb ik die helemaal niet nodig?
Handleiding kan je zo van de website van de fabrikant afhalen, in dit geval Thomson.
KPN heeft customised software erop staan, dus een aantal dingen zal je niet bij kunnen, maar wel de essentiele functie's.

• Haraldinho|IA
TheNymf schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:22:

eerst moet je dus hierheen:

http://192.168.1.254/cgi/b/games/ov/?be=0&l0=2&l1=4

daar je forward maken:
Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 11307 - 11307 11307 - 11307 - niks - niks
UDP 11307 - 11307 11307 - 11307 - nikks - niks

en dan die koppelen aan het apparaat :)

edit : het lijtk ongeveer hier op :

http://portforward.com/en...XBox_360_Media_Center.htm
Voor de zekerheid. Ik moet dus 2x die regel invullen. Echter jij hebt 4x 11307 staan per regel terwijl ik maar 3x in kan vullen? Ene keer met TCP in begin, en de tweede keer met UDP. En daarna toewijzen aan het apparaat. Bij "apparaat" heb ik 3 keuzes: undefined, dan unknown-00-... en tot slot h-33a-.... Ik neem aan dat de laatste goed is?

• sjongenelen
nou ik was nogal lui; het is eigenlijk 2x 2

dus:

eerste range = 11307 - 11307 (dus 1 port eigenlijk)
tweede range = 11307 - 11307

dus oftewel: 11307 intern omzetten naar 11307 extern, zonder triggerprotocol en zonder triggerport *dus er hoeft niets te gebeuren om die poorten open te zetten

you had me at EHLO

• Haraldinho|IA
Sorry. Maar ik snap hier niks van. En helaas ben ik ook niet in staat om hier een screenshot te posten. :-(

Kan jij niet even die getallen invullen in de speedtouch screen en een screenshot posten? Zou ik heel erg waarderen...

[ Voor 36% gewijzigd door Haraldinho|IA op 21-07-2008 22:03 ]

• sjongenelen
oké

van site van gamespy:
Working Around the Firewall / Proxy

If you are behind a firewall/proxy and are able to change its settings, Arcade needs the following TCP ports open in order to function:
6667 (IRC)
3783 (Voice Chat Port)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
6515 (Dplay UDP)
6500 (Query Port)
dan ga je kijken bij je modem.. (er staan al applicaties voorgeprogrammeerd) en ik zie gamespy arace er netjes tussen staan.. :/

waarschijnlijk werkt deze link voor je: http://192.168.1.254/cgi/...&l1=4&name=Gamespy+Arcade

ff controleren of je poorten kloppen, zo niet, vul je ze aan. dan navigeer je naar je machine en kies je
"Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen"
voeg toe en herstarten..

maar dat wist je natuurlijk al, eigen inzet heb je wel gedaan ja :/ ;)

you had me at EHLO

• Haraldinho|IA
Nou. Idd komen de poorten niet overeen. Ik zal ze aanvullen. Maar wat moet ik als apparaat uit de lijst kiezen? Zie post eerder. undefined, unknown-00-... of slot h-33a-.... En welk apparaat is hier eigenlijk bedoeld? De Experia Box of de netwerkkaart in mijn PC?

• Haraldinho|IA
Ok. Ik ben een hopeloos geval. Alsnog bedankt voor tijd en moeite. Goede nachtrust...

• Haraldinho|IA
Zo. Na een nachtje slapen heb ik vanavond hulp ingeroepen. Met die kennis hebben we dan een aantal voorgeprogrameerde en zelf opgemaakte spellen in de router geforwarded. "Alles prima" zei die kennis. Zo doe ik het altijd. En tja. Zo deed ik het dus tot heden ook altijd. Geen succes wederom. Toen nog een beetje op die speedtouch site rondgeklickt en voor de grap een verbindingscontrole laten runnen. En zie:
Testresultaten
ok DSL
ok ATM
ok PPP
ok IP
niet ok Internet, Verbinding naar gateway (195.190.249.21)

Dus overal groene haakjes behalve bij Internet Verbinding een rood kruisje. Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn issue?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Dat komt wellicht door de customised KPN firmware, zijn eerder topic's over dit type van Thomson geweest. In mijn Siemens experiabox gaat het in prima. Misschien kan je er 1 scoren van MP of V&A ( mag eigenlijk niet verkocht worden en blijft eigendom van KPN voorzover ik weet ) zoals ik in eerdere post had gemeld.

• Haraldinho|IA
Om dit onderwerp af te ronden. Afgelopen week kpn opgezegd en ziggo All-in-one besteld. Gisteren -dus slechts 1 week later - kwam de monteur langs. Na een half uurtje was internet beschikbaar met 16 resp. 3MB down/up. Volgens het boekje. Daarna nog even wat spelletjes opgestart en zie daar, verbindingsmoegelijkheden naar derden zat en hosten kan ook. Dus. Ik blij. Bye bye kpn.
Pagina: 1