Toon posts:

Nieuwe laptop, maar zoveel keus

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben voor iemand een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe laptop, deze persoon wil in principe alleen maar wat tekstverwerken ermee en wat lichte games (grafisch niet zwaar) en verder mss de standaard dingen als muziek luisteren, internetten, dat soort dingen.

Het budget ligt rond de 400 euro.

Ik heb even rond gekeken, onder andere op de price watch. Word er alleen niet veel wijzer van omdat er weinig reviews zijn bij laptops in die prijsklasse. Ik heb mijn oog laten vallen op de Packard Bell MH35-V-075 en dit lijkt me een redelijke laptop gezien de eisen aan het apparaat (deze kost 399 euro). Ik val alleen een beetje over de processor, dit is een Intel celeron 550 processor.

Verder 2GB DDR2 aan RAM, das dus wel in orde in combinatie met Vista home basic.

Verder weet ik niet veel over de grafische kaart die erin zit, weet iemand of dit wat is?

Grafische kaart : SiS Mirage 3+ Graphics Engine
Grafisch geheugen tot : 256 MB
Shared videogeheugen : ja

Maargoed, als ik verder kijk in de price watch kom ik bij de 500 euro nog andere laptops tegen maar dan met Core 2 Duo. Weegt deze 100 euro meer echt op tegen de prestatiewinst die het oplevert als je eraan denkt dat je alleen maar wat met word wilt spelen en een beetje internetten etc. of zouden jullie zeker die 100 euro meer neertellen hiervoor?

Ik hoop dat er iemand is met ervaringen met deze packard bell en uitleg over grafische kaart of anders andere opties van laptops die ik over het hoofd gezien kan hebben die ook de moeite waard kunnen zijn.

Alvast bedankt. O-)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Voor internet, tekstverwerken en kleine spelletjes zou ik een EEE PC of iets dergeiljks nemen. Meer heb je hiervoor niet nodig.

Overigens mag dit soort topics niet meer op GoT, zie ook de FAQ bovenin CSL!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Wellicht dat de speciale laptop best buy guides je verder kunnen helpen ?

Deze staan ook in CSL genoemd.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:00
Persoonlijk zou ik die 100 euro extra wel gaan uitgeven. Je koopt een laptop niet voor een korte termijn en de prestaties tussen een Celeron en een Core 2 Duo verschillen nog al. Mijn advies die ik je ook wilt geven, is om even te verdiepen wat sneller en trager is. Je hoeft hiervoor niet veel computerkennis te hebben, zoek met Google op de termen Celeron of Core 2 Duo benchmark en je komt heel wat info tegen waarvan ik denk dat je daarmee je vragen ruim zal kunnen beantwoorden.

Wat betreft de videokaart, probeer eens eerst een overweging te maken wat voor spellen je daadwerkelijk wilt gaan spelen. Zijn dit voornamelijk spelletjes welke je online kunt spelen, zoals op spelletjes.nl. Dan is een standaard Intel X3100 ruim voldoende, maar wil je toch wat zwaardere grafische spellen kunnen spelen, dan moet je toch snel gaan zoeken naar een videokaart met een dedicated geheugen. Echter zijn deze wel weer wat prijziger. Neem dus de tijd om alles goed op een rijtje te zetten wat je wensen zijn en of dit gaat lukken met je budget. Probeer vervolgens eerst te kijken naar de betere merken zoals, Asus, Hp, Dell of Sony. Misschien dat er wat budget varianten in de aanbiedingen zijn. Mocht dit geen resultaten boeken, dan zal ik als laatste alternatief pas richten op de mindere merken zoals Packard Bell.

Succes verder met zoeken.

Verwijderd

je titel klopt niet,want zoveel keus heb je nou niet met 400 euro budget.

Celeron en Duo Core is een wereld van verschil.
Bij dual core heb je eigenlijke het dubbele wat er staat (bvb T7250 = 2 ghz, maar dan 2x2 omdat er DUO staat)

Die 100 euro is het echt wel waard, misschien handig om ALLE specs te posten van de PB en die van 500 euro.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste Xtermin,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Kijk ook eens hier: [NBBG] Special: Studenten Notebook - juli 2008 . Daar staan laptops die aan de eisen voldoen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.